تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۴۴۹۲۲۴
در خطبه‌های نماز جمعه سوق مطرح شد

دولت جلوی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را بگیرد / لزوم هویت‌بخشی به کشاورزی

۰
دولت جلوی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را بگیرد / لزوم هویت‌بخشی به کشاورزی
کبنا ؛امام جمعه سوق گفت: از وزیر محترم جهاد کشاورزی می‌خواهیم که سریعاً زمین‌های کشاورزی را سنددار کنند تا هم جلوی تغییر کاربری اراضی گرفته شود و هم به کشاورز و کشاورزی هویت داده شود.
 به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام مهدی‌کیانی‌اصل امام جمعه سوق کهگیلویه وبویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه شهر سوق با اشاره به ۲۷خرداد تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: اقتدار غذایی یکی از ابزارهای نوین قدرت جهانی امروز است یعنی امروز غذا مانند یک اسلحه و ابزار قدرت شده و همان‌طور که کشورها به دنبال این بودند که اقتدار نظامی به دست بیاورند، به دنبال این هستند که اقتدار غذایی به دست بیاورند، چرا که اگر اقتدار قضایی به دست نیاورند امکان دارد که اقتدار نظامی در مقابل اقتدار غذایی زانو بزند و این قدرت غذایی دنیای امروز است.
 امام جمعه سوق یکی از مشکلات در بحث اراضی کشاورزی را تغییر کاربری آن‌ها عنوان و تصریح کرد: اگر اینگونه پیش برود، در سال‌های آینده زمینی برای کشاورزی نداریم و دلیلش هم این است که زمین‌های کشاورزی سند ندارند.
 وی افزود: از وزیر محترم جهاد کشاورزی می‌خواهیم که سریعاً زمین‌های کشاورزی را سند دار کنند تا هم جلوی تغییر کاربری اراضی گرفته شود و هم به کشاورز و کشاورزی هویت داده شود. 
کیانی‌اصل گفت: دولت مشوق‌های خوبی برای کشاورزان در نظر گرفته، کشاورزی قرارداد محور را مد نظر قرار داده، به کشاورز هم بذر می‌دهند و او را بیمه می‌کنند و هم سر خرمن گندم را از او می‌خرند و با او تسویه می‌کنند تا کشاورز هیچ دغدغه‌ای نداشته باشد. البته انتظار هست که حتماً این مشوق‌ها عملی شود.
 وی افزود: اول تیر آغاز هفته صرفه جویی در مصرف آب است و صرفه‌جویی تنها راه علاج بحران آبی کشور است.
 خطیب جمعه سوق تاکید کرد: کشوری بدون اطمینان از داشتن آب نمی‌تواند ثبات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی خود را حفظ کند و با توجه به اینکه کشور ما در پهنه خشک و نیمه خشک جهان است، باید اهمیت این قضیه برای تصمیم سازان و از همه مهم‌تر از عموم مردم گوشزد شود.
 کیانی‌اصل تصریح کرد: امروز مسئله آب نه تنها چالشی برای برخی استان‌ها به شمار می‌رود بلکه تهدیدی اجتماعی، سیاسی، امنیتی برای کل کشور محسوب می‌شود و حتی بحث امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند.

 وی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب کشور صرف کشاورزی می‌شود گفت: نیاز است در این حوزه پالایش و بازنگری قوانین موجود، تقویت نظارت‌ها و هیچ‌گونه اغماضی در این نظارت‌ها صورت نگیرد و روسای دستگاه‌ها شخصاً نظارت کنند.
 کیانی اصل با اشاره به سفر مادور رییس جمهور ونزوئلا به ایران گفت: ایران در ماه‌های اخیر با تقویت روابط با کشورهای مختلف و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه و یا مقامات دیگر کشورها نشان داد که چگونه توطئه‌های غرب برای منزوی کردن ایران را خنثی کرده و کمپین فشار حداکثری علیه ایران انقلابی اسلامی را شکست داده است.
 خطیب جمعه سوق درباره سفر وزیر خارجه کشورمان به هند هم گفت: در شرایط کنونی که جنگ اوکراین باعث کمبود نفت در بازارهای جهانی شده است و مواد غذایی و غلات به شدت تحت تأثیر این بحران افزایش قیمت داشته‌اند، تقویت روابط ایران و هند می‌تواند دو کشور را برای عبور از بحران‌ها مساعدت کند زیرا هندی‌ها به شدت به نفت ایران وابسته‌اند و همواره یکی از مشتریان اصلی نفت ایران بودند.
 خطیب جمعه سوق با اشاره به سرود سلام فرمانده خاطرنشان کرد: این سرود سال نه تنها در ایران بلکه به کشورهای مختلف دنیا هم گسترش یافته و همچنان ادامه دارد.
 وی با اهمیت دانستن دلایل موفقیت این سرود گفت: اخلاص و صفا صادقانه با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آمیزه‌ای از معنویت و انقلابی‌گری و مسجد خاستگاه این سرود بود. 
امام جمعه سوق درباره وضعیت سیاسی عراق و استعفای جریان صدر گفت: بهترین وضعیت این است که مجلس با ترکیب جدید هر چه زودتر تشکیل شود و نخست وزیر منتخب فراکسیون اکثریت را برگزینند و کار آرام سازی کشور هر چه سریعتر آغاز شود تا مردم عراق هرچه سریعتر طعم امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی را بچشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1