تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۳
کد مطلب : ۴۵۱۲۴۵
در دیدار با خبرنگاران مطرح شد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: رسانه‌های استان نمره خوبی در عملکرد دارند

۰
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد: رسانه‌های استان نمره خوبی در عملکرد دارند
کبنا ؛نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: استاندار و مسئولان متولی برای احقاق حق خبرنگاران در قانون مطبوعات باشند، زیرا که جامعه بسیار به این قشر نیازمند است.
به گزارش خبرنگار کبنا، آیت الله سید نصیر حسینی روز سه شنبه در نشست با رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز خبرنگار، در یاسوج اظهار داشت: مردم بر اساس اخبار رسانه‌ها تصمیم‌های خوب یا بد خود را اتخاذ می‌کنند که در این راستا رسانه‌ها باید به تولید محتوای ارزشمند توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: رسانه‌های استان نمره خوبی در عملکرد دارند و به صورت جدی به مسائل و چالش‌های اجتماعی همچون طلاق، تیراندازی، حجاب، جمعیت و دیگر موارد می‌پردازند.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج تصریح کرد: رسانه‌ها گاهی بحث حجاب و ولنگاری کف خیابان را نقد می‌کنند که این موضوع برای ما ارزشمند بوده و امتیاز بزرگی برای رسانه‌ها جهت حساسیت نسبت به ارزش‌های ملی و دینی محسوب می‌شود.
آیت الله حسینی تأکید کرد: رسالت خبرنگاری آگاه‌سازی مردم و ارتقای فرهنگی و سیاسی آن‌ها در ابعاد مختلف جامعه است.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: مردم بر اساس آگاهی‌ها تصمیم می‌گیرند و حرکت می‌کنند که این آگاه‌سازی هراندازه بهتر و بیشتر باشد، در تصمیم‌گیری‌های جمعی و فردی نیز تأثیرگذار است.
وی دامه داد: در طول تاریخ همیشه دروغ پردازی وجود داشته و دستگاه معاویه با پول اقدام به تبلیغات و دروغ‌پردازی می‌کرد که به عنوان نمونه وقتی امام علی (ع) در محراب به شهادت رسید، برخی می‌گفتند «مگر علی هم نماز می‌خواند».
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بحث خبر و خبررسانی تأثیر بسیار زیادی در افکار عمومی جامعه دارد و این موضوع به اندازه‌ای مهم است که می‌تواند تاریخ را تغییر دهد.
وی عنوان کرد: اخبار و تحلیل نادرست سبب تصمیم نادرست مردم و اخبار و تحلیل درست باعث تحلیل و تصمیم اصولی مردم خواهد شد.

آیت الله حسینی تأکید کرد: خبرنگاری بر مردم و رفتار‌های اجتماعی، فرهنگی و تصمیم‌های سیاسی و فرهنگی آن‌ها تأثیرگذار است که این موضوع رسالت رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌کند.
امام جمعه یاسوج افزود: چنانچه آگاه‌سازی در جامعه شکل نگیرد، غفلت‌ها شکل می‌گیرد و اگر آگاهی و هوشیاری مردم شکل نگیرد، یک انسان عاقل و بالغ نیز تصمیم درست و اصولی اتخاذ نخواهد کرد.
وی تصریح کرد: در سایه سکوت و ناآگاهی است که حسین‌ها (ع) سر بریده و ارزش‌های دینی و اسلامی ذبح می‌شوند، زیرا اگر مردم آگاهی لازم را نداشته باشند، افراد ناسالم حاکم می‌شوند.
آیت الله حسینی کار رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی، هوشیاری مردم و حضور آن‌ها در صحنه را مهم دانست و ادامه داد: محتوای مفید، ارزشمند و تولید خبر نیازمند سواد لازم بوده، ضمن اینکه اطلاعات و خبر باید از منابع موثق و تحلیل‌های خبری پیرامون مسائل جامعه باید با سواد کافی و رویکرد صحیح در جهت مصلحت مردم، نظام و انقلاب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هر اندازه سواد خبرنگار بیشتر باشد، تحلیل‌ها و اعتبار رسانه بازخورد بیشتری خواهد داشت، هر چند نقد باید منصفانه و‌امیدآفرینی نیز باید مد نظر قرار گیرد.
وی گفت: مردم را نباید به استان، مسئولان، نظام، کشور و خدمات انقلاب ناامید کرد البته نمی‌توان منکر برخی از کم و کاستی‌های باشیم، ولی باید در اخبار مصلحت و حکمت در نظر گرفته شود؛ زیرا هدف باید ارتقا سطح علمی، سیاسی و اجتماعی افراد جامعه باشد.
آیت الله حسینی ضمن تأکید بر اینکه باید عقلانیت، خرد و حکمت بر رسانه‌های خبری حاکم باشد، خواستار رفع مشکلات معیشتی خبرنگاران و رسانه‌ها شد.
وی جبهه رسانه‌ای را برای کشور مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: باید از خبرنگاران متعهد و در میدان حمایت کرد، ضمن اینکه باید قانون مطبوعات بازنگری شود.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بر تکمیل خانه مطبوعات استان تأکید کرد.
وی در پایان این نشست از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه استاندار خواست که از ظرفیت رسانه‌ها در نشست‌ها و جلسات استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1