تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۵۰۵۹۶
کبنا گزارش می‌دهد

سفر معاون اقتصادی وزارت کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ چند قول و چند بازدید / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در حق ما ظلم می‌شود / نفت و گاز برای کهگیلویه و بویراحمد سودی ندارد / برای راه اندازی کارخانه قند هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست

۳
۰
سفر معاون اقتصادی وزارت کشور به کهگیلویه و بویراحمد؛ چند قول و چند بازدید / استاندار کهگیلویه و بویراحمد: در حق ما ظلم می‌شود / نفت و گاز برای کهگیلویه و بویراحمد سودی ندارد / برای راه اندازی کارخانه قند هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست
کبنا ؛محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و طبق روال همیشگی از چند طرح در این استان بازدید کرد و رفت.
به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با معاون امور اقتصادی وزیر کشور با گلایه از آنچه موجب محرومیت کهگیلویه و بویراحمد شده گفت: ۸۵ حلقه چاه نفت در شهرستان بهمئی است اما زمانی که فرزندان این منطقه برای کار در میدان نفتی آغاجری مراجعه می‌کنند به عنوان نیروی غیربومی اجازه کار کردن به آنها نمی‌دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همین رفتارها باعث شده که به کهگیلویه و بویراحمد لقب محروم داده شود، افزود: این استان یکی از سرمایه‌دارترین مناطق کشور است اما در حق ما ظلم‌ می‌شود.
وی عنوان کرد: بوکسیت چرام به جاجرم حمل می‌شد و استان کهگیلویه و بویراحمد نفعی از آن نمی‌برد مردم هم از این شرایط ناراضی بودند که جلوی خروج بوکسیت از استان را گرفتیم و اعلام کردیم که برای این منطقه کارخانه‌ مواد شوینده یا روغن احداث و بچه‌های منطقه چرام به کار گرفته شود تا اجازه برداشت از معدن را بدهیم.

احمدزاده با بیان اینکه رفت‌ و آمدهای ماشین‌آلات سنگین برای حمل بوکسیت منفعتی که نداشت هیچ باعث خرابی جاده‌های استان هم شده بود گفت: استان هیچ سودی از نفت و گاز نمی‌برد که امیدواریم پتروشیمی گچساران این خلاء را مرتفع کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان اشاره و عنوان کرد: در آن سفر هم خطاب به آقای قالیباف گفتم که حقوق از دست رفته کهگیلویه و بویراحمد در صنایع نفت و گاز و آب را به ما بدهید.
احمدزاده به تلاش‌های صورت گرفته در استان برای رفع محرومیت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: احداث جاده برای ۱۳۵ روستا و آبرسانی به ۱۸۰ روستایی که با تنش آبی مواجه هستند اقداماتی است که در حال انجام هستند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از ۲۱۰ میلیارد تومان به ۹۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت، بیان کرد: در دیداری که با وزیر نیرو داشتم برای آبرسانی به یکصد روستا شبکه آب طراحی و ارائه کردیم که به ۳۲۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتبارات ما در این بخش به بیش از ۹۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حضور سرمایه‌گذاران
عمانی و عراقی در هفته آینده به استان خبر داد و عنوان کرد: عمانی‌ها در خصوص پروازهای فرودگاه یاسوج و گچساران سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
در ادامه محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان گفت: کسانی می‌توانند به استان کمک کنند که شناخت خوبی  داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه گام‌های بزرگی برای مطالبه‌گری زیرساخت‌ها در استان برداشته شده، عنوان کرد: ما در سطح ملی در کنار استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
در این دیدار همچنین وضعیت پروژه‌های اقتصادی و میزان پیشرفت آنها بررسی و بر لزوم تسریع در پیشرفت این پروژه‌ها تاکید شد.
به گزارش کبنا، در ادامه سفر کوشش‌تبار به کهگیلویه و بویراحمد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از طرح گردشگری تله کابین، کارخانه قند یاسوج، شرکت تولید دمنوش و قهوه، کارخانه طبیعت زنده و واحد تولید اسپلیت بازدید کردند.

 سید علی احمدزاده در بازدید از پروژه تله‌کابین یاسوج گفت: با پیگیری از طریق بانک سپه کشور تسهیلات مورد نیاز این طرح را تامین می‌کنیم تا شاهد بهره‌برداری از این طرح بزرگ گردشگری در سطح کهگیلویه و بویراحمد باشیم.
محسن کوشش‌تبار معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: تخصیص اعتبار از طریق تسهیلات ارزان قیمت  در سطح ملی پیگیری می‌شود.
 امیری سرمایه گذار طرح خواستار اعطای ۷ میلیارد تومان تسهیلات از بانک سپه طبق قرارداد قبلی شد که با دریافت ۷ میلیارد تسهیلات مابقی مبلغ سرمایه گذاری را خود تامین کند و طرح را به پایان برساند.
همچنین استاندار و معاون اقتصادی وزیر کشور از عملیات راه اندازی کارخانه قند یاسوج بازدید کردند.
احمدزاده ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام گفت : از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که با تمام توان جهت راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج با ستاد اجرایی فرمان امام همکاری کنند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعال شدن کارخانه قند یاسوج افزود: با توجه به اینکه محصول این کارخانه استراتژیک و مورد نیاز مردم است لذا جهت همکاری برای راه‌اندازی کارخانه قند هیچ عذر و بهانه‌ای از مدیران پذیرفتنی نیست و همه باید برای هر چه سریعتر فعال شدن این کارخانه پای کار باشند.
بازدید از کارخانه نیما تهویه مطبوع ، تولید اسپلیت دیگر
پروژه‌ای که مورد بازدید قرار گرفت. این کارخانه برای ۱۹۵ نفر در سه شیفت اشتغالزایی داشته است. 
سرمایه‌‌گذار این طرح درخواست تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی را داشت که معاون وزیر کشور قول همکاری ویژه در این را زمینه داد.
بازدید از کارخانه مواد شوینده شرکت فرآوری گیاهان دارویی طبیعت کیان و شرکت تولید کننده قهوه و دمنوش از دیگر پروژه‌های تولیدی و گردشگری است که مورد بازدید استاندار و معاون وزیر کشور قرار گرفت.
بازدید معاون وزیر کشور از پتروشیمی و کارخانه روغن گچساران

در ادامه محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌‌ای وزارت کشور به همراه معاون اقتصادی استانداری و نماینده مردم گچساران و باشت از پتروشیمی گچساران، کارخانه روغن و طرح گردشگری در گچساران بازدید کردند.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌‌ای وزارت کشور در حاشیه بازدید از  این مجتمع  در جمع خبرنگاران با مثبت ارزیابی کردن روند کار گفت: بیش از ۷۰ درصد تجهیزاتی که در پتروشیمی گچساران نصب شده همه از تولیدات داخل است.
 وی به مزایای پتروشیمی گچساران برای استان اشاره و عنوان کرد: سالانه ۸۰ میلیون دلار آورده اولیه این صنعت از تولید یک میلیون اتیلن برای استان است که بسیار مهم است اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد ورود استان به عرصه جدیدی از مطالبات خود است.
وی ادامه داد: پتروشیمی گچساران دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به استان است.
کوشش‌تبار با بیان اینکه با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود، گفت: امید می‌رود به همت مجموعه استان و تلاش دولت سیزدهم و با توجه به پیشرفت ۹۱ درصدی پروژه در ماه‌های پایانی سال شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم و سال ۱۴۰۲ استان وارد تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم به جوانان و برنامه‌‌ریزان خود در استان امید داشته باشند  و منافع همدلی میان مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس به استان بازمی‌گردد.
وی سپس در بازدید از کارخانه روغن با بیان اینکه استان در تولید کالاهای اساسی نقش ایفا می‌کند، گفت: طرح توسعه‌‌ای کارخانه روغن مورد استقبال قرار گرفت و سعی می‌کنیم از فرصت تبصره ۱۶ و ۱۸ این استان را بهره‌مند کنیم.
کوشش‌تبار
بیان کرد: طرح‌های گردشگری مشکلاتی با بانک‌ها داشتند که با بانک‌ها در سطح ملی صحبت کردیم و تلاش شد مشکلات برطرف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور به سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری توصیه کرد از فرصت سرمایه‌گذاری در این استان استفاده کنند چرا که آینده درخشانی در انتظار بخش گردشگری استان است.

در ادامه سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: احصاء توانمندی‌ها،  ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان برای ارائه به برنامه‌ریزان کشوری و استفاده از توانایی‌های ملی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی از اهداف سفر معاون اقتصادی وزیر کشور است.
عسکری با اشاره به بازدید از پتروشیمی گچساران گفت: بخش گردشگری مشکلاتی در تامین منابع بانکی داشت که معاون وزیر در جریان این مشکلات قرار گرفت.
وی در خصوص بازدید از کارخانه روغن گچساران گفت: مشکلاتی در تامین زیرساخت‌ها، تامین زمین پارکینگ و آب کارخانه وجود دارد که برای رفع آنها در دستور کار قرار گرفت.
قول آقای معاون در برگزاری نشست 3 جانبه مهم
در ادامه محسن کوشش‌تبار در بازدید از پروژه در حال ساخت تله کابین یاسوج اظهار کرد: مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذار این پروژه در جلسه مشترک بانک عامل، سرمایه گذار و میراث‌ فرهنگی در تهران پیگیری می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: این پروژه نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری و اشتغالزایی مردم کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی تصریح کرد: باید سقف پرداخت تسهیلات بانکی به این پروژه توسط بانک سپه کشور افزایش یابد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید با اشاره به اهمیت پروژه تله کابین یاسوج، اظهار کرد: تکمیل این پروژه نقش مهمی در جذب گردشگر مرکز استان دارد.
سعید طالبی پور با بیان اینکه تمام تجهیزات لازم توسط سرمایه گذار خریداری شده است گفت: پرداخت تسهیلات برای اتمام زیرساخت ها از جمله پایه‌های خط کابین ها، رستوران ، کافی شاپ، و محوطه سازی است.
طالبی پور افزود: تکمیل پروژه تله کابین یاسوج به یک مطالبه عمومی برای مردم تبدیل شده که نیازمند توجه ویژه مسئولان ملی است.
وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی پروژه تله کابین به آبشار یاسوج در صورت تکمیل شاهد استقبال خوبی از سوی گردشگران خواهیم بود.

نام شما

آدرس ايميل شما

مسعود
Romania
وای استاندار ودولت ساخته نی فقط گپ
کارخانه دار
Iran, Islamic Republic of
سفر یهویی
بدون حضور خبرنگاران
بازدید بدون جلسه با صاحبان صنایع
حاشیه‌های صنعت و حضور مدیرکل شهرک صنعتی با آن همه مشکلات پابرجاست
صحبت های کلیشه ای معاون اقتصادی
درد دل و مشکلات صنعتگران شنیده نشد
در بک کلام

هیاهو برای هییییییچ.......
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
استاندار ضعیف است در یه کلام....
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1