تاریخ انتشار
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۵۱۳۲۶
بر اساس ادعای وزارت امورخارجه آمریکا؛

آمریکا: آماده بازگشت فوری به توافق هسته‌ای با ایران هستیم

۰
آمریکا: آماده بازگشت فوری به توافق هسته‌ای با ایران هستیم
کبنا ؛وزارت امورخارجه آمریکا پنجشنبه شب مدعی شد: آماده بازگشت فوری به توافق هسته‌ای با ایران هستیم که در وین بر سر آن مذاکره شد.
به گزارش کبنا به نقل ایرنا، این وزارتخانه با نادیده گرفتن خروج غیر قانونی ایالات متحده در دوران زمامداری دونالد ترامپ رییس جمهوری اسبق این کشور از توافق هسته‌ای ادعا کرد: ایران باید موضوعاتی را کنار بگذارد که فراتر از موارد توافق شده است.
ادعای وزارت خارجه آمریکا درحالی بیان می شود که مقامات ایران اعلام کردند که مطالب خواسته شده خارج از توافق هسته‌ای نیست.
در همین راستا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران پیشتر گفته بود: آنچه هیات ایرانی به عنوان متن مکتوب به طرف‌های مقابل ارائه داده، ‌کاملاً در چهارچوب برجام هست و هیچ چیزی فراتر از آنچه در برجام مورد توافق قرار گرفته، در این متون، مورد درخواست طرف ایرانی قرار نگرفته است.وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد: هیچ توافقی با ایران را در صورتی که در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده نباشد، امضا نخواهیم کرد.
ادعای وزارت امورخارجه آمریکا درخصوص این که ایران موضوعات فرا برجامی را مطرح می‌کند، درحالی مطرح می شود که وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه از موضع اتحادیه اروپا در تعیین تکلیف برای طرف های مذاکرات وین در پذیرش متن پیشنهادی یا قبول شکست مذاکرات به شدت انتقاد کرد.
درحالیکه نمایندگان کشورهای طرفین برجام که اخیرا دور تازه‌ای از مذاکرات را در وین انجام داده، اکنون برای تصمیم گیری به پایتخت‌های خود بازگشتند. در این دور از مذاکره چند پیشنهاد از سوی انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مطرح شده که از سوی رسانه‌های غربی به عنوان متن نهایی از آن یاد شده است.
اخبار رسانه‌های غربی به طور ویژه بر «نهایی و غیرقابل مذاکره» بودن متن مذکور تاکید داشته و ادعا می‌کند پیش‌نویس مذکور مبنای تصمیم‌گیری طرف‌های گفت‌وگو است.
در آغاز این دور از گفت‌وگوها، مواضع و دیدگاه‌های اصولی جمهوری اسلامی در خصوص موضوعات مورد اختلاف از جمله رفع پایدار تحریم، تضمین‌های لازم در حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل مورد ادعای آژانس به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه شده و انریکه مورا در روز دوشنبه برخی پیشنهادات خود را در مورد موضوعات اختلافی ارائه کرده است.
وزیر امور خارجه ایران دیروز چهارشنبه در جریان تماس تلفنی با همتای ترکیه ای خود درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در وین گفت: پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به آمریکا منتقل کرده‌ایم و امیدواریم طرف امریکایی با نگاه واقع بینانه و عملگرایانه و پذیرش خواسته‌های برحق و قانونی ایران، زمینه برای توافق پیرامون متن نهایی را فراهم آورد.
غزه
وزارت امورخارجه آمریکا بدون اشاره به نقش مخرّب این کشور در برهم زدن امنیت در سرزمین‌های اشغالی ادعا کرد که استقبال واشنگتن از توافق آتش‌بس در غزه اجازه ارسال کمک‌های حیاتی به این باریکه را خواهد داد.
آمربکا از مصر، قطر، اردن، تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان ملل متحد برای آنچه این کشور نقش آنها در برقراری آتش‌بس دانسته، تشکر و قدردانی کرد.
ایالات متحده که با انواع حمایت‌ها، تمام قد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، ادعا کرد که از انجام تحقیقات جامعه در گزارش‌های ویژه درخصوص جان باختن غیرنظامیان در غزه استقبال می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1