تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۴۴۹۲۲۰
کبنا گزارش می دهد؛

اولین نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کهگیلویه

۱
اولین نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کهگیلویه
کبنا ؛اولین نشست قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و آموزشی با هدف فعال سازی خدمات آموزشی و تربیتی برابر در جامعه، با حضور مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن مدیریت اداره اموزش و پرورش دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، سید فضل الله گنجی پور مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه هدف از تشکیل این نشست را «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی» دانست و گفت: یکی از راهبرد های اساسی سند تحول دولت مردمی برای تغییر دادن بنیادین حکمرانی در آموزش و پرورش، فعال سازی و ظرفیت سازی مردمی با نظارت دولت محترم است تا از این طریق دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و تربیتی هم به صورت رایگان و برابر باشد.
مدیر آموزش و پرورش با تاکید به رعایت عدالت تربیتی و آموزشی گفت:عدالت تربیتی از جلوه های عدالت اجتماعی است که مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تاکیدات موکد رهبر معظم انقلاب است که با هدف میدان دادن به مردم و گروه های جهادی،خیریه ها و نهادهای تربیتی تشکیل گردید.
گنجی پور در ادامه افزود:وزارت آموزش و پرورش در سطوح مختلف استانی و در سطح شهرستان ها بامدیریت آموزش و پرورش به منظور تحقق مطالبات به حق و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب،قرارگاهی را به نام "قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی"برابر تاسیس و با ببان نمودن مواردی چون؛ارتقاء اعتلای تربیتی و دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی رایگان و افزایش مشارکت های اجتماعی و تربیتی هم اولیاء،معلمان،نهادهای دولتی و غیر دولتی،مردمی و خیریه ها ایجاد کردند.
مدیر آموزش و پرورش دهدشت ترکیب قرارگاه جهادی عدالت آموزشی شهرستانی را به شرح ذیل قرائت و بیان کرد:مدیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی،معاون آموزش متوسطه به عنوان دبیر قرارگاه،نماینده فرماندار،نماینده نوسازی،معاونین(آموزشی،پرورشی و پشتیبانی)آموزش و پرورش دهدشت،رئیس مجمع خیرین شهرستان،رئیس نهضت سواد آموزی،رئیس کمیته امداد،نماینده بسیج سازندگی،رئیس اداره بهزیستی،نماینده ستاد اجرایی فرمان امام،نماینده اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی،نماینده بهداشت و درمان،رئیس ورزش و جوانان،مسئول بسیج فرهنگیان،رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اعضای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی می باشد.
محمد حسین جمشیدی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش دهدشت در خصوص قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی گفت:جامعه ی ما به سمتی حرکت می کند که آموزش و پرورش که از تاثیرگذارترین نهادها و دستگاه در جامعه به شمار می رود.
جمشیدی در خصوص برنامه ریزی های لازم اظهار داشت:ما برای اجرای طرح های مصوب و پیشنهادی می توانیم بخشی از این برنامه ها را در تابستان و بخش دیگر را با آغاز سال تحصیلی و حضور دانش آموزان در کلاس درس اجرایی کنیم.
دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی شهرستان با تاکید به قرار گرفتن آموزش و پرورش به کانون تربیتی محله پیشنهادی مطرح کرد و گفت:قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی با تهییه تقویم روزشماری با موضوعات فرهنگی،تربیتی و اجتماعی می تواند در مناطق آسیب زا کودکان و نوجوانان را درگیر کرده و با پر کردن اوقات فراغت آن ها به عدالت تربیتی و آموزشی به این مناطق کم برخوردار کمک زیادی کند.
دژه عضو شورای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این نشست اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره چندین زیر مجموعه دارد که شامل «بنیاد برکت: که در دو حوزه ساخت و ساز و اشتغال فعالیت دارد»، «بنیاد ۱۵ خرداد: که در حوزه مسائل اجتماعی و درمانی فعالیت دارد» ، «بنیاد احسان: صرفا در حوزه اجتماعی فعالیت دارد».
دژه افزود: در دوسال گذشته ۲۳۰۰ هزار بسته نوشت افزار بین دانش آموزان محروم تقسیم شد که ۷ هزار بسته در شهر دهدشت توزیع شد.
وی گفت: روستاهایی که فاقد مدرسه هستند امسال این ماموریت به ستاد اجرایی داده شده که همه مدارس کانکسی که در مأموریت ستاد اجرایی هستند تا مهرماه تحویل داده خواهد شد.
دژه تصریح کرد: در حوزه تربیت مشاور جهادی دوره های خوبی برگزار شده که در حال برگزاری هستند. و در حوزه تجهیز مدارسی که در روستاها هستند و فاقد وسایل گرمایشی ،در مناطق محروم ، و مشکل ساخت و ساز دارند ستاد اجرایی این آمادگی را دارد که بخشی از بودجه را تأمین کند.
وی خبر از آمادگی ستاد فرمان حضرت امام (ره) در حوزه های نوشت افزار ، کاربرگ آموزشی، احسان و سلامت داد.
لیلا ساجدی اصل رئیس اداره نهضت سوادآموزی دهدشت در این نشست با بیان اینکه در نهضت سوادآموزی اولویت با دانش آموزان شهرستان است افزود: گاهی ساختارهای سواد خانواده ها و مهارت هایی که ما آموزش می دهیم می تواند کمکی به دانش آموزان باشد.
ساجدی افزود: در خصوص مراکز و پایگاه ها و قرارگاه ها دو مرکز در سطح شهرستان وجود دارد که یک مرکز دولتی و یک مرکز غیر دولتی هستند، در نهضت سوادآموزی از رده ۱۰ تا ۲۵ سال مهم هستند و نهضت سوادآموزی یک فرصت مجدد تحصیلی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از پتانسیل نیروهای نهضت سوادآموزی معلمانی هستند که در روستاها ساکن هستند افزود: که تلاش دارند در اوقات فراغت دانش آموزان فرهنگ های قصه گویی و کتابخوانی را ترویج دهند.
ساجدی در ادامه خبر از آمادگی همکاری نهضت سوادآموزی به قرارگاه جهادی عدالت آموزشی داد.
علی اصغر شکرایی زاده رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه در این نشست با بیان اینکه آموزش یکی از مهم ترین نیاز های رشد جوامع بشری است افزود: یکی از مهم ترین رسالت هر دولت بحث آموزش است و باید بدانیم که آموزش و پرورش به تنهایی متصدی آموزش نیست بلکه همه ارگان ها متصدی آموزش هستند و زمانی می توانیم موفق بشویم که گامی همگانی برداریم در راستای اینکه بتوانیم این رسالت را بدرستی به منصه عمل برسانیم .
وی با اشاره به اینکه اداره بهزیستی آمادگی کمک به قرارگاه جهادی عدالت آموزشی را دارد گفت: تیم اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی که شامل مشاور، مددکار، روانشناس و خدمات سیار مشاوره ای همراه با آمبولانس اجتماعی که در محل اعزام شد حضور پیدا می کنند.
وی افزود تیم اورژانس اجتماعی در محل اعزام شده در صورتی که فردی در معرض آسیب باشد نیاز به حمایت هر نوع مشکل مالی و اجتماعی داشته باشد در کنارش حضور خواهیم داشت.
ایمان الهی مسئول بسیج سازندگی دهدشت در این نشست اظهار داشت: بسیج سازندگی طبق رسالتی که در اردوهای جهادی و فعالیت در مناطق محروم و به تبع از کار جهادی در استان و شهرستان دارند
الهی یکی از رسالت های ذاتی بسیج سازندگی را توجه ویژه به آموزش و مدارس دانست و افزود: اخیرا این گروه در در بحث آموزشی ورود پیدا کردند که این مسئله مهم را ویژه کار می کنیم.
 وی گفت: در خصوص خانواده های بی بضاعت دانش آموز از طریق سازمان بسیج دانش آموزی شناسایی و توزیع شد.
وی در ادامه خبر از آمادگی بسیج سازندگی در قرارگاه جهادی عدالت آموزشی داد و افزود: گروه های جهادی ما ظرفیت جهادی و نیروی انسانی پای کاری دارند و طبق رسالت سابق خودشان در خصوص قرارگاه با تمرکز بیشتر و ظرفیت و استعداد های بیشتر میتوانند نشان بدهند.
فرحناز رحیمی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دهدشت در این نشست اظهار داشت: بخشی از اوقات فراغت دانش آموزان بر عهده کانون پرورش فکری است.
رحیمی افزود: فعالیت های کانون یک ماهی هست که آغاز شده است تحت عنوان( قصه گویی،قرآن و احکام ،نقاشی و سفال ،و...) 
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند یکی از پایگاه های قرارگاه باشد گفت: زیر ساخت ها و امکانات آن فراهم است و ما از این قرارگاه جهادی استقبال خواهیم کرد.
رحیمی افزود: در خصوص روستاها کانون یک مربی سیار روستایی دارد که ۲۵ روستا تحت پوشش آن هستند و جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی هفتگی به این روستاها سرکشی می‌کند.
رحیمی با بیان اینکه ایام تابستان طرح اوقات فراغت دانش آموزان است و به کانون مراجعه می‌کنند افزود: انتظار می رود که سرویس های ایاب و ذهاب برای اردو و تفریح دانش آموزان در نظر گرفته بشود چرا که در کنار آموزش تفریح هم باید باشد.
فضل الله مختاری معاون ورزش و امور جوانان کهگیلویه با بیان اینکه در راستای اهداف قرارگاه عدالت آموزشی اداره ورزش و جوانان استارت کار را زده است افزود: برگزاری مسابقات در منطقه گلزار و جام پرچم با شرکت ۲۰۰ تیم برگزار خواهد شد.
مختاری افزود: در خصوص چمن های مصنوعی در روستاهای اطراف در اختیار دانش آموزان هستند و کلاس های آموزشی در زمین های چمن شهر دهدشت در حال برگزاری است.
وی گفت: قریب ۱۷۰۰ نو آموز در مدارس و قریب ۱۳۰۰ نفر در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.
مختاری با اشاره به همکاری اداره ورزش و امور جوانان با قرارگاه جهادی عدالت آموزشی گفت: اماکن ورزشی را در اختیار قرارگاه قرار خواهیم داد
آران پور معاون پشتیبانی و مالی آموزش و پرورش دهدشت با بیان اینکه در بحث عدالت آموزشی عدالت آموزشی، مدارس آسیب زای ما مدارسی هستند که مهاجر پذیر هستند افزود: مهاجرت دانش آموزان جدید با فرهنگ های متفاوت در مدارس ( سمغان، طولیان، شهرک تنگ هیگون و...)یکی از دلایل آسیب به این مناطق هستند.
آران پور با بیان اینکه هدف ما تقویت مدارس آسیب زا است، هم از نظر آموزشی و هم تربیتی گفت: هر نهاد مربوطه باید در راستای محوریت مشخص شده خودش برای مدارس آسیب زا اقداماتی انجام بدهد که بهتر به نتیجه برسیم.
عبدالخالق آرامش دوست رئیس کمیته امداد کهگیلویه در این نشست افزود: رسالت کمیته امداد را به عنوان یک نهاد حمایتی که به جامعه هدف دارد،بخشی از خدمات کمیته امداد در حوزه فرهنگی است.
وی افزود: ۲۰۰۰ دانش آموز و دانشجو به صورت مستمر خدمات حمایتی در ازای فعالیت های تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می شود
ارامش دوست از آمادگی مجموعه کمیته امداد جهت تحقق این مهم قرارگاه جهادی خبر داد.
زکی زاده نماینده فرماندار کهگیلویه در این نشست گفت: آموزش زیر بنای توسعه است اگر آموزش مناسبی داشته باشیم به یک توسعه پایدار خواهیم رسید.
وی گفت: باید تلاش بشود که قرارگاه فعال باشد و خروجی خوبی داشته باشد.
زکی زاده از آمادگی و حمایت فرمانداری شهرستان در خصوص تحقق اهداف قرارگاه جهادی عدالت آموزشی خبرداد.



















نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1