تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۵۳۵۱۹
کبنا از تعطیلی کارخانه آب معدنی چویل دنا گزارش می‌دهد:

35 کارگر کارخانه آب معدنی چویل دنا از نان خوردن افتادند / سنگ‌اندازی و بهانه‌های الکی سازمان غذا و دارو علیه کارخانه چویل دنا / آقای استاندار اولویت‌های اصلی استان را فراموش نکنید و صندلی را زیر پای مدیران سهل‌انگار بکشید

۴۲
۲
35 کارگر کارخانه آب معدنی چویل دنا از نان خوردن افتادند / سنگ‌اندازی و بهانه‌های الکی سازمان غذا و دارو علیه کارخانه چویل دنا / آقای استاندار اولویت‌های اصلی استان را فراموش نکنید و صندلی را زیر پای مدیران سهل‌انگار بکشید
کبنا ؛اشتغالزایی و تولید دو مقوله مهم جامعه است که از سنگ بناهای رونق اقتصادی می‌باشد و همچنین رضایت عمومی و امنیت پایدار را به دنبال خواهد داشت. نظام اسلامی ایران همواره دو سیاست مهم؛ ایجاد اشتغال و رونق تولید را از اهداف اولویت‌دار خود دانسته و در این راستا گام‌های موثری هم برداشته است. رهبر انقلاب اسلامی ایران سال‌های اخیر به ویژه امسال بر روی مسأله اقتصاد تاکید کردند. تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی از سوی معظم له به عنوان یک راهبرد کلیدی برای بالا بردن رونق اقتصادی، اشتغال پایدار، تولید با کیفیت و قابل رقابت جهانی اعلام شد. متأسفانه با وجود این شرایط، بعضاً برخی از سرمایه‌گذاران، کارخانجات و تولیدکنندگان با مانع تراشی از سوی برخی دستگاه‌ها روبرو می‌شوند. این دستگاه‌ها گویا شرایط جامعه و آسیب‌های بیکاری را نمی‌دانند. به گفته کارشناسان یکی از دلایل اعتراضات اخیر ریشه اقتصادی دارد و در حالی که سیاست دولت هم بر تولید و اشتغال است، اما این دستگاه‌ها ساز خودشان را می‌زنند و کک‌شان هم نمی‌گزد.
به گزارش کبنا، کبنا نیوز به عنوان یک رسانه‌ مطالبه‌گر که تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی» را از رسالت‌های خود می‌داند و همواره کوشیده که مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های اشتغالزایی را پیگیری و به سمع و نظر مسوولان برساند. این بار در واحد تولیدی آب معدنی شرکت چویل دنا حاضر شد و حال و روز این واحد تولیدی را به منظور رفع موانع روایت کرده است که در ادامه درد و دل‌های مدیرعامل این واحد تولیدی را می‌خوانید.
زابلی_ مدیرعامل شرکت چویل دنا_ در همان ابتدای صحبت‌هایش با خبرنگاران، حرفی را زد که نباید نوشته شود، او گفت؛ ... خوردیم و الان نمی‌دانیم، چه باید بکنیم. همین جمله را که شنیدم، به عمق فاجعه رسیدم و برای روزهای تلخی که بر این واحد تولیدی گذشت، آه‌ی از دل کشیدم، از دست مدیرانی که نه درد را می‌دانند و نه درمانش را. به قول معروف آدم سیر هیچ وقت حال آدم گرسنه را نمی‌فهمد.
زابلی خبرنگاران را خطاب قرار داد و اظهار داشت: سه سال تمام تلاش کردیم کارخانه را وارد مدار تولید کنیم. ده ماه از شروع به کارمان نگذشته بود که برای حدود 30 نفر اشتغال ایجاد کردیم. همه شاغلان در کارخانه تحصیل‌کرده هستند؛ ولی شغل دولتی نداشتند همه افرادی متأهل و بیکار بودند به دلیل زلزله شرایط زندگی برای آنها سخت شد و ما حالا در کارخانه آنها را به کار گرفته‌ایم؛ اما دیوارمان کوتاه است و هر کس می‌رسد، پا می‌گذارد روی دیوار ما و این کارخانه نوپا را با سنگ اندازی‌های مختلف بر زمین می‌زند.
وی با تاکید بر اینکه ما یک کارخانه‌ی هستیم که تازه راه افتاده‌ایم و شرایط ما سنجیده نمی‌شود و سنگ جلوی پایمان می‌گذارند، افزود: با گیرهای جزئی مثلاً لامپ‌ها را عوض کن، روشنایی کارخانه کم است؛ مانع تولید می‌شوند. 70 لامپ در این واحد تولیدی داریم، ۳۵تا را عوض کردیم. بگذارید نفس بکشیم؛ چشم! ما بعد از ۷ سال راه‌اندازی شدیم. زلزله را پشت سر گذاشتیم بگذارید نفس بکشیم تازه ورشکستگی را رد کرده بودیم و تولید را از سر گرفتیم که زلزله آمد زلزله را پشت سر گذاشتیم، تازه مجوز گرفتیم از ما می‌خواهند یک دیوار به ارتفاع هفت متر بکشید، آب معدنی را از خط تولید جدا کنیم. می‌گویند؛ محوطه را آسفالت کنید تا اجازه دهیم کار کنید. منِ مدیرعامل این شرکت نوپا که یک واحد تولیدی راه اندازی کرده‌ام و در یک استان کم‌برخوردار، آیا وظیفه من است که تمام جاده‌های منتهی به واحد تولیدی را آسفالت کنم؟!! 

وی ادامه داد: ما تابستان سه شیفت کار کردیم بدون وام و تسهیلات. و قراردادی که منعقد کردیم و بخش زیادی از آب معدنی‌های، مراسم اربعین در منطقه شلمچه و موکب‌ها را تولید کردیم. کسی که پتانسیل چنین کار کردن را دارد آیا حقش این است که توقیف شود.
مدیرعامل شرکت چویل دنا در پاسخ به سئوال خبرنگار کبنا مبنی بر اینکه آیا کیفیت آب‌ معدنی‌تان به عنوان محصول این واحد، مشکلی دارد؟ گفت: در آزمایشگاه کارخانه یک ناظر به عنوان نماینده سازمان غذا و دارو و فرد دیگری به عنوان نماینده استاندارد حضور دارند، با مزایا و حقوق کارخانه، که روزی دو بار آب را آزمایش می‌کنند. از این لحاظ آب مشکلی ندارد.
زابلی گفت: حالا یک ماه است هیچ فعالیتی نداریم. ما در سال ۱۳۹۱ کارخانه را در قالب یک شرکت تعاونی تاسیس کردیم. قرار بود کارخانه در دو خط تولیدِ آب معدنی و مواد غذایی فعالیت کند؛ اما از سال ۹۳ تا پارسال فعالیت این کارخانه توقیف شد. بعد از زلزله ما خیلی آسیب دیده بودیم که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام نزدیک به 3 میلیارد تومان در بخش ماشین آلات هزینه کردیم و خط تولید کارخانه راه‌اندازی شد مشکلاتی زیادی بود و بالاخره مجوز صادر شد.
وی در ادامه گفت: 35نفر از آذرماه 1400 تا یک ماه پیش به صورت مستقیم مشغول کار بودند ۲۰ نفر در خط تولید و ۱۵ نفر در بخشِ پخش. ما از نظر کیفیت، بهداشت محیط و محصول مشکلی نداریم حتی یک گزارش هم علیه ما وجود ندارد. من از مسوولان خواستم یک سال فرصت بدهند تا ایرادات جزئی را رفع کنیم؛ اما انگار قصد همکاری ندارند.
زابلی گفت: تامین‌اجتماعی ماهیانه ۳۰ میلیون بابت بیمه کارگران واحدی که ۷سال تعطیل بود و بدهی هم دارد، می‌گیرد. یکم به ما فرصت دهند؛ نه تخفیفی نه ملاحظه‌ای!! در حالیکه طبق قوانین باید تخفیف بدهند و فقط سه درصد از بیمه را باید کارفرما بدهد. طبق قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به خاطر حمایت از بخش تعاونی چون سود متوجه شخص نیست و متوجه عموم است و طبق ماده ۹ بخش تعاون بخش تعاون در کلیه مواردی که دولت حمایت از بخش غیردولتی مشوق‌هایی را( جز مالیات) ارائه می‌کند حمایت تعاونی‌ها  همواره 20 درصد بیشتر از بخش غیرتعاونی خواهد بود. علاوه بر این تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای اعضای تعاونی به میزان ۲۰ درصد حق بیمه ۳۰ درصد است. ۲۰ درصد به عنوان حق بیمه ۳ درصد بیمه بیکاری وظیفه کارفرما است و ۷ درصد باید از حقوق کارگر کم شود. حالا از این ۲۳ درصد وظیفه کارفرما باید به علت توسعه عمومی تعاون و مشارکت مردم از ۲۰ درصد معاف باشیم؛ اما همین را با ما همکاری نمی‌کنند!!
زابلی افزود: حتی اداره مالیات هم اقداماتی علیه ما انجام داد. طبق قانون واحد‌های تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف‌اند؛ اما برای ما ۱۹۰ میلیون تومان الکی مالیات گذاشتند. اصلاً من بی‌اطلاع، مدیر یک تعاونی ۵ نفره؛ اما معافیت را باید به من اطلاع بدهند درحالی که عامل تعطیلی و توقیف کارخانه ما بانک و تامین اجتماعی بود. البته من از تهران پیگیری کردم، ننشستم، تا از من پول زور و مفت بگیرند.
تامین اجتماعی به جای اینکه به ما کمک کند ماهی ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کارگر از ما اضافه تر می‌گیرد دولت حق مسکن کارگر را ۶۵۰ هزار تومان تعیین کرده بود و بعد گفتند ۵۰۰ هزار تومان. حالا تامین اجتماعی می‌گوید چون از اول ۶۵۰ ثبت شد، نمی شود اصلاح شود؛ یعنی ماهی چند میلیون دارند حق ما را می‌گیرند و ضایع می کنند و نمی‌خواهند سیستم خودشان را اصلاح کنند.
وی در ادامه به مشکلاتی که سازمان غذا و دارو برای این کارخانه ایجاد کرد، اشاره می‌کند و می‌گوید: سازمان عذا و دارو ۱۲ مورد اشکال برای ما ثبت کردند که بیشتر شبیه بهانه‌های الکی و سنگ‌اندازی‌اند. مثلاٌ نوشتند؛ عدم وجود سیستم تهویه در حالی که داریم( زابلی از کارکنان در کارخانه خواست سیستم تهویه را روشن کنند؛ چندین بار روشن و خاموش کردند) مورد بعدی نوشتند؛ وجود ضایعات در سالن تولید اصلاً ما ضایعاتی در سالن تولید نداریم. گفتند؛ عدم روشنایی کامل. در همه چیز دست می‌برند. بهانه‌هایی که اصلاٌ ربطی به سازمان غذا و دارو ندارد. عدم وجود محافظ برق سالن!!! آخر مگر مشکل تولید این است که لامپ و برق محافظ داشته باشد یا نداشته باشد ۸ مورد از این ۱۲ مورد ظرف یکی دو روز حل می‌شود؛ اما مورد اصلی که می‌گویند؛ تمام محوطه اطراف کارخانه آسفالت شود. مگر منِ واحد تولیدی نوپا، منی که ۷ سال توقیف بودم. تازه بعد از زلزله شروع به کار کردم، منی که بدهی دارم، چطور می‌توانم، جاده‌های منتهی به کارخانه را آسفالت کنم. 
وی در ادامه گفت:  این در حالی است که کارخانه با نظارت تمام وقت غذا و دارو ساخته شد حالا خودشان می آیند ایرادهای الکی می‌گیرند. می‌گویند؛ جداسازی و عایق‌کاری دستگاه با توجه به تولید آلودگی صوتی شدید!! جالب است صد بار بازدید داشتند الان یادشان آمده و حتی ما با تامین اجتماعی و کارشناس بهداشت محیط گفتیم که این دستگاه صدای زیادی دارد،گفتند؛ صدا به حدی نیست که باعث اذیت و آسیب شود و به شما سختی کار تعلق نمی‌گیرد حالا می‌گویند؛ آلودگی صوتی!!
مدیرعامل شرکت چویل در ادامه به کیفیت آب معدنی تولیدی این کارخانه اشاره کرد و گفت: آب فلان شهر شده برند ایران، بعد از چهار ماه جلبک می‌زند، تلخی مزه را احساس می‌کنید، ولی حمایت می‌شود. من آب این چشمه را با تضمین به شما می‌دهم که تا دو سال با تعهد کتبی هیچ مشکلی برایش پیش نیاید اینچنین مزیتی، چرا باید توقیف شود؟! ( زابلی یکی از بسته‌های آب معدنی را که تولید چند سال پیش بود با تاریخ ذکر شده نزدیک به چند سال پیش را همان جا باز کرد و خودش خورد. گفت: که این آب هیچ مشکلی ندارد و کاملاً سالم است). مانع اصلی ما خود ادارات است.

وی افزود: ما مشکلات کیفی نداریم. اعضای مجمع هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود، من به عنوان مدیرعامل انتخاب شدم که پنج نفر هیئت مدیره داریم.
زابلی در ادامه خاطرنشان کرد: این سخت‌گیری و ممانعت اداره تامین‌اجتماعی به دلیل کسب درآمد بیشتر است؛ ولی اداره غذا و دارو دقیقاً با این واحد مشکل دارد.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اصلاً ما برای شروع کار، به مسوولان مربوطه گفتیم که ما پول نمی‌خواهیم. به ما پول ندهید. ما فاکتور و پیش فاکتور بردیم. بعد آنها پول را به حساب ما واریز می‌کردند. ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیرات شد. بعد از زلزله سی‌سخت، سرچشمه این واحد تولیدی تخریب شد، صخره روی سرچشمه ریخت، آسیب زیادی به ما وارد شد. از نو شروع کردیم. اولین محصول ما، آبان ماه و آذرماه 1400 تولید شد. الان یک ماه است که تعطیل‌مان کردند و 35 کارگر را از نان خوردن انداختند.
وی گفت: من کاری به سیاست ندارم، تمام فکرم توسعه کارخانه است اما مدام سنگ‌اندازی می‌کنند. ما را به تهران ارجاع می‌دهند، مواردی که از ما ایراد گرفتن خیلی جزئی و الکی است. از این ۱۲ مورد ۹ تا ۱۰ تا را می‌توانیم ظرف یکی دو روز انجام دهیم ولی آنجا که هزینه میلیاردی دارد واقعاً فعلاً نمی‌توانیم آنها هم گفتند پس فعلاً پروانه نمی‌دهیم و در حال حاضر خط تولید کارخانه متوقف است.
به گزارش کبنا، خبرنگار کبنا نیوز، برای پیگیری مشکلات این کارخانه با سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در استان کهگیلویه و بویراحمد تماس تلفنی برقرار کرد و او به جای پاسخ به سووالات، بهانه تراشید و گفت: تلفنی ممنوع شده‌ایم. این در حالی است که همواره بر پاسخگویی مسوولان تاکید شده است و سرعت، صحت و دقت سه اصل مهم فعالیت رسانه‌ای می‌باشد. متأسفانه تغییر سازمان غذا و دارو در استان کهگیلویه و بویراحمد چندان کارساز نبوده و سرپرست فعلی آن تاکنون نتوانسته اقدام خاصی برای رفع برخی اشکالات در نظام غذایی و دارویی و داروخانه‌ها انجام بدهد که در گزارشات بعدی مفصل به مشکلات غذا و دارو پرداخته می‌شود.
سید علی احمدزاده - استاندار کهگیلویه و بویراحمد که همواره بر اشتغال و تولید و کار برای مردم تاکید دارد، باید بداند که برخی از مسوولان با سیاست‌های دولت مبنی بر اشتغال و تولید همراه نیستند و باید صندلی را زیر پای این مدیران بکشد. آقای احمدزاده نباید اولویت‌های اصلی این استان را فراموش کند. اشتغال و تولید در این استان که در بیشتر فصول بالاترین نرخ بیکاری و تورم را دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
فرماندار دنا نباید نسبت به تنها نماد صنعتی سی‌سخت بی‌اعتنا باشد.
کبنا نیوز آمادگی انتشار پاسخ مسوولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
اول کار آخر کار ، این معاون اقتصادی و تیم اقتصادی استان شاید بصورت نظری و دانشگاهی درس خونده باشند ولی در حوزه تجارت و تجربی پایین تر هستند
آقای استاتدار تعویض کنید تیم اقتصادی کارنابلد و ضعیف را
اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
اول کار آخر کار ، این معاون اقتصادی و تیم اقتصادی استان شاید بصورت نظری و دانشگاهی درس خونده باشند ولی در حوزه تجارت و تجربی از صفر هم پایین تر هستند
متاسفانه همه این مجموعه بصورت احساسی و صرفا" جناحی و. حزبی انتخاب شدند که دود این انتخابهای اجباری فقط به چشم مردم بدبخت و مظلوماستان رفته میرود
آقای استاتدار تعویض کنید تیم اقتصادی کارنابلد و ضعیف را
حرف
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر عسکری و رفقای غیر متخصص ایشان خودتان درخواست استعفا بدهید به استاندار،
بیشتر از این استان را بدبخت نکنیدبه خاطر سیاست
کار اجرایی نکرده اید و فقط در س دانشگاهی خواندا اید و دکتری گرفته اید ....
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
شرکت فراوران طبیعت کیان هم تو این شش ماه گذشته ۲۳ نفر رو اخراج کرده .
وام های کلان رو گرفت و جای دیگه سرمایع گذاری کرده جهت اطلاع
حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا آدم ناراحت میشه از این حجم ظلم در حق مردم این استان.اومدیم کبنانیوزی هم نبود پیگیری کنه.صداوسیما کجاست?آقای/// هم تنها کارش شده دعوا و درگیری با مدیران برای پست دادن به نیروهای روشنفکر.تامین اجتماعی هم که فقط پول میگیره در قبالش هیچ خدماتی نمیده.
Romania
بگذارید کار بکنیم تا نان بخوریم
آیا این خواسته نامعقولی است؟
مستاجرسیسخت
Iran, Islamic Republic of
شما حتی حاضرنشدید یک غیرسیسختی که همیشه خانه وزندگی اش سیسخت بوده سهامدارشودهمه نیروها هم ازخودتون....خداوخرما باهم نمیشه آقا...
United States
آحسنت..
عبدالرضا نظری سیسخت
Iran, Islamic Republic of
جناب این آب طبق تقسیمات جداول آبیاری درون خودسیسخت که سهم هربنک مشخصه وازمحل صرفه جویی مردم دربخش باغات به مصرف آبمعدنی میرسه،اصلا چه قانونی اجازه در یک شهرگردشگری داده؟قرارنیست هر که از راه میرسه خودشو شریک سفره صاحبخونه بدونه،همانطور که مااین اجازه رابه خودنمیدیم
Iran, Islamic Republic of
عرضه اشتغال زایی ندارن جلوی کارآفرین هم سنگ میندازن
جناب کبنا(کمایی)
اگر صدای مردمی پس از خدا بترس و استاندار و تیمش رو به گوش مسئولان بالاتر و مردم اطلاع رسانی کن!
اونا که دنبال پاسخگویی نیستن حداقل شما بدون که رسالتی در پیش گرفته اید فردای قیامت باید پاسخگو باشید!
از خداوند متعال برایتان موفقیت و سربلندی مسئلت دارم
Iran, Islamic Republic of
بقول دوستان دور و برت (آقای مهندس زابلی) اگر اهل آباد کردن نیستی برو کنار تا یه آدم کاربلد کار رو بدست بگیره.
United States
ای گفتی ...احسنت...
M
Iran, Islamic Republic of
اگه اهل کار کردن نبود دست تنها کارخونه را راه اندازی نمی کرد تو که کار بلدی بسم الله
قائم خلیلی
Iran, Islamic Republic of
خلیلی هستم از کارگرای ابمعدنی چویل دنا. من بعد از 7 سال مغازه داری بخاطر زلزله و تخریب مغازه مجبور به جمع اوری مغازه شدم. به همت اقای زابلی زاده با شروع بکار کارخونه در این واحد مشغول بکار شدم متاهل هستم با دوتا بچه بعد از کلی سختی که برای راه اندازی و تولید داشتیم حالا بعد از تقریبا یک سال کار الان یک ماه که من و باقی همکارا بیکار شدیم حق این کارخونه و مدیریت و این کارگرا نیست که بخاطر این موضوعات که میشه در حین تولید حل کرد این کارخونه که تنها واحد تولیدی به نسبتا مهم شهر سی سخت هست بخواد بخوابه واین تعداد کارگر از کار بیکار بشن. از مسئولین به جد تقاضای همکاری دارم. ممنون
Iran, Islamic Republic of
ما بعنوان مصرف کننده اعلام می کنیم آب معدنی چویل دنا از بهترین و با کیفیت ترین و سالم ترین آب معدنی های بازار است و حتی اولین است
چرا در استان ما اینطور است جای سؤال دارد
شاید پای رانت در میان است
Iran, Islamic Republic of
آنچه هویداست کارشکنی اداری است
چرا با بخش غیر دولتی چنین برخوردهایی می شود؟
آیا مأموریت ادارات دولتی ممانعت از کار است؟
آیا این است رسالت حمایت از تولید؟
آیا در این شرایط باید با این برخوردها و ممانعت از اشتغال و درآمد و اشاعه بیکاری ، آب به آسیابان رسانه های معاند بریزیم؟
بخش دولتی پاسخگو باشد.
Iran, Islamic Republic of
بحق چیزای نشنیده
تولید و اشتغال کارخونه برای آسفالت جاده اش باید تعطیل بشه
واقعأ که
آرمان
Iran, Islamic Republic of
واقعآ جای تآسف است ، مسئولان استان ما به جای حمایت از اشتغال وتولید وکمک به اقتصاد کشور ومردم اینهمه سنگ اندازی میکنندوجلوی تولید واشتغال رو به راحتی آب خوردن میگیرند ولی پای تریبون میروند خوب آمارها میدهند
Iran, Islamic Republic of
غذا و دارو اگه راست میگه قسمتدوم وظیفه اش که دارو هست رو کنترل کنه
سامانه تی تک خودش رو کنترلکنه
Iran, Islamic Republic of
اداره غذا و دارو بخواد این کارشکنی ها را ادامه بده
نینا
Iran, Islamic Republic of
متآسفیم برای چنین مسئولینی که به جای کمک به تولیدواشتغال وپیشرفت جلوی کار را میگیرند وچندین خانواده روبدبخت میکنند
آیدین وآرام
Iran, Islamic Republic of
با این افراد باید چکار کرد که به اصطلاح نام خودشون رو گذاشتن مسئول
Iran, Islamic Republic of
هر چند مشکلاتی که برخی ادارات بوجود میارن به اسم قانون میکوبن توی سر مردم و عموم ولی اگه راست میگه و خیلی وجدان درد داره برای رعایت قوانین
پس چرا خودشون در هفته ۳۵ ساعت میان سر کار در صورتیکه باید طبق قانون کار هر حقوق بگیر ۴۴ ساعت بره سر کار
ساعت ۷/۵ تا ۸ تازه و یواش یواش میان سر کار
ساعت ۲ تا ۲و نیم هم خونه
راس میگین وقتی جیم میزنین وجدان درد قانون بگیرین
Iran, Islamic Republic of
چرا کارمندان خسته و پیر و بالای ۳۰ سال کار خودشو بازنشست نمیکنه تا ۴ تا جوون بیاد سر کار و اشتغال ایجاد بش و یه سکته کمتر بشه و یه جوون کمتر خودکشی کنه
چرا قانون را رعایت نمیکنن
قانونها برا دیگران قانونه و برای خودشون کاغذ پاره؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چرا پرسنل غذا و دارو روزهای پنج شنبه نمیان سر کار و روزای دیگه هم کمتر از ساعات اداره کار میان سر کار
این پول بیت المال هستشکه حقوق میگیرین و میبرین برا خونواده تون
باید حلال باشه
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ میگی، کارمندان معاونت غذا و دارو از ساعت ۷ و نیم تا ۱۴ و چهل و پنج دقیقه اداره هستن، چون زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هست پنجشنبه ها دانشگاه تعطیل هست
آسمان
Iran, Islamic Republic of
اینجانب به عنوان یکی از کارکنان این کارخانه از ابتدای راه اندازی کارخانه شاهد تلاشهای شبانه روزی جناب مهندس زابلی ودیگر دوستان بوده ام واکنون متعجبم از مدیران پشت میز نشین بی خبر از همه جاکه فقط وفقط یک سر ماجرا را میبینندومتاسفم برای خودم که چنین افرادی تصمیم گیرنده آینده من وامثال من هستند
..
Iran, Islamic Republic of
جناب استاندار
تعویض کنید تیم اقتصادی کار نابلد را
ابوالفضل ضیائی
Romania
بنده از کارکنان کارخانه اب معدنی چویل دنا هستم که بعد از زلزله و تخریب مغازه ورشکست و مجبور به جمع اوری مغازه شدم و برای تامین نیاز سه فرزند مجبور شدم برای کارگری هر روز سر فلکه برم. به لطف اقای زابلی الان مدتی که در کارخانه مشغول به کار شدم ولی متاسفانه الان یک ماه است که اداره غذا و دارو به بهانه الکی ما رو از کار بیکار کردن.مسولین محترم لطفا به فکر این تعاونی که بزرگترین تعاونی در جنوب کشور و از نظرکیفیت محصول با کیفیت ترین ابمعدنی است باشید. ممنون.
Iran, Islamic Republic of
غذا و دارو را جمع کنن بهتره
..در سامانه تیتک غذا و دارو دل هر ایرانی و مسلمانی را به درد آورد و می آورد
برن جلوی این همه کشتار غیر مجاز و توزیع گوشت در جاده ها رو بگیرن
Iran, Islamic Republic of
نظارت بر توزیع گوشت با دامپزشکی هست
Iran, Islamic Republic of
غذا و دارو یک اداره اضافی و هزینه بر و بدون کاربرد در زندگی مردم است
تعطیل ش بکنید.جالبترش اینه یه تعداد دکتر جمع شدن که غالبأ داروخونه دارن ولی قراره خودشون بر داروخونه ها نظارت کنن
مگه میشه
این عین تعارض منافع هستش
طرف خودش داروخونه داره و انواع گرون فروشی ها رو میکنه بعد خودش در اداره معطله غذا و دارو ناظر کار داروخونه هاست و بابت این دوگانگی ش حقوق هم از دولت میگیره.
Iran, Islamic Republic of
قاعدتأ و قانونأ نباید کسانی که خودشون داروخونه دارن بعنوان ناظر در اداره غذا و دارو مشغول به کار باشن
مگه میشه تعدادی خودشون تولیدی دارن و داروخونه دارن بعد خودشون ناظر تولیدی ها و داروخونه ها باشن
بانک
Iran, Islamic Republic of
از دیدگاه یک کارشناس بانک نظر خودم را بیان میکنم
بعد از زلزله سیسخت بیشتر واحد های تولیدی ضربه سنگینی دیدند ولی هیچ کس به دادشون نرسید.
پولی که از تهران اومد بردن جایی دیگه هزینه کردن
این تولیدی ها هم بلاتکلیف موندن
اون کارخونه و کارگاهی هم که سالم بود خود مسئول کار نابلد تخریب کرد.
ضعیفترین دولت و ضعیفترین تیم حاکم در استان
M m
United States
سخنان رهبری در مورد کارخانه های تعطیل واشتغال افتادن کارخانه‌های نیمه تعطیل
مسئله‌ی اشتغال، که وابسته‌ی به همین مسئله‌ی تولید داخلی و مانند اینها است، خیلی مهم است. همین‌طور مدام همه‌ی ما میگوییم؛ دولتی میگوید، مجلسی میگوید، اقتصاددانِ آزادِ روزنامه‌ای میگوید، که فلان‌درصد از کارخانه‌ها تعطیلند یا مثلاً کمتر از نصف ظرفیّت کار میکنند. خب بالاخره چه میشود؟ بالاخره باید اینها راه بیفتد، باید کار بکند؛ اگر کار کرد، اشتغال به وجود خواهد آمد.
این خجلت و شرمندگی از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید. بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده میشوم‌]. در بعضی از شهرستان‌ها بیکاری بالا است. البتّه ما نرخ یا به‌اصطلاح درصد بیکاری را یک‌مقداری معیّن میکنیم؛ حالا دوازده درصد یا ده درصد -همین‌که حالا گفته میشود- لکن این میانگین است. وقتی انسان این را میبیند شرمنده میشود؛ یعنی شرمندگی بنده‌ی حقیر از ملاحظه‌ی این آمار و مطالعه‌ی این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار میرود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است؛ این را باید برطرف بکنیم.
پاتاوه
Romania
فقط افغانی ها خیلی عجین شدند باسیسختی ها انگارپسرخاله هستنداینقدآدم بیکارداریم غیرسیسخت اومدندافغانی بردند سرکار....ببین چه ادمهایی هستندوپرمدعا...
Canada
واسه اینه که افغانی‌ها درست کار میکنن و در ضمن دست کجی ندارند. واسه همینه
سیسخت
Iran, Islamic Republic of
درود
اولا تعداد ۳۰ نفر نیروی شاغل در این کارخانه به گفته اقای زابلی واقعیت ندارد و اب معدنی کوهرنگ هم این تعداد نیرو در کارخانه نداره!
دوما درامد این کارخانه و پول فروش اب معدنی به چه حسابی واریز شده تا الان ؟
ایا حساب شخص خاصی هست یا تعاونی ؟
چه نظارتی بر فروش و برگشت پول تعاونی شده تا الان ؟
. بیشترین کمک رو ادارات به این کارخانه کردن از برق و ....
این کارخانه تا الان از انواع سهمیه ها استفاده کرده و فقط منافعش دست افرادی خاص بوده
از اداره محترم اطلاعات استان خواهشمندیم نظارت دقیق بر سابقه و پیشینه کاری افراد مسئول در این کارخانه داشته باشن و همچنین درامد این کارخانه باید مشخص باشه
Iran, Islamic Republic of
بعضی که عقده مدیریت دارن انواع کارشکنی رو میکنن و چوب حراج میزنن به آبروی مجموعه
بقولی میگن
دیگی که برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه
...
Iran, Islamic Republic of
ساز ناکوک اداراه غذا و دارو با روند معیشتی مردم، چنان دودی بکنه توی چشم استان که یاری پور کاسه چکنم دست بگیره
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
زلزله گوشزدکارکردخصایل وصفات انسانی راجایگزین بدبینی ها وتعمیم کارچندنفربه عده زیادی بکنیم حالاهرکی دزدی کرده بایدمجازات بشه ولی اینکه کل شهربشه جای دوهزارافغانی جای سوال داره....
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
خیلی ها بایدتاوان آه وناله های شهروبخش پاتاوه رابدهند....پاتاوه ای که گذرگاه تاریخ ودربهترین موقعیت جغرافیایی وجمعیتی فراتراز دیگرجاهای دنا ازپشت بهش خنجرزدندوفرمانداری را سالها پیش ازش گرفتندوالان مردم بینوا بایدبخاطرکوچکترین مشکل اداری بایداین همه مسافت طی کنند....انشالاباتبدیل شدن پاتاوه به شهرستان چشم عده ای بایددربیاد.....جای سیاست وگردشگری کلاعوض شده....نماینده محترم هم به یادداشته باشند رای های کمترازنصف فلان حوزه وآراحداکثری بهمان حوزه را....
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1