تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : ۴۵۱۳۷۲
کبنا بررسی کرد؛

رنجی که بر گرده مردم نشسته است؛ هزینۀ عدم نظارت جهاد کشاورزی بر بازار میوه را مردم می‌دهند

۴
۱
رنجی که بر گرده مردم نشسته است؛ هزینۀ عدم نظارت جهاد کشاورزی بر بازار میوه را مردم می‌دهند
کبنا ؛
یاسوج سال‌ها با مشکل نبود میدان میوه و تره‌بار روبه‌رو بود. اما حال که با همت یکی از سرمایه‌گذاران، این میدان راه افتاده است، برخی از کارشکنی‌ها و به ویژه عدم نظارت از سوی سازمان‌های متولی، موجب افزایش هزینه مردم در خرید میوه و تره‌بار شده است. 
به گزارش کبنا، یاسوج سال‌ها از نعمت میدان میوه و تره‌بار محروم بود. حال که با همت یکی از سرمایه‌گذاران این میدان در یاسوج پا گرفته است، بسیاری از سوءمدیریت‌ها، کارشکنی‌ها و عدم نظارت‌ها باعث سنگ‌اندازی پیش پای این میدان شده است.
از یک‌سو، چندگانگی قیمت‌ها در بازار برای مردم مشکل‌آفرین شده است و از سوی دیگر، عدم نظارت سازمان جهاد کشاورزی و صنعت و معدن بر بازار، مزید بر علت شده است.
در حالی که با وجود میدان میوه و تره‌بار علاوه بر کاهش هزینه‌های مردم در خرید میوه و تره‌بار، شفافیت در قیمت‌ها نیز به وجود می‌آید. اما گویا سود عده‌ای در این است که این میدان پانگیرد. چرا که در بسیاری از مواقع، در عدم شفافیت است که گروه‌هایی با هیبت مافیایی می‌تواند شکل بگیرند و هر آنطور که می‌خواهند نبض بازار را به دست بگیرند.
بسیاری از اقلام میوه و تره‌بار در میوه‌فروشی‌های اطراف و مرکز شهر با قیمتی بسیار گزاف‌تر از قیمت مصوب در میدان به فروش می‌رسند. این در حالی است که اگر سازمانی مثل جهاد کشاورزی و صنعت و معدن کار نظارت خود را به درستی انجام می‌دادند، بر اساس قیمت مصوب میدان میوه و تره‌بار، این اقلام باید با قیمتی بسیار پایین‌تر به دست مصرف‌کنندگان می‌رسید. بنابراین این عدم نظارت علاوه بر اینکه به میدان ضربه می‌زند، در نهایت، بیشترین ضرر آن نیز نصیب مصرف‌کنندگان خواهد شد.
اگر میدان بر وجود نظارت از سوی این سازمان‌ها اعتماد داشته باشد، هم تنوع در میوه‌ها و هم میزان بارگیری آنها را می‌تواند افزایش دهد و در نتیجه با وجود انواع میوه‌ها در بازار آن هم در حجم زیاد، میوه‌های باکیفیت، با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد. بنابراین بیش و پیش از هر چیز باید سازمان‌های متولی نظارت لازم در بازار داشته باشند تا دود این عدم نظارت و شفافیت به چشم مردم نرود.
گفتنی است سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار چندی پیش در برنامه بدون تعارفِ شبکه دنا از کارشکنی رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پرده برداشته بود ولی همچنان این عدم نظارت‌ها و کارشکنی‌ها وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
یه روز بیاین جهاد کشاورزی و معاونت بازرگانی که وظیفه تنظیم بازار را بر عهده داره ببینیت اونوقت متوجه میشید که وقتی میگن جهاد تعطیله یعنی چه
Iran, Islamic Republic of
سلام
ببخشید کدوم میدان تر و بار ، همون سایپا داران میوه فروش رفتن داخل میدون...
نامداری
Iran, Islamic Republic of
این معتمدی چیه گذاشتن رییس جهاد
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
استاندار انقلابی که عملکرد ضعیف مدیرکل جهاد شعله اتش را بوجود اورده .چه فایده فقط دولت رییسی رییسی ‌میکنی.
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1