تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : ۴۵۱۷۱۳
بر اساس ارزشیابی کارشناسان وزارت بهداشت؛

کسب رتبه یک اعتباربخشی بیمارستان امام خمینی دهدشت در سال 1401

۵
۲
کسب رتبه یک اعتباربخشی بیمارستان امام خمینی دهدشت در سال 1401
کبنا ؛
بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در ارزشیابی کارشناسان وزارت بهداشت، به‌عنوان بیمارستان درجه یک برگزیده شد و مهمتر اینکه در این ارزیابی، در اکثر سنجه‌های فنی، رتبه اول استان را کسب نمود.
ساخت بیمارستان امام خمینی دهدشت از اوایل دهه هفتاد شروع شد و از ابتدا بعنوان بیمارستان ۹۶ تختخوابی طراحی گردید. هم اینک این بیمارستان،به بیش از ۲۳۰ هزار نفر خدمات می‌دهد.
بیمارستان امام خمینی دهدشت، پس از یک دوره عملکرد قابل تقدیر، چند سال پیش دچار یک افت محسوس گردید و به رتبه دوم سقوط کرد. پس از آن و در دوره ریاست اسبق بیمارستان (دکتر محمدطاها خادمی)، در میان شگفتی کارشناسان، مجددا رتبه اول را کسب نمود. امسال نیز برای نخستین بار، توانست در اکثر سنجه های ارزشیابی در صدر بیمارستانهای استان قرار بگیرد. ارزش کار وقتی دو چندان می‌شود که کهگیلویه را با دیگر نقاط استان مقایسه کنیم. گچساران با جمعیتی به مراتب کمتر از کهگیلویه، دارای چهار بیمارستان مجهز است و یاسوج نیز با ۵ بیمارستان بزرگ و تعدادی مراکز درمانی خصوصی، با فاصله ای اندک از شیراز قرار دارد. شهرستانهای کهگیلویه و چرام و لنده، تحت پوشش همین یک بیمارستان قرار دارند. ماهانه بیش از بیست هزار نفر در این بیمارستان تحت مداوا قرار میگیرند و سالانه حدود ده هزار عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می‌شود. در دوره مدیریت فعلی بیمارستان، اعمال جراحی لاپارسکوپی و TUR (برداشتن پروستات از راه مجاری ادراری) به خدمات این بیمارستان اضافه گردید و دستگاه سی تی اسکن مجهزی مستقر و راه اندازی شد و تا امروز، کیفیت عملکرد بیمارستان جهش خوبی را شاهد بوده است.
یکی از برنامه های در حال اجرا توسط ریاست فعلی، توسعه بیمارستان و بخش‌های تابعه است که به نظر میرسد با اعتبارات فعلی، سرعت پیشرفت کار مطلوب نیست و اجرای این پروژه نیازمند منابع مالی بیشتری است. شایان ذکر است که در دوران شیوع کرونا، شاهد عملکرد درخشان و از خودگذشتگی پرسنل بیمارستان امام خمینی دهدشت بودیم. بعنوان مثال،در پیک پنجم کروناه، روزانه گاهی تا یکصد بیمار کرونائی در بخش‌های مختلف بستری می‌شد و تعدادی بیش از این هم ویزیت و بصورت سرپائی خدمات رسانی می‌گردید.
با این همه، بیمارستان امام خمینی دهدشت، کاستی‌هائی نیز دارد. از جمله در حوزه زنان و زایشگاه، جراحی و ...، نیازمند توسعه و افزایش تخت است. در زمینه تجهیزات، کمبود دستگاه سنگ شکن pcnl به شدت احساس می‌شود. به‌طوری‌که روزانه تعداد زیادی از ساکنین کهگیلویه، چرام، لنده و چاروسا، به‌خاطر نیاز به دستگاه سنگ‌شکن به شهرهای دیگر از جمله شیراز و یاسوج مراجعه می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
درود بر نویسنده کبنا نیوز در مورد کمبود بخش تخصصی عفونی و مغز واعصاب نیز نیاز به توجه ویژه و اطلاع رسانی توسط خبرگزاری های استان بویژه کبنانیوز که در ارائه مشکلات و اطلاع رسانی اونا نهایت دقت و دلسوزی را دارند .وجود دارد که بیماران عفونی و مغز و اعصاب در بخش داخلی بیمارستان دهدشت بستری میشوند و در صورت لزوم نیز اگه نیاز به گزارش توسط ان خبرگزاری محترم باشد حضوری با پزشکان عفونی ومغز واعصاب و تهیه گزارش نسبت بهان اقدام شود در بهبود کیفی و خدمات رسانی بیماران تاثیر بسزایی خواهد داشت ارادتمند شما دکتر حمید نیاپرست متخصص بیماریهای عفونی
Iran, Islamic Republic of
سرویس بهداشتی و محیط اکثرا بخش ها کثیف هست چرا مفت سخن میگی. بیشتر سرویس بهداشتی هاش خرابه یا پرشدن بو تعفن میاد داخل بخش هاش
کولرهاش خرابه تو اتاق عمل بهداشتش صفره دکتر و پرستار گوشی ب دست بالا سر بیمارن
ال
Iran, Islamic Republic of
بله کاملا موافقم
لنده ای
Iran, Islamic Republic of
وای،بخش نوزادان رو دیدید
یادم میاد می‌خوام بمیرم،توروخدا این بخش رو جمع کنید
Iran, Islamic Republic of
وضعیت زایشگاه بسیار نابسامان است کسی حاضر نیست برای بار دوم برای زایمان به آنجا برود
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1