تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۴۵۱۷۰۸
در نطق میان دستور مطرح شد

مهدی روشنفکر: آیا با این ساختارها که خود مُوَلِد مافیا و سلطان هستند، می‌توان به جنگ مافیای جهانی رفت؟ / فراری دادن نخبگان به آغوش بیگانگان، خستارتش کمتر از ترور دانشمندان نیست / مدارس غیردولتی با شهریه‌های نجومی با حوزه آموزش تعارض منافع دارد

۴۳
۲
مهدی روشنفکر:  آیا با این ساختارها که خود مُوَلِد مافیا و سلطان هستند، می‌توان به جنگ مافیای جهانی رفت؟ / فراری دادن نخبگان به آغوش بیگانگان، خستارتش کمتر از ترور دانشمندان نیست / مدارس غیردولتی با شهریه‌های نجومی با حوزه آموزش تعارض منافع دارد
کبنا ؛عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: امروز برخی از نامداران و مدعیان پرآوازه اصولگرا و اصلاح طلب صاحب امتیازات متعددی مثل مدارس غیردولتی با شهریه‌های نجومی هستند که این موضوع تعارض منافع با حوزه آموزش دارد.
به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، اول شهریور ماه) در نطق میان دستور خود با بیان اینکه درد امروز جامعه ما این است که در برخی امور، شور ما از شعور ما سبقت گرفته، گفت: از این رو در برخی مسائل شور انقلابی جلوتر از شعور انقلابی ما است. درد‌های بزرگ امروز جامعه، بی‌عدالتی، تبعیض، ضعف شفافیت و پاسخگویی، تناقض گویی، عدم شایسته سالاری، افزایش آمار مهاجرت و خروج سرمایه‌ها از کشور به ویژه نخبگان است.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از محرومیان و نخبگان و تولیدکنندگان می‌گوییم اما عملکردمان با منافع این ۳ گروه زاویه و فاصله دارد، اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ سیاسی در کشور نیز بر خلاف ادعا‌های گروه‌های سیاسی بسیار ضعیف است. از تحمل تفاوت‌ها و نقدپذیری در فرهنگ سیاسی مدرن و پیشوایان دینی و پادشاهان ملی می‌گوییم اما عملکرد بسیاری از ما چیز دیگری را نشان می‌دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی از کسانی که تا دیروز در حمایت از دولت سابق این کشور را شبیه کشتی میدانستند، امروز شبانه روز و بی‌وقفه و بدون توجه به واقعیات جامعه و فضای بین‌المللی، از دولت انتظار معجزه دارند، اذعان کرد: این تا جایی پیش رفته که گویی کشور به میدان کشتی تبدیل شده و باید به هر قیمتی دولت را زمین بزنند البته در زمان دولت سابق نیز کسانی را داشتیم که به جای نقد منصفانه فقط سیاه نمایی می‌کردند و یا تعداد اندکی از حامیان دولت فعلی تنها تخصصی که در مقابل وفادار به این سرزمین دارند این است که متأسفانه به جای پاسخی محکم و مستند و با چاشنی اخلاق و صبر، انگ تأسفبار غرب زدگی می‌زنند تا ناخواسته در میدان فتنه نرم دشمنان بازی کرده و میان منتقدان و نظام و رهبری شکاف ایجاد کنند.
روشنفکر ادامه داد: امروز باید اولویت نمایندگان و کارگزاران جامعه اصلاح ساختار‌های معیوب باشد تا بخش زیادی از فساد و تخلف در نطفه خفه شود نه اینکه بعد از هدررفت منابع و سوختن فرصت‌ها مانند تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به دنبال برخورد با لشگر مفسدان و متخلفان این ساختار‌ها باشیم.
عضو مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که ساختار و قوانینی که روزی یک سلطان از درون آن زاییده می‌شود قطعاً معیوب است، اظهار داشت: متخلفان و مافیایی که در سالیان گذشته برای اعتمادسازی و سرپوش گذاشتن بر تخلفات خویش حتی به رسانه ملی نیز رحم نکردند تا به میل آن‌ها رفتار کنند. از تبلیغات کرم حلزون گرفته تا برخی
مؤسسات مالی، تا پدیده افتخارآمیز شاندیز و خودروی ملی که امروز می‌گویند ملی نیست و صد‌ها مورد دیگر و جدیدا در تحقیق و تفحص فولاد مبارکه نیز این موضوع هویدا شده است.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا با این ساختار‌ها که خود مولد مافیا و سلطان هستند می‌توانیم به جنگ مافیای جهانی رفت، عنوان کرد: دقت کنید مافیای داخلی و حتی مافیای جهانی هر یک به دلیلی با هزینه‌های هنگفت رسانه‌ای در تلاش هستند که با آدرس اشتباه ریشه مشکلات را هزینه‌های منطقه‌ای ایران در فلسطین و جنگ با داعش معرفی کنند در حالی که همه هزینه‌های منطقه‌ای ایران یک هزارم هدررفت‌های مافیا و ساختار‌های معیوب در داخل نیست و دستاورد‌های امنیتی منطقه‌ای با آن هزینه‌ای اندک قابل قیاس با اصحاب قدرت نیست.
روشنفکر افزود: قرار نیست اگر بنده قانونگذار به عنوان یک شهروند از یک قانون ناقص منفعتی برده و یا اشتبا‌هاً قانونی را تصویب کردم و بعد به اشتباهم پی بردم، بر اساس تعصب و لجبازی بر اشتباه خود اصرار ورزم چرا که اصرار بر اشتباه چیزی جز حماقت و خیانت به خود و ملت نیست.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا اضافه کرد: به عنوان مثال بنده امروز در پیشگاه خدای متعال به ملت عزیز ایران اعتراف می‌کنم تصویب سهمیه نجومی بومی گزینی یا همان اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت کشوری که ریشه آن در مجلس قبل بود و یا لحاظ کردن سهمیه تأهل و فرزندآوری در ماده ۱۵ قانون حمایت از خانواده در این مجلس، خیانت آشکار به نخبگان و محرومان و مصداقی از سطحی نگری و شور قانونگذاری ما قانونگذاران در برخی حوزه‌ها بود.
وی با اشاره به مسائل حوزه آموزش گفت: نتایج کنکور از یک سو و سرنوشت فارغ التحصیلان مظلوم دانشگاه‌ها هرساله نگران‌کننده‌تر می‌شود. ما بخش زیادی از استعداد‌های خود را در جامعه به دلیل محرومیت این عزیزان و فقدان عدالت آموزشی و نفوذ مافیای آموزشی سرکوب کرده و بخش دیگری از استعداد‌ها را نیز با صرف هزینه‌های هنگفت به نخبگانی تبدیل و آن‌ها را به آغوش بیگانگان می‌فرستیم. یعنی بزرگ‌ترین ابزار قدرت خود را به دست بیگانگان می‌دهیم که به فرموده رهبر معظم انقلاب به دلیل نداشتن اخلاق، ابزار کنترل قدرت خود را ندارند و اینگونه نخبگان ما علیه ما برای بیگانگان تولید قدرت می‌کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم بهمن بیگی به دلیل آگاهی، سواد و انگیزه‌ای کافی با یک تخته سیاه میان عشایر کشور رفت و انقلاب آموزشی به پا کرد. امروز برخی از نامداران و مدعیان پرآوازه اصولگرا و اصلاح طلب صاحب امتیازات متعددی مثل مدارس غیردولتی با شهریه‌های نجومی هستند که این موضوع تعارض منافع با حوزه آموزش دارد. 
نام شما

آدرس ايميل شما

معلم
Iran, Islamic Republic of
توآموزش وپرورش رادراستان نابودکردی الان مدعی هستی وطلبکار....یک نظرمیدانی میزان نارضایی ازآموزش وپرورش درشهرستان بویراحمدمشخص خواهدبود..دراداره کل واداره آموزش شهرستان بویراحمد.لوداب.مارگون ودناهمه طرفداران خودراگماشتی بعدش ازافت آموزش می گویی..
Iran, Islamic Republic of
آسفالت جاده های حوزه ی انتخابی شما .خیلی بی کیفیت هستند... فقر و محرومیت ...بی عدالتی ...ووعدهای الکی ...
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
یکم به فکر مردم بویراحمد باشین از کمبود امکانات
بلهزار
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده مجلس
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بعد از چند سال نطق خوبی داشتید .
ولی قبول کن در انتصابات طایفه ای از نوع گزینشی افراد کارآمد طایفه ها نزدیک خودت را در سطح بالا انتخاب کردی
از بقیه طوایف افرادی کمی در سطح پایین که زیر سلطه افراد نزدیک خودت باشند انتصاب نمودی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
راستی په سیچه تخته گاز داخل استان در کار آموزش و پرورش دخالت می کنید تا جایی که مشخص می کنید حق التدریس به کی بدن و نیروی خدماتی بیچاره کجا کار کنه!
مدارس غیر دولتی هم که نان اور اموزش و پرورش شده اند
مدارس خاص هم که از غیر دولتی بدتر
تو را به هر کی دوست دارید دست از سر اموزش و پرورش بردارید
بگذارید مردم راحت باشند و معلم اختیار و اراده اش را در پیشگاه مقدس شماها از دست ندهد
معلم را رها کنید
معلم باید تدریس کند و تربیت نه انتخابات را به نفع شما مدیریت نماید
نجاتی
Iran, Islamic Republic of
کاش یکی از خودت میپرسید و صحبتهایت را راست آزمایی میکرد.
Iran, Islamic Republic of
به به چقدرعاقل شد شما خودتان نخبه گان استان را نابود کردی حالا چقدر بی ریا صحبت می کمی حرف شما مثل آن ضرب المثل لری است که فرمود یک سوزن بخه خودت بزن دوتا به دیگران آقای نماینده نخبه کش
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر شما که دم از شایسته سالاری میزنید کدام یک از میدیر های انتخابی شما شایسته جایگاه خود بود ؟ بد بختی مردم ما هم این است که شور آنها بر شعورشان غلبه کرده
Iran, Islamic Republic of
شایسته سالاری از نگاه نماینده ما یعنی یه قوم خویشی با خودش یا دامادهایش داشته باشی
طاها
Iran, Islamic Republic of
بیا پایین به نخبه سوزی هایت ادامه بده متاسفم برای خودم که بهت رای دادم به موقع جوابت را میگیری
دست داده
Iran, Islamic Republic of
اگر خدا بخواهد کارت تمومه.
حنای تو دیگر رنگی ندارد. سو استفاده هم حدی داره
Iran, Islamic Republic of
درود بر ندای وحدت
سلام بر سردار ندای وحدت
بنازمت مرد جنگی
تازه موتور روشن شده
بساط افراد اضافی را جمع کن ک د موقشه
Romania
کارت تمومه تا میتونی عکس بادگاری بگیر برای همه رو شدی
Romania
خییییلی تاثیر گذار بود😂😂😂
بنگرو
Iran, Islamic Republic of
اگر ساختار معیوب نبود چون شمایی پیروز انتخابات نبودی.اگر هم اصول رعایت می شد اصلا شما صلاحیت نمایندگی را نداشتی. نماینده بی دستاورد.مظلوم بویراحمد
تابو
Turkey
با همین شیوه شما مخالفان را منکوب می‌کردید. کار غلط، غلط است. شعار ندهید
Iran, Islamic Republic of
مروج طایفه گرایی در استان
رهام
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت سی نماینده
رهام
Iran, Islamic Republic of
اخ تا قیومت سی نماینده
ایلات بویراحمد بالا
Iran, Islamic Republic of
کسی ک بخاهد ب نیت تخریب متنی بزند
بویراحمد آگاه
نگاه کنید چه کسی از فراری دادن نخبگان و فرهیختگان سخن می راند!!!!!!؟؟؟؟

آقای روشنفکر:
دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را

تا به حال به عملکرد این سه سال خودتان در حوزه ی بویراحمد و دنا نگاه کرده اید ؟؟

چرا همه ی مدیران باید از اقوام و بستگان و طایفه ی شما باشد ؟؟

یعنی این همه نیروی نخبه و توانمد و متخصص توان اداره ی ادارات و سازمان ها را ندارند و فقط باید از طایفه ی حضرتعالی باشند

چرا اینقدر آرمانی سخن می گویند ؟؟

مردم آگاه و دانا هستند
با افکار عمومی بازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
فقط فقط فقط خودت را قانع می کند مردم خوب شنافتنت
Iran, Islamic Republic of
خودت هم نمی دانی چه گفتی نخبه کش
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ادارات یاسوج رو با بکارگیری فله ای از یک منطقه و یک طایفه خاص.حالا از بومی گزینی و ... گلایه می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
عملکر درحوزه بویراحمد صفرفرفرفرفرفرفرفر
Iran, Islamic Republic of
آقای روشنفکر ازدیدگاه مردم یاسوج . پشمون به خودم که به شما رای دادم
Iran, Islamic Republic of
مارگون چه خبر نماینده سیلاروسن چه خبر پل زیر گذر زدی
Iran, Islamic Republic of
ببخیشد قیر خریداری نکردی نانوایی امتیاز نگرفتی
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ای بناززززمت کر با عرضه❤
Iran, Islamic Republic of
سی سخت در دوره شما واستاندار نابود شد الحمدالله دیگه مدیری وجود ندارد 6 تا مدیر بود که عزل شدن
اسم می خواهی 1-راه وشهرسازی نیک اقبال 2-جهاد کشاورزی دنا شفاهی 3-قائم مقام نپزشکیعلوم پزشکی استان دکتر وفایی4- بنیاد مسکن دنا صیادی5- دانشکده دندان پزشکی دکتر نیک اقبال 6-خانم صداقت مدیر کل امور بانوان
یلدا
Iran, Islamic Republic of
بدعمل کردی آقای روشنفکر خیلی بد عمل کردی خیلی خیلییییی بد عمل کردی.خدا بداد سینه چاکانت در دور بعدی برسه که با باخت وشکست برای همیشه در عرصه سیاست وانتخابات ،چه بر سر این بندگان خدااا خواهد آمد .
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر فقط به این سوال پاسخ دهید از کدوم‌نخبه بویراحمد بالا استفاده کردی شما روحیه جوانان را در ادارات نابود کردی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر فقط به این سوال پاسخ دهید از کدوم‌نخبه بویراحمد بالا استفاده کردی شما روحیه جوانان را در ادارات نابود کردی
mr
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات فعال شده مدیران شهرستان خودت بعضیاش هنوز اصلاح طلبن
Iran, Islamic Republic of
دم نویسنده انشات گرم اقای دکتر
شهروند
United States
احسنت
خدا را شاهد می‌گیرم لذت بردم
نطق بسیار به جایی بود
برد پهن
Iran, Islamic Republic of
نمی دونستیم بویر احمد هم نماینده داره
Iran, Islamic Republic of
برادرانی که بحث طایفه تامرادی را تخریب می کنند توزمین روشنفکر بازی می کنند
گذر از نفاق
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر با خود زنی هایی که داشت و گل به خودی های عجیبش بازی را باخت اللخصوص در اموزش و پرورش...
Iran, Islamic Republic of
امروز برخی از نامداران و مدعیان پرآوازه اصولگرا و اصلاح طلب صاحب امتیازات متعددی مثل مدارس غیردولتی با شهریه‌های نجومی هستند که این موضوع تعارض منافع با حوزه آموزش دارد.
Iran, Islamic Republic of
ساختار معیوب است و شما هم ساختار شکن شدی!؟
پس ساختار شکن نباش، البته همه میدانن ک ب خاطر مردم نبودی و نیستی چون در این ۷ دقیقه می توانستی از مشکلات حوزه انتخابیه خودت بگویید!
ب خاطر دو چیز است
یک انتخابات آینده
دو
اگه رد شدی بگن ب خاطر این موضوع بوده
چون رای نمی اورید فقط ب خاطر گزینه دوم بودی ک محبوبیت کسب کنی
اما اینگونه نخواهد شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روشن فکر حرف حق زده
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1