کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست معاونت گردشگری استان:

جشنواره برداشت پرتقال در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود

28 مهر 1401 ساعت 11:42

سرپرست معاونت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره برداشت پرتقال در این استان با هدف توسعه گردشگری پاییزی خبرداد.


سرپرست معاونت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جشنواره برداشت پرتقال در این استان با هدف توسعه گردشگری پاییزی خبرداد.
به‌گزارش کبنا، فرشید کرمی امروز سه‌شنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱، اظهار کرد: برداشت میوه یا مشاهده چیدن آن همراه با موسیقی محلی در هوای مطلوب مناطق گرمسیری استان از تجربیات مفرح و بسیار لذت‌بخش است.
سرپرست معاونت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری جشنواره پرتقال مهم‌ترین برنامه پیش‌بینی‌ شده پاییز است که ضمن ایجاد فضایی جدید برای گردشگری به فروش محصولات باغ‌داران نیز کمک می‌کند.
کرمی تأکید کرد: این جشنواره در یکی از باغ‌های شهرستان گرمسیری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.
او ادامه داد: ۱۱ هزار و ۴۱۵ هکتار باغ مرکبات در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که هفت هزار و ۸۴۳ هکتار آن بارور است و هرسال ۸۰ هزار تن محصول از این باغ‌ها برداشت می‌شود.
کرمی با اشاره به اینکه برداشت میوه در هوای دلپذیر به‌دوراز آلودگی هوا و محیط روستایی جذابیت‌های خودش را دارد ابراز امیدواری کرد: «این جشنواره‌ها گامی گره‌گشا برای درآمدزایی در مناطق مستعد به‌خصوص روستاهای هدف گردشگری استان است.»


کد مطلب: 453551

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/453551/جشنواره-برداشت-پرتقال-کهگیلویه-بویراحمد-برگزار-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1