کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری‌های کشور مطرح شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: متأسفانه به اهدافی که داشتیم نرسیدیم

12 آبان 1401 ساعت 21:48

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه ارتباطی ۲۸ روستای این استان به دلیل خاکی بودن و بارش برف و باران ۴ تا ۶ ماه از سال ارتباط آن‌ها قطع می‌شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: راه ارتباطی ۲۸ روستای این استان به دلیل خاکی بودن و بارش برف و باران ۴ تا ۶ ماه از سال ارتباط آن‌ها قطع می‌شود.
به گزارش کبنا، سید علی احمدزاده بعد از ظهر امروز در همایش مدیران کل دفاتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری‌های کشور در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: راه روستایی حدود ۲۸ روستای استان همچون مورزرد زیلایی و سیلاب کلوار به مدت چهار تا ۶ ماه به واسطه بارش‌ها و خاکی بودن قطع می‌شود.
وی افزود: هزینه‌های این استان فوق‌العاده بالا بوده و برای گازرسانی به روستا‌های استان تقریباً ۶ برابر متوسط کشور باید هزینه شود و برای تأمین اعتبار برخی مناطق استان با مشکل مواجه هستیم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای آبرسانی نیز همین مشکل وجود دارد و استان یک درصد جمعیت و یک درصد خاک کشور و بین ۲۰ تا ۳۰ درصد نفت و گاز کشور را دارد.
احمدزاده بیان کرد: گچساران از مخازن نفت ایران است اما نرخ بیکاری بالا و خدمات‌رسانی با مشکل روبروست و در لیکک ۸۵ حلقه چاه وجود دارد اما مردم کاملاً بی‌بهره‌اند.
وی با اشاره به منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد سه سد وجود دارد که در خروجی استان هستند و استان از آن‌ها بهره‌مند نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به برکت انقلاب خدمات زیادی در استان انجام گرفته و بیشتر جاده‌های استان مربوط به بعد از انقلاب است اما هنوز کمبود خدمات در استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: خیلی از مناطق استان هنوز کم برخوردار هستند و امکانات ضعیف و جوابگو نیست، زیبایی‌های استان هنوز پنهان است و توانمندی‌های گردشگری استان ناشناخته مانده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: از محل سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی اختصاص یافت اما تخصیص‌ها کافی نیست و در بحث جاده‌ها به علت کمبود تخصیص‌ها کار‌های زیادی نتوانستیم انجام دهیم و متأسفانه به اهدافی که داشتیم نرسیدیم.
احمدزاده یادآور شد: با وجود مشکلات اعتباری که وجود دارد کار زیادی در حال انجام بوده و استان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده و از محل اعتبارات سفر دولت کار‌های زیرساختی زیادی آغاز شده است و رئیس جمهور به وزرا دستور داد که توجه ویژه به این استان شود.


کد مطلب: 454093

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454093/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-متأسفانه-اهدافی-داشتیم-نرسیدیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1