تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۵۰۳۷۸
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد؛

خطاب به نمایندگان: اگر خلاف تاکیدات رهبر انقلاب به رویه دخالت در انتصابات ادامه دهید، جور دیگری وارد میدان شفافیت خواهیم شد / از سرخوردگی نیروهای اصیل انقلابی در سطح شهرستان ها خبر دارید؟

۷
۲
خطاب به نمایندگان: اگر خلاف تاکیدات رهبر انقلاب به رویه دخالت در انتصابات ادامه دهید، جور دیگری وارد میدان شفافیت خواهیم شد / از سرخوردگی نیروهای اصیل انقلابی در سطح شهرستان ها خبر دارید؟
کبنا ؛شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد بیانیه ای منتشر کرد.
به گزارش کبنا، این بیانیه در خصوص انتصابات به شرح زیر است:
بسمه تعالی
طبیعت دانشجو مطالبه‌گری است؛ مطالبه‌گری کنید و از مسئولان بخواهید که کار جدّی بکنند؛ یکی از کارهایی که شماها میتوانید بکنید این است؛ شما برحذر بدارید مسئولان را از کارهای نمایشی؛ از آنها بخواهید کارهای جدّی و واقعی انجام بدهند؛ این یکی از مطالبات درست و به‌جای دانشجویان است که میتوانند این را بخواهند.  مقام معظم رهبری – اردی بهشت 1401
نزدیک به یک ماه پیش بود که بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص وضعیت این دانشگاه منتشر شد. بیانیه ای که واکنش ها، کنش ها و حاشیه سازی های بعد از آن، برخی از حقایق را برایمان شفاف تر از پیش نموده و برخی اتفاقات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان را بر آن داشت تا بیانیه ی دیگری منتشر نماید:
الف – دعوت به خوانش مجدد و کامل بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی، بدور از شانتاژ های رسانه ای افرادی خاص که سعی در گم شدن کل بیانیه در حاشیه سازی بخش هایی از یک بند بیانیه داشته اند.
ب –  دعوت از استاندار محترم و نماینده محترمی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی سهمیه ایشان بود برای پاسخگویی به مردم مبنی بر تشریح و توضیح شاخصه ها و سابقه های انقلابی، مدیریتی و علمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و بیان علل، حواشی و اتفاقاتی که منجر به این انتخاب و البته انتخاب های دیگری شده که در مطالب بعدی به آنها خواهیم پرداخت.
ج – دعوت از نهادهای نظارتی استانی و ملی برای بررسی انتصابات مدیران استانی و علی الخصوص انتصابات و ابقائات سرپرست فعلی دانشگاه سلامت محور علوم پزشکی یاسوج و تطبیق با قوانین وزارت بهداشت از نظر شرایط علمی و شرایط قانونی وزارت بهداشت.
د – دعوت از انقلابیون حقیقی که به دنبال بهره برداری سیاسی از عنوان مظلوم انقلابی نیستند، برای بررسی همه انتصابات، ظرفیت های انتصاباتی و ابقائات سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی و تطبیق با شاخصه های انقلابی مد نظر و رسیدن به این نتیجه که از چند ده عنوان مدیریتی این دانشگاه، چند عدد محدود آن به بچه هایی با شاخصه های ذکر شده رسیده است؟ و پاسخ گفتن به این سوال که آیا در دولت انقلابی که امید آن میرفت جوانان مومن انقلابی در غالب عرصه های آن ظهور و بروز داشته باشند، انتصاب محدود چند جوان حزب الاهی کار خارق العاده ای است که این چنین فریاد شادی سر بدهند؟
و چند سوال:
1 –منافع کدام جریان و گروه ها با انتشار بیانیه بسیج دانشجویی این دانشگاه به خطر افتاد که حتی به نام مقدس بسیج هم رحم ننموده و به برچسب زنی های مختلفی روی آورده اند تا اندیشه ی مستقل دانشجویان بسیجی را به حاشیه برانند.
2 – سرپرست محترم این دانشگاه که خود را منصوب دولت انقلابی میداند، چرا و با چه جسارتی به جای پاسخگو بودن به درخواست دانشجویان، برای فرار رو به جلو، در جلسات و محافل خصوصی و عمومی نسبت به تشکل انقلابی بسیج دانشجویی و دانشجوی بسیجی کلماتی ناروا نسبت داده است؟ (به عنوان نمونه در نشست هماهنگی بزرگداشت غدیر!) آیا ایشان جز اخلاق مداری و انصاف در نقد های بسیج دانشجویی دانشگاه مشاهده کرده است؟ (جزئیات را در بند بعد توضیح داده خواهد شد)
اما در خصوص واژه سهم خواهی، از ایشان می پرسیم: سهم خواهی افراد، جریانات و متنفذین سیاسی و نمایندگان مجلس فعلی، قبلی و بعدی در انتصابات و ابقائات مناصب مدیریتی دانشگاه چگونه بوده است؟
می دانید که جزئیات را می دانیم اما به چند مثال کوچک بدون ذکر جزئیات اشاره می کنیم و شما را با وجدانتان تنها خواهیم گذاشت:
الف – مسئول دفتر دانشگاه علوم پزشکی (با اشاره به وضعیت استخدامی ایشان) ب – مدیریت حساس EDC  دانشگاه ( با اشاره به تحصیلات بی ربط ایشان) ج – معاون آموزش دانشگاه د – مشاور عالی رئیس ه – مسئول دفتر تهران و رابط دانشگاه در مرکز، ز- عزل ها و انتصابات در گچساران و ...
3 – سرپرست محترم دانشگاه، آیا فراموش کرده اند بیانیه ای را که در دانشگاه علیه ایشان تهیه شده بود و به دلیل رعایت نکردن اخلاق در مورد وی، بسیج دانشجویی دانشگاه مانع انتشار آن شده و برای آن هزینه آبرویی هم پرداخت کرده است؟ آیا خود واقف نیستند که در بیانیه ی پیشین این شجره ی طیبه که می شد برخی از بند ها را با ذکر نام و مثال تشریح کرد، به کلی گویی بسنده شد تا شاید به خود آیند و به اصلاح رویه ی خود بپردازند؟ آیا دانشجویان بسیجی در بیانیه ی خود نمی توانستند شفاف اعلام کنند نسبت افرادی که مانع برگزاری برنامه های بسیج دانشجویی در دولت گذشته شده بودند و سالن اجتماعات را به روی برنامه های این تشکل انقلابی می بستند با دولت انقلابی چیست؟ آیا نمی توانستند به افشای سوابق برخی از انتصابات شما در ستادهای انتخاباتی گروهی از اصلاح طلب های تندرو در استان های دیگر بپردازند؟ آیا نمی توانستند اتصال برخی از انتصابات دولت انقلابی در این دانشگاه با جریان پیشین حاکم بر دانشگاه را شرح دهند؟ و آیا ... .   
از شما انتظار بیشتری داشتیم، نه به عنوان مدیر دولت قبلی و ارتقا یافته در دولت انقلابی، بلکه به عنوان سرپرست (ولو چند ماهه) دانشگاهی در دولت انقلابی، انتظار داشتیم اخلاق را حداقل درباره تشکل انقلابی بسیج دانشجویی رعایت می کردید!
 4 – از جریان لیست نویس می پرسیم: آیا تمام ظرفیت استفاده از نیرو های انقلابی در دانشگاه علوم پزشکی دولت انقلابی همین چند نفر لیست منتشر شده ی شماست؟ آیا در دولت انقلابی و در چارت سازمانی عریض و طویل علوم پزشکی استان، شرم آور نیست که فقط این چند نفر نیروی انقلابی عنان دار کرسی های مدیریتی دانشگاه شده اند و سایر کرسی ها یا در دست نیروهای مدیر اصلاح‌طلب قبلی باقی مانده و یا به زعم صاحبان مکتب لیست، به دست نیرو های غیر انقلابی سپرده شده است؟ آیا در دولت انقلابی باید به این حداقل ها راضی بود و راضی ماند؟
آیا به سوابق افراد معرفی شده در این لیست پرداخته اید؟  آیا نمی دانند که برخی از افراد لیست منتشر شده منصوبین مدیر اصلاح‌طلب قبلی دانشگاه هستند؟ که اگر انقلابی هستند، پس مدیر قبلی هم دست به امثال این انتصاب زده است، و اگر انقلابی نیستند چرا در لیست شما به عنوان انقلابی منتشر شده اند؟ آیا از سابقه اصلاح طلبی برخی از افراد منتشر شده در لیست انقلابیون خبر دارید؟ آیا از سابقه برخورد برخی از این لیست با تشکل انقلابی بسیج دانشجویی خبر دارید؟ آیا مطلعید برخی از افراد لیست شما از مدیران دوران رئیس اصلاحطلب پیشین دانشگاه بوده اند؟
و آیا می توانید شاخصه های انقلابی، سابقه فعالیت های انقلابی و پیشینه مدیریتی و علمی همان لیست را منتشر نموده تا همگان مطلع شوند؟ (البته تعدادی از افراد لیست منتشر شده از نیروهای مومن و حزب الهی هستند.)
5- به نمایندگان محترم استان هشدار می‌دهیم که اگر دست از دخالت های نا‌به‌جا در انتصابات بر نداشته و خلاف تاکیدات چندین باره رهبر معظم انقلاب به این رویه ادامه دهند، جور دیگری وارد میدان شفافیت خواهیم شد که تبعات آن را پیش از انتخابات دوره بعدی مجلس شورای اسلامی خواهید دید.
6 – از کسانی که خود را علم دار جناحی جریان انقلاب در استان می دانند می پرسیم: شمایی که جمع قابل توجهی از مردم شناسنامه دار حامی انقلاب در حلقه ی بسته ی انقلابی گری‌تان جایگاهی ندارند، با کدام شاخصه و سابقه انقلابی چنان روشنفکر شده اید که از سرپرست فعلی دانشگاه حمایت نمودید؟ (امیدواریم به جای فرار رو به جلو شفاف و صادقانه با مردم سخن بگویید)
آیا می توانیم به حرف یکی از بزرگان این جریان که بیان داشتند: ما از بین بد و بدتر سراغ گزینه بد رفتیم؛ استناد کنیم و بپرسیم بر اساس کدام منطق انقلابی و کدام فرموده امام و رهبری، انتخاب انقلابی، بین بد و بدتر اتفاق می افتد؟
آیا هیچ گزینه توانمند انقلابی در سطح استان و یا خارج از استان وجود نداشت که مجبور به انتخاب گزینه بد نشوید؟ (اجازه بدهید این منطق را خلاف تفکر انقلابی بدانیم.)
و آیا نباید از علمداران این جریان پرسید که در این چند دهه فعالیت سیاسی و مدیریتی در استان، چه کار می‌کردید و ماحصل و خروجی فعالیت های گسترده ی شما کدام مدیر انقلابی است و چرا امروز سبدتان از مدیر انقلابی خالی مانده که لاجرم دست به دامن گزینه ی بد قصه می شوید؟
آیا از سرخوردگی نیروهای اصیل انقلابی از مدیریت دانشگاه در دولت انقلابی در سطح شهرستان ها خبر دارید؟
آیا از کنار کشیدن برخی از اساتید تراز دانشگاه به دلیل بسنده کردن به حداقل ها و نبود گفتمان غالب در انتصابات و در نتیجه آن پایین آمدن سطح دانشگاه در عرصه های مدیریتی و ... خبر دارید؟
و انتظاری که از اداره کنندگان این جریان در استان می رود، تعیین دقیق شاخصه های انقلابی در همه عرصه های مدیریتی و ارائه به مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب است. تا نیک بدانند اگر روزی برای گزینه و یا گزینه هایی عنوان انقلابی گری را به کار بردید، معیار های شما چه بوده و نبست این معیار ها با گفتمان امامین انقلاب چیست و همچنین اگر روزی اقدام به طرد گزینه های دیگری از حلقه ی انقلابی نموده اید، شاخصه های غیر انقلابی بودن آنها نیز بر همگان عیان شود.
و در پایان امید آن داریم که این تذکر فرزندان بسیجی که از سر درد و دغدغه ی انقلابی به رشته تحریر در آمد بر قلب های حق پذیر و روشن ضمیر بنشیند و مخاطبان اصلی این بیانیه به جای فرار رو به جلو و ایجاد حاشیه، صادقانه و با شفافیت پاسخگوی سوالات مطرح شده باشند و به توصیه ی اکید رهبر انقلاب مبنی بر لزوم پاسخگویی به جریان دانشجویی جامه ی عمل بپوشانند.
... شما برحذر بدارید مسئولان را از کارهای نمایشی؛ از آنها بخواهید کارهای جدّی و واقعی انجام بدهند؛ این یکی از مطالبات درست و به‌جای دانشجویان است که می‌توانند این را بخواهند.  مقام معظم رهبری – اردی بهشت 1401
قُلِ الْحَقَّ وَ اِنْ كانَ فيهِ هَلاكُكَ فَاِنَّ فيهِ نَجاتَكَ...
حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است. امام كاظم عليه السلام

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی
کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

س
Iran, Islamic Republic of
هر چی نیرو های انقلابی وطرفداران رییسی داشت پست گرفتند
/ طرفدار دکتر هدایت خواه هستید که فقط دوس دارید در همه چی نظر بدی. ودخالت کنید فکر می کنید از همه پاک تر وعاقل تر هستید نه برادران ماهم بسیجی هستیم
ولی الان درد مشکلات چیز دیگه است
مشکل دخالت نمایندگان استان در انتصابات نیست مشکلا ما بدبختی ما این است بسیجی که باید طرف حق طر مردم باشد نماینده ، فلان شخص سیاسی اصول گرا هستند که دنبال منافع شخصی خودتون هستید
در حال حاضر مشکل ما آتش سوزی درختان هستند شما بسیجی ها الان می خواهی چه کار کنید ، چه کار انجام داده آید
حقیقتش دوس داری کمک کنید ب طبیعت این استان
چه بیانیه ای چه انتقادی به وزیر کشاورزی کشور برای نجات درختان. وطبیعت استان انجام دادید
فقط بیانیه دادی نماینده دخالت می کند در انتصابات
وخودتان را در ادارت ب کار نمی گیر د فقط همین بلدید
کمی خوب است انصاف داشته باشید طرف حق باشید طرف مردم بدبخت ستم دیده باشید 🌹🌹🇮🇷👉
یوسف
Romania
سلام نمونه نیروی انقلابی ؟مدیر آزمایشگاه های استان دکتر است.ک دکترای شیمی دارد و اصلا بیس تحصیلات علوم آزمایشگاهی ندارد اما چون فامیل دکترشهامت معاونت درمان است.مدیر آزمایشگاه‌های استان شده؟ و از اون طرفم سرپرست ازمایشگاه مرجع آقای غلامی از نیروهای یزدانپاه،دکتر اسفرم رو / اگه منو برکنار کنید منم بواسطه مرتبط نبودن رشته تحصیلی ات شکایت میکنم.و اینجور شد هر دو روی کرسی مدیریت نشستن
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
این نماینده به خاطر ساختار شکنی و ناهنجاری های انجام داده باید رد صلاحیت شود
مهمان
Iran, Islamic Republic of
تا بوده همین بوده . پس نمیخواد زیاد سخت بگیرید
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
چطور است که از بین این همه مدیران در استان فقط دانشگاه علوم پزشکی بیان میشود؟ آیا بنظرتان اوضاع دانشگاه یاسوج بهتر است؟ سرپرست دانشگاه یاسوج هم با فشار زیاد موحد منصوب شد. آیا این دخالت نماینده نیست؟ چرا گزینشی برخورد میکنید؟ با گزینشی برخورد کردن، حتی یک کار خوب تبدیل به یک کار بد میشود
حبیب
Iran, Islamic Republic of
کسانی که با آمدن دکتر غلام نژاد منفعت های آنها به خطر افتاده و یا بستگانشان عزل شدند به اسم بسیج و نیروهای انقلابی بر علیه دکتر غلام نژاد، روزانه حاشیه سازی میکنند
Iran, Islamic Republic of
کاش نماینده بجای اینکه روزانه دروزارت خانه دنبال کاریک نفر بخاطرپست مقام است برای کارهای عمومی پیگیر باشد یک سال دیگر هم میگذرد
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1