کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سرپرست جمعیت هلال احمر استان گفت؛

امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به بیش از 2 هزار و 700 خانوار سیل زده

13 مرداد 1401 ساعت 16:09

سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از امداد رسانی به ۲ هزار و 767 خانوار سیل زده در استان خبر داد.


سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از امداد رسانی به ۲ هزار و 767 خانوار سیل زده در استان خبر داد.
به گزارش کبنا، فلاحی دوست گفت: با توجه به از بین رفتن راه‌ها و جاده‌های منتهی به مناطق عشایری و به خصوص مناطق سخت گذر کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور دو فروند بالگرد در استان مستقر شد و با ۴ سورتی مایحتاج مورد نیاز در اختیار عشایر سیل زده قرار گرفت.
وی بیان کرد: تا رسیدن به حالت پایدار و عادی و پایان فعالیت این موج بارشی در کنار هم استانی‌ها خواهیم بود.

فلاحی دوست با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۳۰ نفر از امدادگران و نجاتگران این جمعیت در قالب ۴۶ گروه، عملیات امداد و نجات و با استفاده از دو فروند بالگرد و ۳۲ خودرو به مناطق سیل زده امداد رسانی می کنند گفت: هزار و ۳۵ تخته موکت، هزار و ۵۴۵ تخته پتو،۷ هزار و ۹۶۷ کیلوگرم نایلون، ۲هزارو ۸۴۷ بسته مواد غذایی، ۶۴۰ کیلوگرم برنج، ۴۰ دستگاه والور، ۲۰ ست ظروف، ۱۴۰ مورد اقلام متفرقه بین عشایر توزیع شد.
وی افزود: در همین مدت ۴۱۵ نفر در اماکن امن اسکان داده شد و ۱۳۷ مورد تخلیه آب گرفتگی انجام گرفت، ۲۳ دستگاه خودرو گرفتار در سیلاب رهاسازی و در مجموع به بیش از ۱۱ هزار و ۶۸ نفر (۲۷۶۷ خانوار) امدادرسانی شد.
سرپرست جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سامانه هنوز در حال فعالیت است و تا اطلاع رسانی هواشناسی و مدیریت بحران استان مبنی بر خروج این سامانه از مردم انتظار داریم جانب احتیاط را رعایت کنند.


کد مطلب: 451077

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451077/امدادرسانی-هلال-احمر-کهگیلویه-بویراحمد-بیش-2-هزار-700-خانوار-سیل-زده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1