تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۴۴۹۴۵۷
در دیدار شورای قضایی کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه مطرح شد

نماینده ولی فقیه: وقتی حراست‌ها را مدیران منصوب می‌کنند چه خاصیتی دارند که در ادارات باشند یا نباشند؟ / نگین‌تاجی: هیچ جریانی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نمی‌تواند، نفوذ کند / وامدار هیچ جریانی نیستیم، قانون و تبعیت از ولایت فقیه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم

۰
نماینده ولی فقیه: وقتی حراست‌ها را مدیران منصوب می‌کنند چه خاصیتی دارند که در ادارات باشند یا نباشند؟ / نگین‌تاجی: هیچ جریانی در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نمی‌تواند، نفوذ کند /  وامدار هیچ جریانی نیستیم، قانون و تبعیت از ولایت فقیه را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم
کبنا ؛به مناسبت هفته قوه قضاییه رئیس کل و اعضای شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در این استان  دیدار کردند.
 به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه شهر یاسوج از تلاش های ارزنده دستگاه قضایی در حفظ نظم و ایجاد امنیت و جلوگیری ازتعدیاتی که به بیت المال می شود تشکر کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی ایران و نظام مدنی جایگاه ارزشمند و حیاتی  دارد که اجرای قوانین، محافظت از نظم و امنیت که یکی از عوامل این مسئله قوه قضاییه است به عنوان یک دستگاه خاص بر قوانین و اجرای آن و برخورد با خاطیان و اخلال گران است.

حسینی گفت: برخورداری قوه قضاییه در نظام جمهوری و در حکومت اسلامی را با سایر نظام های حقوقی و قضایی دنیا به خاطر بهره مندی از شأن و شایستگی اهل بیت در نظام اسلامی، متفاوت بیان کرد.
 امام جمعه شهر یاسوج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم بهشتی معمار دستگاه قضایی گفت: نظام اسلامی قضایی ایران باید در حد شأن و شخصیت شهید بهشتی که خون پاکش را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمود، باشد.
حجت الاسلام حسینی در ادامه اظهار داشت: قوه قضائیه آثار و برکات زیادی را داراست و امروز در خدمت منافع عموم مردم و اسلام است.
وی گفت: کارهای خوبی در سال‌های اخیر در قوه قضاییه و در استان انجام گرفته که می‌توان به مبارزه با مفاسد و مفسدان در عرصه های مختلف اقتصادی نام برد.
امام جمعه شهر یاسوج نظارت دستگاه قضایی را در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی،  فرهنگی لازم و ضروری دانست و افزود: دستگاه قضایی نظارت خودت را خودش را همیشه حفظ کند، می تواند جلوی بسیاری از تجاوزات و تعدیات را بگیرد.
 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برخوردهای سازمان بازرسی در استان را خوب توصیف و بیان داشت: از سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر تلاش‌های ارزنده‌ای که در برخورد با متخلفان داشته حمایت می‌کنم  و می‌خواهم که از برخورد با متخلفان هیچ واهمه‌ای نداشته باشند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با بیان اینکه متأسفانه برخی فقط منتظر دستگاه‌ قضایی هستند که پیگیری و نظارت کنند، گفت: برخی دستگاه‌های نظارتی، نظارت نمی‌کنند و معامله می‌کنند و متأسفانه دستگاهی که باید نظارت کند بر رفتار و عملکرد مدیران، خودش وارد معامله شده است اگر دستگاه قضایی هم برخورد نکند و بنشیند و بگوید اگر کسی سراغ ما آمده ما هم یک حرفی می‌زنیم.
 حسینی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با خون هزاران انسان و شایسته تولد یافته است رنج ها و سختی های زیادی کشیده شده تا این انقلاب متولد شده و عده‌ای مفسد فی الارض تاخت و تاز بکنند این انقلاب ضربه خواهد خورد.
وی گفت: دستگاه قضایی یکی از ارکان حفاظت از انقلاب اسلامی و باید در راستای جلوگیری از تعدی و تجاوز به حقوق مردم و بیت المال، برخورد نماید.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج در ادامه این دیدار، از طرح های پیشگیری از وقوع جرم و ارتقاء امنیت اجتماعی در استان، از دستگاه قضایی تشکر کرد و در خصوص اجرای طرح فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات و سازمان‌ها اظهار داشت: سازمان ها و ادارات این طرح را از خودشان شروع نمایند، برخی حجاب ها و عفاف ها شایسته ی زنان عشایری و لری و انقلاب و مردم استان مان نیست.
وی تصریح کرد: بیگانگان در فضای مجازی، جنگ فرهنگی را بر علیه دختران و زنان مسلمان و شیعه ی ما و سالها قبل آن را شروع کرده‌اند و مورد هدف قرار داده اند.

حسینی در همین راستا افزود: از دادستان و مسئولین می‌خواهم که در برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی حرکتی را با برگزاری عملیات میدانی در برخورد با عاملان بی حجابی و بدحجابی در کف میدان آغاز کنند که خیلی مؤثر و اثرگذار است.
وی گفت: دستگاه قضایی با سوء استفاده کنندگان از اموال بیت المال و منابع طبیعی برخورد قاطع و جدی انجام دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد نسبت به برخی از استخدام های غیر مجاز و بدون مجوز و غیرقانونی در استان، گفت: حراست‌های ادارات چکاره‌اند؟ و چه کار می کنند؟ وقتی حراست‌ها را مدیران منصوب می نمایند چه خاصیتی دارند که در ادارات باشند یا نباشند؟ و چه فایدهای و اثری دارد و چه کمکی به حراست و حفاظت از بیت المال می‌نمایند؟ بنابراین نباید از انقلاب اسلامی به صورت عادی حفاظت کرد.
در این نشست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان، گزارشی از اقدامات انجام گرفته در دستگاه قضایی استان، به برنامه‌های سال های اخیر قوه قضاییه در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم نکاتی را بیان کردند.
نگین تاجی تحول و تعالی قضایی در سال‌های اخیر را برای مردم ملموس خواند و اظهار داشت: تحول و تعالی قضایی در سال‌های اخیر برای مردم در دستگاه قضایی ملموس شده و از شعار و تبلیغات خارج شده است.

وی در خصوص طراحی برنامه های عملیاتی در راستای تحول و تعالی قضایی اظهار داشت:  طراحی ۱۵ برنامه عملیاتی برای تحول بر اساس ویژگی های هر استان موجب اجتماعی شدن قوه قضاییه و ورود به دوران برون زدایی دستگاه قضایی شده است.
 نگین تاجی گفت: با تقویت رویکردهای تخصصی، هم اکنون هیچ پرونده مانده و رسوبی  مانده از سال ۱۳۹۸ و ماقبل آن در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.
 رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در ادامه گفت: به منظور اجتناب از برخورد هیجانی و جنجالی و سطحی توسط دستگاه قضایی، با ایجاد قرارگاه راهبردی مبارزه با تجاوز به حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها، آنرا را با حضور ‌دادستان و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، و ادارات و سازمانهای که در این زمینه نقشی برعهده دارند، ایجاد کردیم.
 مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون قوه قضاییه در مسیر تحول و خدمت بیشتر به مردم قرار گرفته است، گفت: در سال گذشته ۴۰ هکتار از بستر رودخانه های استان را رفع تصرف نمودیم.
 وی در خصوص استخدام‌های غیر مجاز و بدون مجوز در بعضی از دستگاه‌های اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سال گذشته با استخدام بیش از 530 نفر از افرادی که خارج از ضوابط، شرایط برای جذب و استخدام را نداشتند برخورد کردیم.
 نگین تاجی افزود: ۵۳۵ نفر از افرادی که در مراحل پایانی استخدام بودند، جلوی آنها گرفته شد و از یک بحران دیگر در بحث استخدام‌های غیر قانونی و بدون مجوز جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری استان فرهنگ بزرگنمایی در هنجار های اجتماعی را یک زخم خواند و گفت: حرکت ضد هنجار اجتماعی موجب ایراد خسارت فراوان به اقتصاد استان و مردم می‌شود که می‌تواند موجب عدم حضور سرمایه‌گذار کلان در استان باشد.
نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دستگاه قضایی منتظر سایر نهادهای نظارتی خارج از این قوه نمی‌ماند و هیچ جریانی در دادگستری استان نمی‌تواند نفوذ کند.
 وی در برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از اسلحه در استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم و وامدار هیچ جریانی نیستیم، قانون و تبعیت از ولایت فقیه را سرلوحه کار خود قرار داده ایم.
قاضی القضات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان کمبود نیروی انسانی قضایی و اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد را بیشتر از سایر نقاط کشور دانست و گفت: همین امر موجب عدم توسعه شعب بیشتر در دادسراها و دادگاه‌ها و شعب تجدیدنظر شده و به نوعی از موارد اطاله دادرسی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1