تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۴۴۸۵۴۹
دلایل عدم توسعه کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج بررسی شد؛

چرا دیگران توانستند اما ما نتوانستیم؟ / تعامل سیاسی علت‌ توسعه‌نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد است

۹
۰
چرا دیگران توانستند اما ما نتوانستیم؟ / تعامل سیاسی علت‌ توسعه‌نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد است
کبنا ؛
بهرامی گفت: در استان‌های اطراف برای حل مشکل خود، گروه‌ها و افراد سیاسی از طیف‌های مختلف با یکدیگر تعامل دارند. اما در استان ما گویی زشت است که اصولگرا و اصلاحطلب در کنار هم قرار بگیرند.
به گزارش کبنا، ظهر امروز (8 خرداد 1401) نشست دلایل عدم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.
در این نشست، محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج با تشکر از مجموعه دانشگاه برای برگزاری این جلسه عنوان کرد: از همه کسانی که در برگزاری این جلسه همکاری کردند تشکر می‌کنم؛ چرا که می‌دانم برگزاری چنین جلساتی چه مشکلاتی دارد.
وی با ارائه پیشنهادی به دانشگاه آزاد یاسوج گفت: دانشگاه می‌تواند طی جلسات مختلفی موضوعات و زیرمجموعه‌های توسعه و برنامه‌ریزی در کهگیلویه و بویراحمد را به بحث و بررسی بگذارد.
بهرامی با بیان اینکه موضوع جلسه این است که چه مسائلی در رشد و توسعه استان می‌توانند تأثیرگذار باشند، گفت: این موضوع را نمی‌توان فقط در چارچوب استان کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفت. چرا که تأثیرات ملی و بین‌المللی را نیز باید در نظر گرفت.
بهرامی با بیان مثالی مبنی بر اینکه اگر بعضی از اجناس موجود نباشند، مسأله که استانی نیست، بلکه ملی است، گفت: بعضی از مسائل باید در معادلات ملی و فراملی حل شود؛ چالش‌های مختلف انرژی نیز که وجود دارد را نمی‌توان استانی دید.

بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: نفت و گاز درصد بسیاری از درآمد ارزی ملی ما را تشکیل می‌دهد؛ 25 درصد از این نفت و گاز نیز در استان ما است. اما در اصفهان، مجموعه فولاد 2 هزار میلیارد در اختیار در استان اصفهان قرار داد برای فراهم کردن زیرساخت‌های آن استان. در نظر بگیرید که اگر این بودجه در اختیار استان ما قرار می‌گرفت چه تحولاتی می‌توانست ایجاد کند.
شهردار اسبق یاسوج با اشاره به دو موضع مهم در توسعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که تعامل بین مسئولین با هم و مسئولین با مردم وجود داشت، می‌توانستیم شهر یاسوج را برای همیشه نجات دهیم. البته مشارکت مردم نیز مهم است و اگر مردم در حوزه‌های مختلف مشارکت داشته باشند، می‌توانیم مشکلات شهر را حل کنیم.
وی در ادامه اظهار داشت: برای برون رفت از مشکل توسعه‌نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد باید تعامل بین دستگاهی وجود داشته باشد، اما متأسفانه در استان ما سیاسیون در همه مسائل دخالت می‌کنند.
بهرامی عنوان کرد: دانشگاهیان باید شرایط و بستر علمی را ایجاد کنند. سپس، مخترعین باید علوم پایه را به فن تبدیل کنند. در مرحله بعد، کارآفرینان و کارفرماهای اقتصادی باید این فن را به سمت بازار و اقتصاد ببرند و نهایتاً یک بازی اقتصادی شروع می‌شود، خروجی آن هم رفاه مردم است.
شهردار اسبق یاسوج اظهار داشت: اما آیا این نهادها در کنار هم در استان ما حاکم هستند و درست برنامه‌ریزی می‌کنند؟
و خود پاسخ داد: متأسفانه ساختارهای سیاسی این مناسبات را بر هم می‌زنند. در حالی که باید اصول علمی و فنی را رعایت کنند.
وی در ادامه به نبود نهادهای پایدار در استان اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی در استان ما نهادسازی است؛ اگر نهادسازی درست باشد، تقسیم کار به درستی انجام می‌شود.
بهرامی سپس با بیان اینکه در کشور ما حدود یک سده است که بحث توسعه مطرح شده است، گفت: کشور ما ایران از کشورهای بسیار قدیمی در برنامه‌ریزی و توسعه است؛ از سال 1309 در قالب پروژه‌های مختلف کار را شروع کرد. از دهه 60 نیز برنامه‌های توسعه شروع شدند. اما چرا دیگران توانستند و توسعه یافتند، اما ما ماندیم؟
که خود در پاسخ گفت: یکی از علل اصلی آن، علل فرهنگی است.
شهردار اسبق یاسوج خاطرنشان کرد: توسعه دو مسیر دارد؛ یکی راه نرم که همان راه فرهنگی است که طولانی مدت اما کارآمد است. راه دوم نیز راه سخت است که التهاب و آشفتگی آن زیاد است و تأثیرگذاری آن نیز کم است. ایران همواره راه سخت را در پی گرفته است. به همین خاطر نتوانسته است به اهدافش دست یابد.

بهرامی در ادامه به یکی دیگر از عوامل مرتبط با عدم توسعه یافتگی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: یک موضوع دیگر در عدم موفقت ما، موضوع توسعه پایدار است.
وی اضافه کرد: در کشور ما خیلی از افراد به دنبال برنامه جامع توسعه هستند. اما در هیچ کجای دنیا چنین برنامه‌ای وجود ندارد و اغلب کشورهای مختلف دنیا که توسعه یافته هستند، مشکلات خود را بر اساس پروژه‌محوری حل کرده‌اند.
وی اظهار داشت: در استان‌های اطراف برای حل مشکل خود، گروه‌ها و افراد سیاسی از طیف‌های مختلف با یکدیگر تعامل دارند. اما در استان ما گویی زشت است که اصولگرا و اصلاحطلب در کنار هم قرار بگیرند.
بهرامی اضافه کرد: اگر مشکل تعامل را حل کردیم بقیه مشکلات را هم می‌توانیم حل کنیم. اما اگر حل نشد، مشکلات دیگر را نمی‌توانیم حل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

مش رجب
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای بهرامی یکی از دلایل توسعه نیافتگی شهر ما این هست که در دوره ای که حضرتعالی شهردار بودی همه پول شهرداری را خرج تیم فوتبال کردی و تیم هم به جایی نرسید و ماند ضرب المثله: از دوست ماندیم و به یار نرسیدیم
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از دکتر بهرامی و طبق صحبتهای رد و بدل شده فی ما بین، طبق وعده های داده شده از طرف آقای پیشوا به روشنفکر ؛ ایشان قرار است یک‌پست کلیدی به اکبری تبار داماد پیشوا بدهند.
چویل
Iran, Islamic Republic of
تو آدم این وادی نیستی برادر ، بفکر دیگری باش
اهورا داناییان
Iran, Islamic Republic of
دکتر محمد بهرامی یکی از چهره‌های سیاسی فهیم و فرهنگی استان است. اهل تعامل و همکاری و همراهی برای توسعه و پیشرفت استان است.
محمد بهرامی در دوران شهرداری یاسوج به وضوح نشان داد برای پیشرفت و توسعه بویراحمد برنامه های سازنده دارد
دانشجوی آگاه
Iran, Islamic Republic of
درود دکتر بهرامی
درود بر شخصیت والا و ارزشمند حضرتعالی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فقط هم خوت ایخا...
Iran, Islamic Republic of
درودبردکتر بهرامی مردعمل نه مرد حرف
شاهکار
Iran, Islamic Republic of
موشک جواب موشک
جناب کمایی منتظرمطلب بعدی درجهت شفاف سازی باشید
ووریا
Iran, Islamic Republic of
دوشخص ویک تیم فوتبال به هیچ وجه توفیق پیدا نمیکند بهرامی محسن رضایی تیم تراکتور تبریز
کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

کارنامه‌سازی میلیاردی زاکانی

اولین خروش رسانه‌ای شهرداری علی‌رضا زاکانی پر کردن بیلبوردهای تبلیغاتی شهر تهران با گزارش ...
وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

وزش باد خیلی شدید در تهران/خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان‌ تهران، وضعیت جوی استان تهران آسمانی صاف تا قسمتی ...
شوک روسی به فولاد ایران

شوک روسی به فولاد ایران

روسیه پس از نفت، بازار فولاد را هم از چنگ ایران درآورد. با تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا ...
1