تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب : ۴۵۱۳۱۱
کبنا گزارش می دهد؛

توضیحات دانشگاه یاسوج درباره جذب برخی اعضای هیأت علمی

۶
۱
توضیحات دانشگاه یاسوج درباره جذب برخی اعضای هیأت علمی
کبنا ؛
روابط عمومی دانشگاه یاسوج در خصوص مطلبی با عنوان «سیاست‌زدگی یا علم‌زدگی؛ جذب در دانشگاه یاسوج بر اساس شاخص‌های علمی وزارت علوم یا تعامل با وزارت علوم؟!» مندرج در این پایگاه خبری توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش کبنا، متن این جوابیه به شرح زیر است.
با سلام و احترام
ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام، در پاسخ به مطلب مندرج در پایگاه خبری کبنا نیوز با عنوان «سیاست‌زدگی یا علم‌زدگی؛ جذب در دانشگاه یاسوج بر اساس شاخص‌های علمی وزارت علوم یا تعامل با وزارت علوم؟!» در تاریخ چهارشنبه ۱۲ مرداد 1401، جوابیه زیر جهت تنویر افکار عمومی ارسال می گردد، که ضمن یادآوری مفاد ماده 2 قانون مطبوعات امید است مطابق ماده 23 قانون مذکور، نسبت به انتشار آن اقدام شود.
1- هرگونه اشتغال به کار به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه مستلزم شرکت متقاضیان این امر در فراخوان‎هاي متمرکز مرکز جذب اعضاي هيأت علمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است و پس از اتمام مهلت فراخوان اسامي شرکت‎کنندگان حسب اعلام نیاز اولیه، از سوي مرکز جذب اعضاي هيأت علمي به دانشگاه‎ها اعلام می‎گردد. در صورت احراز شرايط اوليه مطابق اعلام نياز و شرایط اختصاصی دانشگاه، اسامي به کارگروه‎هاي تخصصي جهت دعوت متقاضیان به مصاحبه علمي ارسال و سپس چنانچه که متقاضی موفق به اخذ حد نصاب امتیاز علمي شود، پرونده عمومي وی نیز در کارگروه مربوطه مورد بررسي قرار خواهد گرفت. در صورتی که متقاضی در اولويت جذب قرار گیرد، پرونده‌های علمی و عمومی وی جهت طی سایر مراحل قانونی جذب به مرکز جذب اعضاي هيأت علمي وزارت عتف ارسال مي‎گردد.
2- در محیط‌ دانشگاه شاخصه‌های علمی، آموزش، پژوهش و نوآوری حسب شرح وظایف و ماموریت‌های سازمانی سرلوحه امورات است. گرچه به استناد اسناد بالادستی، بالا بردن ادراک سیاسی، تعمیق آگاهی و تقویت دانش اجتماعی دانش آموختگان به منظور نافع شدن آموخته‎های فراگیران ضروری است، اما سیاسی‎کاری و حاشیه‌پردازی در دانشگاه‎ها ضربه جدی به ماموریت‌های اصلی دانشگاه اعم از تلاش و پیشرفت علمی، توسعه دانشگاه و نیل به اهداف آن، وارد می‌آورد.
چنانچه نیک مطلعید اغلب قریب به اتفاق دانش آموختگان بورسیه به درستی و بر اساس شایستگی‌هایشان موفق به دریافت بورس تحصیلی شده‌ بودند که متاسفانه دولت قبل با حاشیه‌سازی برای دانشگاه‌ها و ورود مسایل علمی به بازی‎های سیاسی باعث واژگونه نمود یافتن مسئله بورسیه‌ها گردید. بنا بر فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) "در مسئله‌ی بورسیه‌ها به خیلی‌ها ظلم شد و خلاف قانون، تدبیر و اخلاق بود." مساله ظلم به بورسیه‌ها به گونه‌ای بود که ایشان عملکرد وزارت علوم وقت را در زمینه بورسیه‌ها،  یکی از غلط‌ترین کارهای این وزارتخانه برشمردند و فرمودند "تظلمی که مطرح شد حتماً باید دنبال و رسیدگی شود."
دولت انقلابی، مسئولین محترم وزارت عتف، رؤسا و اعضای هیأت‌های اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‎ها، حسب فرمایشات مقام عظمای ولایت، وظیفه خود می‌دانند که در صورت نیاز گروه‎های آموزشی و وجود رشته تخصصی متقاضی در دانشگاه پس از احراز شرایط علمی و عمومی و طی فرآیند قانونی، نسبت به جذب دانش آموختگان بورسیه اقدام نمایند. لذا چنانچه اقدامی از سوی دانشگاه در این خصوص صورت گرفته باشد، حسب تکالیف و انجام وظایف سازمانی بوده‌است.
3- دانشگاه یاسوج ضمن تکذیب اکثر مطالب مطروحه در خبر فوق‎الاشاره، از مدیرمسئول محترم پایگاه خبری کبنا نیوز درخواست می‌نماید تا از ورود غیر کارشناسانه به مسائل داخلی دانشگاه و یا تأثیرپذیری از منابع غیر موثق اکیداً خودداری نموده و قبل از انتشار این گونه شایعات کذب که هدفی جز سیاسی‎کاری و حاشیه‌پردازی در دانشگاه‎ها ندارد، در ابتدا نسبت به صحت‌سنجی موارد اقدام و از درستی آنها اطمینان نسبی حاصل نماید و با حفظ امانت و پرهیز از تحلیل و تفسیرهای هدفمند، نسبت به انتشار اخبار دانشگاه اخبار اقدام نماید.
شایان ذکر است که این اداره، حسب وظیفه ذاتی خویش آماده دریافت موارد و کمک به رسانه‌های استان جهت صحت‌سنجی و انتشار صحیح اخبار دانشگاه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

امین
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم خیلی از افرادی که در دولت احمدی نژاد بورسیه شدند حقشون نبود و کمترین صلاحیت علمی را داشتند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا در مورد هیات علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بررسی صورت بگیره؛ که طبق کدوم فراخوان جذب شدن ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
گروه معارف را برادر عزیزم دانشگاه مسئول جذبش نیست بلکه نهاد رهبری در دانشگاه ها است که پروسه خیلی طولانی دارد .اعم از اخذ مجوزهای تدریس .مصاحبه تخصصی و عمومی و استعلامات ....
سعید
Iran, Islamic Republic of
بورسیه ها و ظلم به نخبگان و دانشگاهیان که در زمان دولت آقای احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و عده ای را سلیقه ای و باند بازی بورسه کردند
Aaaa
Iran, Islamic Republic of
سلام، بنده دانشجوی دانشگاه یاسوج هستم و کاملا مطلعم که چه اساتید کم سواد و با رزومه ضعیف و صرفاً با رانت سیاسی جذب دانشگاه شدن به ویژه اساتید بومی. بعضی هاشون فقط یک مقطع در دانشگاه دولتی تحصیل کردن و با مدرک ارشد بورسیه شدن و رزومه یک دانشجو ازشون قوی تر بوده و هست. الان هم به دلیل همین کم سوادی حرمت اساتید باسواد و پرتجربه رو نگه نمی دارن و صرفاً به خاطر بومی یا بسیجی و انقلابی سکان کار رو در برخی گروهها در اختیار گرفتن. دسته ای از اونها حتی در برخورد های اجتماعی ساده هم مشکل دارن
بورسیه
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز همیشه حامی اصلاحات بوده است. عدالت در اخبار ندارد
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1