تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۵۲۹۲۹
در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس مطرح شد

جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد: عمق بخشی انقلاب اسلامی در خارج و داخل بواسطه دفاع مقدس بوده است/ دفاع مقدس عامل اصلی صدور انقلاب اسلامی در جهان است

۰
جانشین فرماندهی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد: عمق بخشی انقلاب اسلامی در خارج و داخل بواسطه دفاع مقدس بوده است
کبنا ؛مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جانشین سپاه فتح استان و معاون بنیاد شهید استان و سرهنگ محسنی خواه مسئول بسیج حوزه کارگری در سالن اجتماعات اداره کل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی اداره غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی جانشین سپاه فتح استان با تبریک هفته دفاع مقدس و تقدیر از برگزاری برنامه‌های فرهنگی به مناسبت‌های مختلف در اداره کل غله و خدمات بازرگانی گفت: ۴۲ سال از شروع جنگ تحملیی و ۳۵ سال از پایان آن می‌گذرد که این فاصله زمانی این احتمال را سبب شده است که نسل بعد از جنگ از تمامی ابعاد و زوایای جنگ اطلاع نداشته باشد و همین امر وظیفه ما در تبیین این فریضه مهم دو چندان می‌کند و لازم است همچنان نماد‌های مقاومت و‌ایستادگی را در تمام ساحات کار و زندگی‌مان حفظ کنیم. وی به طولانی بودن جنگ تحمیلی اشاره کرد و بیان داشت: جنگ طولانی بود و جنگ هشت ساله جز طولانی‌ترین جنگ‌ها بود که در کنار این طولانی بودن جنگ در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاد و کشور ما در بدترین و سخت‌ترین شرایط یک دفاع مقدس از خود به یادگار گذاشت که اینک وظیفه ماست آثار این جنگ را برای نسل‌های جدید تشریح کنیم.

مثنوی به هم خوردن موازنه قدرت در منطقه را از نتایج جنگ تحملیی دانست و افزود: سردار شمخانی در سال‌های حضور در وزارت دفاع به نکته مهمی در رابطه با جنگ تحمیلی اشاره داشتند که ما در اواخر جنگ از جهت تأمین فشنگ نیرو‌هایمان در جنگ با کمبود و مشکل برخورد کرده بودیم ولی به حول و قوه الهی ایران امروز به یکی از قدرت‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف نظامی و موشکی رسیده است و حداقل آن به اقرار خود غربی‌ها قدرت اول منطقه غرب آسیاست.

وی در بخش پایانی سخنان خود دفاع مقدس را بزرگترین و مهم‌ترین عامل در تثبیت و صدور انقلاب اسلامی خواند و گفت: اتفاقات و دست آورد‌های زیادی در طول این چهل سال داشته‌ایم که از جمله می‌توان به مشارکت سیاسی اشاره کرد ولی به یقین هیچ کدام از این دست آورد‌ها و حوادث به اندازه دفاع مقدس در تثبیت و صدور انقلاب اسلامی نقش نداشته است. امروز حضور و نفوذ ایران در منطقه و نحوه تعامل کشور‌های جهان و بویژه در گروه پنج بعلاوه یک را باید همه را ناشی از قدرت و تأثیرات دفاع مقدس در کشور دانست.
سرتیپ دوم مصطفی مثنوی عمق بخشی مبانی انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف خارجی و داخلی را نیز نتیجه دفاع مقدس خواند و غرور و انسجام ملی امروزی را از نتایج آن دانست که سبب اقتدار ایران اسلامی شده است و اجازه نزدیک شدن دشمنان این مرزو بوم به مرز‌ها را نمی‌دهد و این همه نیازمند جهاد تبیین برای تقویت و استمرار است.
همچنین در این مراسم حجه الاسلام‌امید مردانی دبیر ستاد نماز جمعه یاسوج و مسئول کمیته روشنگری اداره غله و خدمات بازرگانی طی سخنان کوتاهی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس طی سخنان کوتاهی به تشریح برنامه‌های فرهنگی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان پرداخت و اداره کل غله و خدمات بازرگانی را یکی از ادارات نمونه در برگزار‌ی مراسمات و هم چنین حمایت‌های لازم از هیأت و مواکب استان خواند.

گفتنی است ابوالحسن صداقت کیش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام خاطره شهدای جنگ تحمیلی از حضور سردار مثنوی در این مراسم قدردانی نمود.
در پایان این مراسم از چهار رزمنده دفاع مقدس که در اداره غله و خدمات بازرگانی استان شاغل و یا بازنشسته شده‌اند تجلیل بعمل آمد.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1