کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

بخش اول) چرا بانیان وضع موجود در کهگیلویه و بویراحمد دوباره پست می‌گیرند؟ / بعضی‌ها دو دست از دوست هم قرض گرفته و صندلیشان را چسپیده‌اند / تیم‌هایی که اعضای ناهمگون دارند نمی‌توانند جهادی پای کار باشند

13 شهريور 1401 ساعت 17:25

همانطور که مستحضرید دولت حاضر معتقد به توزیع عادلانه خدمات در همه عرصه هاست. برای عملی شدن چنین شعارهایی به نیروهای تازه نفس جهادی و پای کار نیاز است که با ایده و فکر هماهنگ با دولت برنامه هایشان را پیاده سازی کنند.


همانطور که مستحضرید دولت حاضر معتقد به توزیع عادلانه خدمات در همه عرصه هاست. برای عملی شدن چنین شعار‌هایی به نیرو‌های تازه نفس جهادی و پای کار نیاز است که با‌ایده و فکر هماهنگ با دولت برنامه‌هایشان را پیاده‌سازی کنند.
برای همه روشن است که استان کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از انقلاب یک منطقه صعب العبور و دور افتاده بود و راه و شبکه‌های ارتباطی بسیار ضعیف بودند. شاید این صحبت برای جوانان دهه هفتاد و هشتاد پذیرفتنی نباشد اما عزیزان دهه ۵۰، ۴۰ و ۶۰ این مسأله را به خوبی لمس می‌کنند. القصه می‌دانیم که ۹۰ درصد راه‌های ارتباطی این استان بعد از انقلاب ایجاد شد که البته بسیار کمتر از حق طبیعی و مسلم مردم این استان است. اما پیشرفت چیزی نیست که‌امشب بنویسی جاده و فردا کوه‌ها شکافته شود و جاده‌ها باز شود. و هر زمان دوره چیزی است. اگر بعد از انقلاب کوچه و خیابان‌های آسفالت معجزه و نعمت بود الان ما نباید قانع به همان خدمات باشیم، خدمات باید به روز شوند. اکنون که اکثر استان‌ها با شتاب زیادی به سمت بزرگراه‌ها و جاده‌های ایمن‌تر حرکت می‌کنند  هنوز نیاز خیلی روستا‌های این استان آسفالت کوچه و خیابان است و بچه‌های استان ما سر کلاس‌های راهنمایی و رانندگی می‌پرسند بزرگراه چیست؟!
بی شک به روزرسانی خدمات به یک استان نیازمند به روزرسانی مدیران آن استان است. آیت الله رئیسی در ابتدای مدیریت خود بر همراه بودن مدیران با دولت تأکید کرد و گفت که در صورتی که مدیران با دولت همراه باشند تغییر نخواهند کرد.
اما متأسفانه در برخی از دستگاه‌های دولتی از جمله راه و شهرسازی که اداره‌ای بسیار پُر پروژه است و نیاز مبرم استان کهگیلویه و بویراحمد است، کار جلو نمی‌رود. نیرو‌های وابسته به دولت گذشته که در دولت کنونی انتصاب یافته‌اند، نه تنها کاری از پیش نمی‌برند بلکه فقط به سابقه مدیریتی خود می‌افزایند و مرهم به دست و مردم را مجروج می‌نمایند! راه و شهرسازی از آن اداراتی است که با این مدیران ناهمگونش عملکرد رضایت بخشی ندارد!
چطور ممکن است «محمد راستا معاون مدیرکل» دولت روحانی که همواره متهم به کم کاری بوده است، در این دولت ارتقا یافته و مدیرکل دوره فعلی آقای رئیسی می‌شود! حداقل بگذارید این افراد در دولت همفکر خودشان ارتقا رتبه پیدا کنند!
حال اگر مدیران دوره قبلی با این دولت همراه باشند گلایه‌ای نیست. ولی اینگونه که پیداست آقای مدیرکل، حکم انتصاب برای چند تن از دوستان و همفکران خودش را به عنوان مدیرکل بودجه اداره‌کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل حوزه نظارت و معاون مسکن و... امضا کرده است. این شائبه وجود دارد که مدیرکل بودجه اداره کل راه و شهرسازی نگاه عادلانه‌ای به پیمانکاران به عنوان بازوان کار عمرانی استان نداشته باشد و به دلیل عدم همفکری با دولت فعلی به سمت همفکران خود تمایل بیشتری داشته باشد.
استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز‌های مبرمی به کار‌های فزاینده در حوزه راه و شهرسازی دارد، آیا درست است مدیران دولتی که آقای رئیسی آن را «مسبب وضعیت نامطلوب فعلی» می‌داند، در این دولت ارتقاء پیدا کنند، آیا این افراد می‌توانند فعالیت درخور توجه و چشمگیری در دولت کنونی داشته باشند؟
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی خود در برزخی فرو رفته، مشاور او در معرض‌اتهام است و چند روز پیش بازداشت شد، این وزارت با این وضع، چنین مدیرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد، که در دولت قبل پست  داشتند. مخاطبان خود قضاوت کنند که این چه قاعده و قانونی است و با کدام منطقی جور در می‌آید، دولت در این استان باید فکری به حال آمار و وضعیت کار و فعالیت نه چندان درخور توجه باشد، که کم کم وضعیت دولت را دارد وخیم می‌کند.
کبنانیوز آمادگی پاسخ اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد و کسانی که به هر نحوی از آنها برده شده است را دارد.


کد مطلب: 452139

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452139/بخش-اول-چرا-بانیان-وضع-موجود-کهگیلویه-بویراحمد-دوباره-پست-می-گیرند-بعضی-ها-دو-دست-دوست-هم-قرض-گرفته-صندلیشان-چسپیده-اند-تیم-هایی-اعضای-ناهمگون-نمی-توانند-جهادی-پای-کار-باشند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1