کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کشف سه دستگاه رمز ارز غیر مجاز در گچساران

24 اسفند 1400 ساعت 8:50

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط سه دستگاه ماینر غیرمجاز در گچساران خبر داد


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط سه دستگاه ماینر غیرمجاز در گچساران خبر داد.
 به گزارش کبنانیوز؛جمال معتمدی زاده اظهارداشت: با پیگیری های فنی صورت گرفته، سه دستگاه رمز ارز غیرمجاز در یکی از مَحلات گچساران کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه ماینر‌های غیرمجاز خسارات فراوانی را به شبکه‌های توزیع نیروی برق وارد می‌کنند، خاطرنشان کرد: ناپایداری، نوسانات، سوختن وسایل برقی، بالا بُردن نرخ تلفات انرژی و خسارات به بیت المال از مهمترین معایب استفاده از ماینر‌های غیرمجاز است.
معتمدی زاده تصریح کرد: میزان خسارات وارده ماینر‌های غیرمجاز کشف و ضبط شده روز گذشته ( بیست سوم اسفندماه ) به شبکه‌های توزیع نیروی برق این استان حدود یک میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از همه مشترکان برق می خواهیم با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هر گونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره ۱۲۱، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.
معتمدی زاده بیان کرد: همه تلاش مجموعه صنعت برق، ارایه خدمات مطلوب و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته است، اما متاسفانه عده‌ای در این شرایط به فکر سود بیشتر هستند و به تولید بیت کوین اقدام می‌کنند.
وی گفت: با هدف کاهش پیک بار شبکه، جلوگیری از خاموشی سایر مشترکان و همچنین مقابله با انشعابات غیرمجاز، گروه های مختلف این شرکت به صورت مستمر مصرف برق در یاسوج و همه نواحی ۹ گانه را رصد می‌کنند.
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق در کهگیلویه و بویراحمد، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده ماینر غیرمجاز را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات ذکر و بیان کرد: بخشی از کشفیات دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز با گزارش مردمی و با حضور عوامل انتظامی، امنیتی، قضائی و پلیس امنیت اقتصادی و جرائم آگاهی انجام می شود.
 


کد مطلب: 445839

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445839/کشف-سه-دستگاه-رمز-ارز-غیر-مجاز-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1