کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

استارت خروج یاسوج از تنش ابی زده شد / تحقق یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد / معاون سیاسی استاندار: عدم حضور مدیرعامل آبفا کهگیلویه و بویراحمد قابل پذیرش نیست؛ ایشان هیچ وقت حتی تلفن خود را جواب نمی دهند

9 شهريور 1401 ساعت 10:54

آیین کلنگ زنی، افتتاح و بهره برداری پروژه های اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه توزیع آب شهر یاسوج و مادوان برگزار شد.


آیین کلنگ زنی، افتتاح و بهره برداری پروژه های اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه توزیع آب شهر یاسوج و مادوان با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و فرماندار شهرستان بویراحمد و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
به گزارش کبنا، در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در سال 1400 مصوبات زیادی تدوین شد که از این مصوبات، 220 میلیارد تومان به توسعه شبکه توزیع آب شهر یاسوج و مادوان اختصاص یافت، بخشی از این مصوبات تحقق یافته است و بخش دیگری نیز در سال جاری تحقق می یابد. بخشی از آیین بهره برداری امروز حاصل مصوبات سفر هیئت دولت سیزدهم برای محرومیت زدایی از استان است.
هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت هفته دولت گفت: از کسانی که در این پروژه تلاش کرده اند تشکر می کنم.
هاشمی اظهار کرد: عدم حضور مدیرعامل آبفا کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به هیچ وجه برای من قابل پذیرش نیست.
وی گفت: ایشان هیچ وقت حتی تلفن خود را جواب نمی دهند، مشکلات هم زیاد است و این ایرادی است که به مجموعه آبفا وارد است.
هاشمی بیان کرد: شهر یاسوج به عنوان مرکز استان به دلیل کثرت جمعیت و مشکلات خاص، نیازمند توجه ویژه همه مدیران استان است.
وی گفت: سطح انتظارات در این شهر بالا است، حضور گردشگران که جمعیت شهر را دو برابر می کند، ایجاب می کند که خدمات چند برابری باشد.
هاشمی گفت: نگرانی های مردم زیاد است و ما شاهد مراجعات حضوری و تلفنی مردم در خصوص شبکه های آب و حوزه آبفا هستیم، امیدواریم که بتوانید نگرانی های مردم را حل کنید.
وی گفت: با نگاه بسیار خوبی که فرماندار شهرستان بویراحمد داشتند و از ابتدا روی این موضوع حساس بودند و پیگیری کرده اند، همچنین اعتبارات سفری که ریاست محترم جمهور تخصیص داده شد خدا رو شکر امروز شاهد اصلاح شبکه آب هستیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: امیدواریم این شکل توسعه و اصلاح در حوزه های مختلف را بیشتر شاهد باشیم. وظیفه ما خدمتگذاری به مردم است، مردم حق زیادی به گردن ما دارند، پشت گرمی و حمایتی که مردم در برهه های مختلف از نظام داشته اند باعث اقتدار نظام بوده است.
وی گفت: بالغ بر 470 پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت کلنگ زنی یا افتتاح شد، بیش از 2 هزار و 200 میلیارد تومان اعتبارات در حال هزینه شدن یا اجرا شدن است. ان شاء الله این روند فعالیت و کار برای مردم و گردشگران یاسوج انجام شود، بسترها فراهم شود تا به توسعه استان کمک کنیم.
علمدار آرمین رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: 2200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری به پروژه اصلاح، بهسازی و توسعه شبکه توزیع آب شهر یاسوج و مادوان اختصاص یافت که 531 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه «30 درصد شبکه آب یاسوج فرسوده است» گفت: 1800 میلیارد ریال دیگر نیز برای اصلاح و توسعه شبکه آب این دو شهرستان اختصاص می یابد.
وی گفت: 90 هزار مشترک در این دو شهرستان وجود دارد، در حالی که کل حجم مخازن ما 33 هزار متر مکعب است، قانوناً هر خانوار باید 1 متر مکعب داشته باشد، با در مدار قرار گرفتن دو منبع آب و تصفیه خانه اضطراری که تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه است، مشکل تنش های آبی شهر یاسوج حل خواهد شد.
آرمین اظهار کرد: 13 پروژه از بلوار 45 متری، خیابان های شاهد، گلستان، شهرک امام حسین، کوی شهرداری زیرتل، تلخسرو، خلف آباد و روستاهای اطراف به متراژ 8 هزار و 385 متر انجام گرفته است، این پروژه ها فعال هستند و تا پایان سال مالی 20 کیلومتر دیگر نیز باید مورد اصلاح و بهسازی قرار بگیرد.
وی گفت: با تخصیص 1800 میلیارد ریال و اصلاح شبکه، و همچنین در مدار قرار گرفتن تصفیه خانه اضطراری مشکل تنش آبی شهرستان بویراحمد حل خواهد شد.
آرمین گفت: 2200 میلیارد ریال با پیگیری های استاندار محترم، آقای دکتر مهدوی، آقای دکتر روشنفکر مصوب گردید که 531 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
آرمین اظهار کرد: کل پروژه های آبفا فعال هستند و تا پایان سال مالی باید تعهدات ما تکمیل شود.
وی گفت: تشکر ویژه ای از دولت انقلابی و مردمی آیت الله رئیسی داریم که توجه ویژه ای به بخش آب داشتند، بطوری که در طول عمر شرکت آب و فاضلاب روستایی چنین اعتباری تخصیص داده نشده است.
بیش از 1800 میلیارد ریال نیز باید تخصیص اعتبار شود تا مشکل قطعی و تنش آبی شهر یاسوج مرتفع شود.
آرمین بیان کرد: ما در طول شبانه روز دو بار، 11 و نیم شب تا موقع اذان صبح و بعدازظهر قطعی آب را داشتیم، ولی با پیگیری های آقای مهدوی، همکاری و تأکیدات زیادی که داشتند، جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر کنیم.
آرمین بیان کرد: مشکلی با شهرداری در خصوص استعلامات تپه نورالشهداء داریم که امید داریم فرماندار بویراحمد در این خصوص به کمک آبفا بیایند.
در حال تکمیل ...



کد مطلب: 451984

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451984/استارت-خروج-یاسوج-تنش-ابی-زده-تحقق-یکی-مصوبات-سفر-ریاست-جمهوری-کهگیلویه-بویراحمد-معاون-سیاسی-استاندار-عدم-حضور-مدیرعامل-آبفا-قابل-پذیرش-نیست-ایشان-هیچ-وقت-حتی-تلفن-خود-جواب-نمی-دهند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1