تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۴۵۰۵۷۱
سید‌علیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۵ سال حبس برای معلمی که ۷ دانش‌آموز دختر را آزار جنسی داد

۲
۱
۵ سال حبس برای معلمی که ۷ دانش‌آموز دختر را آزار جنسی داد
کبنا ؛در پی انتشار خبر کو‌دک‌آزاری ۷ دانش‌آموز در فرودس توسط معلم ۵۵ ساله، دادستانی این شهرستان از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.
به گزارش تسنیم، در پی انتشار خبر کودک‌آزاری ۷ دانش‌آموز توسط معلم مرد ۵۵ ساله در فردوس، سید‌علیرضا موسوی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تایید این خبر گفت: اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت "م. د" دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ‌گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است که متهم طی فرآیند آموزش، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.
روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی نیز با تأیید این موضوع اعلام کرد که تعداد شاکیان ۷ نفر بوده و در ۶ مورد فقط کودک آزاری اتهام بوده و اثبات شده است. در یک مورد نیز شاکی ادعای ازاله بکارت دخترش (به وسیله انگشت متهم از روی لباس) را مطرح کرده و تقاضای ارش البکاره (مهرالمثل) کرده است.
‌پس از سیر روند قانونی پرونده، متهم به پنج سال حبس تعزیزی و ۲ سال عدم اقامت در فردوس محکوم شده که گویا حداکثر مجازاتی که در قانون برای این جرم تعیین شده نسبت به محکوم این پرونده اعمال شده است که البته در ادامه رسیدگی‌های قضایی با اعتراض یکی از شاکیان پرونده به شعبه تجدید نظر استان ارسال شده و جریان رسیدگی ادامه دارد.
روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی یادآور شده ا‌ست: به دلیل کوچک بودن شهرستان و عدم آبروریزی برای خانواده شاکیان، خود شاکیان پرونده اصرار داشتند که این موضوع رسانه‌ای نشود و در فضای عمومی مطرح نشود.
براساس گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، متهم پرونده هم‌اکنون در زندان بسر می‌برد و رسیدگی قضایی در جریان می‌باشد. لازم به ذکر است هرگونه نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات در نشریات و فضای مجازی برابر قانون جرم محسوب شده و پیگیرد قضایی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس، پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیئت رسیدگی
به تخلفات اداری شده است.
وی افزود: اردیبهشت ماه سال جاری فردی ۵۵ ساله با هویت (م. د) دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوسابقه‌ای نداشته است، در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.
توضیحات بیشتر در باره آزار جنسی دانش‌آموزان دختر توسط معلم ۵۵ ساله مرد در خراسان جنوبی
روز گذشته یک خبرنگار در توئیتر خبر از تجاوز یک معلم مرد به چند دانش آموز دختر در شهرستان فردوس داد، امروز مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این باره گفت: آموزش و پرورش به محض اطلاع از موضوع آزار و اذیت کودکان در شهرستان فردوس پیگیری مستمر را در دستور کار قرار داده که منجر به تشکیل پرونده در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری شده است.
 "سید علیرضا موسوی‌نژاد" در پی انتشار خبر آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معلم ۵۵ ساله در فردوس، در گفتگو با ایرنا افزود: اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت (م. د) دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته است در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی هفت نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.
وی گفت: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری این گونه کلاس‌ها به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و بار‌ها به عدم برگزاری این گونه کلاس‌ها توصیه شده است.
وی افزود: در عین حال آموزش و پرورش به محض اطلاع، از طریق مراجع ذیربط و قوه قضاییه پیگیری‌های مستمر را آغاز کرده که منجر به بازداشت متهم و تشکیل پرونده به‌طور همزمان در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شد.
موسوی‌نژاد گفت: دادگاه و هیات رسیدگی به تخلفات اداری در مرحله بدوی نامبرده را محکوم کرده که در صورت تایید رای نهایی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
واقعا باید سنگ سار شود ای جانی کثیف تا درس عبرتی باشد برای دیگران این طفلان معصوم چه گناهی کرده بودند که بدست این جانوار افتاد واقعا خانواده ها مواظبت کنند بچه هایشان به چنین کلاسهای زیر زمینی خطرناکی نفرستند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر معلم حروم خور درود بر معلم درستکار با
شخصیت
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1