تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۵۳۴۸۹
در نطق میان دستور؛

سید ناصر حسینی پور در جلسه علنی مجلس: ساختار بودجه در کشور معیوب است + تصاویر

۱۲
۱
سید ناصر حسینی پور در جلسه علنی مجلس: ساختار بودجه در کشور معیوب است + تصاویر
کبنا ؛نماینده مجلس بیان کرد: ساختار بودجه در کشور آنقدر معیوب است که علی رغم تاکیدات مقامات عالیه کشور هنوز وابستگی بودجه به نفت حل نشده و سهم نسل های آینده از این ثروت خدادادی از بین رفته است و خرج هزینه های جاری دستگاه ها می شود.
به گزارش کبنا به نقل از خانه ملت، سید ناصر حسینی‌پور در نشست علنی امروز( چهارشنبه 20 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامی داشت هفته وحدت هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت شهدای امنیت و تسلیت به خانواده های این عزیزان که این روزها عضوی از اعضای خود را از دست داده اند، گفت: در ابتدای قرن 21 و بعد از حادثه 11 سپتامر 2001 دکترین مقابله با وحدت امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دو راهبرد عملیاتی مسلمان علیه مسلمان و ایرانی علیه ایران و ایرانی را شروع کرده اند که هدف اصلی آن ایجاد نفرت از دین و مذهب، نفرت از ارزش ها و آرمان های اسلامی، نفرت از حاکمیت اسلامی و ولایت بوده است. اما حقیقت این است که درخت تنومند و ریشه دار جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبری حکیم و فرزانه، بصیر اما صبور محکمتر و هوشمندتر از آن است که در دام چنین دکترین ها و راهبردها و راهکنش های شیطانی گرفتار شود. هفته وحدت فرصت مناسب است که این تهدید ها تبدیل به فرصت شود برای شکست فتنه های دشمنان و منافقان.
نماینده مردم گچساران، باشت در مجلس ادامه داد: حمایت قانونی و عملی از ستون های اقتدار و امنیت آفرین جمهوری اسلامی ایران همچون نیروی انتظامی تکلیفی قانونی و وظیفه انسانی و مدنی است که ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به آن اهتمام جدی داشته باشیم، خنثی سازی جنگ استراتژیست ها و اتاق های فکر آمریکایی و صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران تنها در پیاده سازی و اجرای راهبردهای همچون افزایش خدمات اجتماعی و عمومی، رویکرد شایسته سالاری در جذب و به خدمت گرفتن نیروهای جوان، متعهد و متخصص از همه اقشار و اقوام در مسئولیت های مهم خدمت رسانی، توسعه و تعمیق گفتگوهای مسئله محور میان نسل های جمعیت و جنسی کشور، نظارت کارآمدتر و سازنده تر بر نهادهای و سازمان های اجرایی، آسیب شناسی و رفع آسیب های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در موضوعاتی که سرمایه اجتماعی کشور را با خطرات و تهدیدهای جدی مبتلا می سازد.

وی گفت: مواضع هوشمندانه و اقتدار آفرین آقای رئیس جمهور در سازمان ملل متحد و رویکرد هوشمندانه ایشان با موضوعات روز کشور بار دیگر عصبانیت دشمنان و منافقان را برانگیخت که جای تقدیر و همراهی دارد. تحقق حکمرانی اسلامی و ایران قوی در سطح ملی و بین المللی نیازمند تحول مدیریت یکپارچه انقلابی، پاکدست، مجاهد، عدالت طلب و ضد فساد است که رئیس جمهور در انتخاب مدیران سطح عالی و میانی باید مورد توجه جدی و اساسی خود قرار دهد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: جریان نفوذی که رهبری عزیز سال ها قبل اشاره دادند و مورد توجه جدی مسئولین قرار نگرفت نفوذ در حوزه، دانشگاه، صدا و سیما، آموزش و پرورش، نفوذ در مراکز مهم نظامی و امنیتی، نفوذ در گلوگاه های مهم اقتصادی، نفوذ در سازمان های هنری و ورزشی، نفوذ در مسئولیت ها مهم و کلیدی. اگر حمایت صورت نگیرد هر روز شاهد حجم بیشتر از خیانت ها، کم کاری ها و ناکارآمدی ها و خسارت ها در کشور مظلوم اما مقتدر ایران هستیم.
وی بیان کرد: ساختار بودجه در کشور آنقدر معیوب است که علی رغم تاکیدات مقامات عالیه کشور هنوز وابستگی بودجه به نفت حل نشده و سهم نسل های آینده از این ثروت خدادادی از بین رفته است و خرج هزینه های جاری دستگاه ها می شود. نظام بودجه نویسی و بودجه ریزی کشور مرکزی برای چانه زنی تبدیل شده که افراد مرتبط با سازمان برنامه، با لابی های غیرقانونی امکان اخذ موافقتنامه برای طرح های عمرانی را پیدا می کنند و عموم کشور از این امکانات بی بهره می مانند و به همین دلیل است که بیش از 5 سال است که رهبری معظم انقلاب برای اصلاح ساختار بودجه تاکید فراوان دارند و متاسفانه مجلس و دولت به این مهم بی اعتنا بودند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس اظهار داشت: ما صاحب بزرگترین میادین عظیم نفتی با تولید 25 درصد نفت کشور هستیم که سهم عمده ای در اقتصاد و درآمد ملی داریم، سهم ما از این میزان تولید ورود آلاینده های خطرناکی است که مردمان دیار من با چند صد حلقه چاه نفت و 100 ها تاسیسات نفتی و هزاران کیلومتر خط لوله به آن عادت کرده اند. مدیران فنی و مالی شرکت ملی نفت ایران و شرکت بهره بردار نفت و گاز گچساران در پیشگاه خداوند منان باید پاسخگو باشند که با چه منطقی مردم مظلوم گچساران و باشت را از 100 ها میلیاردتومان عوارض آلایندگی مشخص شده توسط قانون گذار محروم می کنند و با گروگان گرفتن عوارض تمکین شده توسط خودشان و صدور صورت جلسه های توهین آمیز مبنی بر پرداخت ماهیانه فقط یک میلیاردتومان از بدهی 300 میلیارد تومانی موجبات کاهش شدید ارزش عوارض آلایندگی را فراهم می کنند. تتمه عوارض آلایندگی سال 93 به مبلغ 51 میلیارد تومان را امسال پرداخت کردند آن هم مشروط بخشودگی 100 درصد جرایم قانونی و دریافت توصیه نامه از مسئولین امور مالیاتی مبنی بر بخشودگی کامل جرایم و بی توجه به کاهش ارزش پول از سال 93 تا 1401. آقایان کمی وجدان داشته باشید سال 93، 504 هزار بشکه،سال 94 بالغ بر475 هزار بشکه هر روز هزارو 450 میلیارد تومان پول نفت گچساران است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چنین مجلسی فقط مخصوص شماهاست تا اسباب دست قالیباف باشید
Iran, Islamic Republic of
حرف ارزشی برای مردم ندارد توانایی ندارید و مردم رو بیچاره کرده ای خدا باعث وبانی نا کارآمدی رو لعنت کند
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آمار بودجه را حتما میدونه که شهر فلج شده ..یکی نیست بهش بگه شهر فقط منتظره که دوره ات تموم بشه تا دوست و دشمن نفس راحت بکشن
جهان
Iran, Islamic Republic of
گپ گپو وحرف الکی
گچساران
Iran, Islamic Republic of
حرفهای بسیار دقیق و حساب شده ای زده.از ایشان تشکر کنید که واقعیت ها را گفته. تا الان نمیدونستیم روزی ۱۴۰۰ میلیارد پول نفت گچساران است. روزی یک‌ میلیاردش را بدهند، استان آباد میشه.
Iran, Islamic Republic of
از کرامات شیخ ما عجب، پنجه باز کرد و گفت یک وجب، شما 5 درصدی ها نماینده مردم نیستین نماینده دولتین، ارزشی نداشتین الان که دیگه بدتررر
دیل
Iran, Islamic Republic of
حیف تاجگردون ....
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
ای خدا به دکتر تاجگردون بگویند نماینده،
/// را هم بگن نماینده؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر سید عزیز حیف که نیروی خوب نداری تنهایی
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت گچساران
زارعی
Iran, Islamic Republic of
خدایاااااا
چرا هیچی تو این استان سر جای خودش نیست
گچسارانی
Romania
با سلام و دعای خیر برای آزاده و جانباز سرافراز نماینده محترم مردم شریف شهرستان گچساران و باشت
احسنت بر سخن دلسوز انه این نماینده عزیز و سرافراز شهرمان انشالله همیشه سربلند باشید خدواند پشت پناهت باشه سید ناصر عزیز ما به نماینده افتخار می کنیم
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اوین؛ از گاف لندنی تا بحران روایت

اغتشاش در اوین، به‌واقع یک گاف بزرگ انگلیسی بود. اول از جهت آنکه تصور کردند اوین را می‌توانند ...
1