تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۴۴۵۸۴۸
کبنا گزارش می دهد؛

حمله به پزشک و کادر درمان؛ مسئله‌ای فرهنگی یا حقوقی؟ / رئیس بیمارستان بی‌بی‌حکیمه گچساران: چنین برخوردهایی غیرقابل قبول است؛ پیگیری می کنیم

۱
حمله به پزشک و کادر درمان؛ مسئله‌ای فرهنگی یا حقوقی؟ / رئیس بیمارستان بی‌بی‌حکیمه گچساران: چنین برخوردهایی غیرقابل قبول است؛ پیگیری می کنیم
کبنا ؛خشونت علیه کادر درمان و ضرب‌وشتم پزشک ها و پرستاران در کشور، مسئله ای است که بارها اتفاق افتاده است. همراهان بیمار و در بسیاری از موارد خود بیماران، پرستاران را مورد انواع توهین‌ها و تهدیدها قرار می‌دهند، بطوری که چنین مسئله ای تبدیل به معضل شده است. عوامل مختلف روانی، اجتماعی زیادی موجب می شود چنین مسائلی پیش بیاید، اما حمایت از کادر درمان، به صورت فرهنگ سازی یا پیگیری حقوقی وظیفه وزارت بهداشت و ارگان‌های مربوطه و نهادهای فرهنگی است که باید آن را جدی گرفت.
به گزارش کبنا نیوز، در ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه بامداد دوشنبه در اتاق پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) فردی حدودا ۳۶ ساله به همراه خانمی (احتمالا همسرش) وارد اتاق مازیار هاشمی پزشک عمومی شدند و تقاضای نسخه رادیولوژی را داشتند. اما شناسه ملی فرد متقاضی برای ثبت الکترونیک، متعلق به دختری ۱۰ ساله بود که پزشک به مراجعه کننده توضیح داده که  «همکارانم در بخش رادیولوژی از انجام چنین اقدامی حتما ممانعت می‌کند چرا که نوشتن چنین نسخه‌ای قانونی نیست». اما فرد مراجعه کننده در این هنگام تُن صدایش را بالا می‌برد و اجبار به نوشتن چنین نسخه‌ای را دارد و مجددا تکرار می‌کند که باید حتما چنین نسخه‌ای را بنویسید. پزشک فرد را دعوت به آرامش کرده اما این فرد با الفاظ رکیک شروع به توهین به پزشک کرد. پس از آن به خاطر تماس پزشک با حراست، این فرد شروع به زدن مشت به سر و دهان پزشک کرد.
به گفته مازیار هاشمی پزشک گچسارانی: «هرچند صورتم بخیه خورد، درون دهانم هم بیش از ۲۰ بخیه خورده و چندتا از دندان هایم نیز شکسته شده است. درادامه نیز با وساطت نیرو‌های حراست بیمارستان فرد ضارب از اتاق پزشک بیرون آمد، بعد از دقایقی با پلیس ۱۱۰ تماس برقرار کردم . و بعد هم این فرد با خیال راحت سوار خودرویش شد و از بیمارستان خارج شد».

گرجی زاده: چنین برخوردهایی غیرقابل قبول است / پیگیری می کنیم
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی بیمارستان، رئیس بیمارستان بی بی حکیمه در این خصوص گفت: چنین برخوردهایی با پزشک و کادر درمانی که خود را وقف بیماران می کنند، غیرقابل قبول است.
روح انگیز گرجی زاده اظهار کرد: این رفتار ناشایست از طرف بیمارستان مورد پیگیری قانونی قرار گرفته و تا حصول نتیجه ادامه دارد.
گرجی زاده بیان کرد: پزشک ها با خیلی از مشکلات درگیر هستند که یکی از آنها وضعیت نامناسب امنیتی پزشکان است، متأسفانه برخی افراد با رفتارهای ناشایست، پزشک را مورد هتک حرمت قرار می دهند.
گرجی زاده در خصوص اتفاق روز گذشته گفت: در نامه‌ای از طریق حراست دانشگاه و سازمان نظام پزشکی بصورت کتبی خواستار رسیدگی دادستانی به این موضوع هستیم.





 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
1