کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح شد؛

مشخص نبودن حدود اراضی موجب دست درازی به جنگل های کهگیلویه و بویراحمد شده است

11 مرداد 1401 ساعت 23:17

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد گفت: حدود اراضی جنگلی و اراضی کشاورزی در جنگل مشخص نشده و موجب شده برخی‌ها به جنگل ها دست درازی کنند.


در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم، اسناد کاداستر اراضی کشاورزی و گزارش دستگاه‌های مسئول ثبت مانند اسناد و املاک و امور اراضی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویر احمد امروز سه شنبه (11 مردادماه 1401) در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: عامل بسیاری از نزاع ها و اختلافات اراضی بین مردم است عدم تثبیت مالکیت ها است.
رئیس کل دادگستری استان در این نشست در سخنانی اظهار کرد: اسناد مالکیت اراضی دولتی و کشاورزی مشکلات اساسی دارد و همین این است که بسیاری از ادارات دولتی سند مالکیت ندارند و موضوع کاداستر یکی از ماموریت های هفتگانه که در سند تحول به آن اشاره شده و هم مورد تاکید ریاست قوه قضاییه قرار گرفته است.
نگین تاجی گفت: عملیاتی شدن تحول موضوع تثبیت حدود مالکیت است. در این زمینه جزء استان های برتر در زمینه تثبیت حدود مالکیت در اراضی ملی است.
وی در ادامه گفت: عامل بسیاری از نزاع ها و اختلافات اراضی بین مردم «عدم تثبیت مالکیت ها» است.
نگین تاجی گفت: وضعیت املاک و اراضی ملی و منابع طبیعی و مردم مشخص نیست، کاداستر اراضی کشاورزی نیز، شایسته است هر چه زودتر انجام شود و در پیشگیری از وقوع جرم موضوع کاداستر خیلی مهم است.
وی اظهار کرد: برخی مدیران در گذشته به منظور ثبت دستگاه تحت نظر خود، برای ثبت ساختمان اداره تحت نظر خود در اداره ثبت اسناد و املاک استان اقدامی نکردند و همین موضوع باعث شده برخی با سوء استفاده اقدام به اقامه دعوای حقوقی در محاکم قضایی استان کنند.
رئیس کل دادگستری استان به طرح کاداستر اراضی در اراضی ملی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی در استان در طرح تثبیت مالکیت اراضی ثبت و ضبط شده اند.
وی گفت: در یاسوج عامل بسیاری از مشکلات اساسی کاداستر موجب شده که عامل بسیاری از دعاوی و نزاع ها و درگیری ها و دعاوی اختلافات و دعاوی اختلافات ملکی باشد.
وی علت این موضوع را مشخص کردن حدود اربعه در نسق های زراعی اعلام کرد و گفت: حدود اراضی جنگلی و اراضی کشاورزی در جنگل نیز مشخص نشده است و موجب شده برخی‌ها به جنگل ها دست درازی کنند.


کد مطلب: 451025

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/451025/مشخص-نبودن-حدود-اراضی-موجب-دست-درازی-جنگل-های-کهگیلویه-بویراحمد-شده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1