تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۵۴۲۵۶
به دلیل شیوع بیماری آنفولانزا؛

توصیه های رئیس مرکز بهداشت بویراحمد به دانش آموزان

۰
توصیه های رئیس مرکز بهداشت بویراحمد به دانش آموزان
کبنا ؛این روزها بیماری آنفولانزا در استان شیوع پیدا کرده و لازم است نکات بهداشتی از سوی همه اقشار مردم بخصوص دانش آموزان مدارس بیشتر رعایت شود.
به گزارش کبنا، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد با توجه به افزایش مبتلایان به این بیماری در مدارس، تاکید کرد: اگر در مدارس علایم سرماخوردگی در دانش آموزی مشاهده شود باید از دانش آموزان دیگر جدا شوند تا دامنه قدرت سرایت آن کاهش یابد.
بهنام نیازی اظهار کرد: با شیوع و گسترش آنفولانزا لازم است واکسن این بیماری تزریق شود تا در صورت ابتلا به آن، شدت و آثار بیشتری از بیماری مشاهده نشود.
نیازی بیان کرد: شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است.
وی اضافه کرد: دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ زیرا ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: افراد درصورتی‌که دچار آنفلوانزا شدند باید در منزل استراحت کنند، از تماس نزدیک با دیگران خودداری کرده و به طور حتم از ماسک یک‌بارمصرف استفاده کنند.
وی هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند ضروری است واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.
توصیه های رئیس مرکز بهداشت بویراحمد به دانش آموزان در مدارس
نیازی گفت: آنفلوانزا گلو، بینی و ریه را درگیر کرده و ازآنجایی‌که این ویروس نسبت به سرما مقاوم است در فصل های سرد سال منجر به ایجاد بیماری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه تفاوت بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا برای بسیاری از افراد غیرقابل تشخیص است افزود: آنفلوانزا علائمی شدیدتر از سرماخوردگی داشته و با تب، سردرد و درد بدن همراه است و احساس خشکی یا زخم در گلو، بی‌اشتهایی، خستگی و سرفه خشک از علائم این بیماری است.
بهنام نیازی بیان کرد: با توجه به اینکه بیماری آنفلوانزا سرعت انتشار بالایی دارد از این‌ رو افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند نباید در مکان‌های عمومی رفت‌وآمد کنند زیرا می‌توانند تعداد زیادی از افراد جامعه را مبتلا کنند.
این مسئول با بیان اینکه استفاده از سرم  و آنتی بیوتیک سبب کاهش بیماری  نمی شود، گفت: بیماری ویروسی باید دوره درمان را سپری کند، سرم و آنتی بیوتیک کاربرد درمانی ندارد.
وی به توزیع کیت های تشخیص آنفولانزا در تمامی مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: در مناطق روستایی که مراکز بهداشت وجود دارد نیاز به مراجعه به شهرها برای انجام آزمایش آنفولانزا نیست.
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد با بیان اینکه در بویراحمد افراد زیادی به آنفولانزا مبتلا شدند، ادامه داد: این بیماری تحت کنترل است.
نام شما

آدرس ايميل شما

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1