تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۵۷۸۷
در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با دادستان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

 ملک حسینی: بیشترین بازتاب مثبت در انتصابات اخیر، انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بود/ همه مشکلات جامعه راه حل فرهنگی دارد / درخشان: رویه اخیر دستگاه قضایی جلب اعتماد اجتماعی را بدنبال دارد/ هنرمندان و رسانه‌ها را جهت نیازهای فرهنگی جامعه تقویت خواهیم کرد/ ضرورت حضور مؤثر دستگاه قضایی در شورای فرهنگ عمومی

۱
۰
 ملک‌حسینی: بیشترین بازتاب مثبت در انتصابات اخیر، انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بود / درخشان: رویه اخیر دستگاه قضایی جلب اعتماد اجتماعی را بدنبال دارد
کبنا ؛«امین درخشان» امروز در دیدار با «سیدعلی ملک حسینی» دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اولویت‌های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دوره جدید توجه جدی به مردمی کردن فرهنگ در جهت منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب است.
به گزارش کبنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دنبال فرهنگ فرهنگ و هنری هستیم که در راه تحقق تمدن نوین اسلامی باشد، ضمن اینکه تکلیف ما در حوزه فرهنگ و هنر نیز تقویت هنر انقلابی و دینی در است.
وی در ادامه، افزود: به عنوان یک کارشناس حوزه فرهنگ و رسانه و رصدکننده مسائل اجتماعی و افکار عمومی یکی از مسائلی که علی رغم مشکلات اقتصادی مردم، اعتماد اجتماعی است که از رویه جدید دستگاه قضایی در کشور ایجاد شده است که این خود یک سرمایه اجتماعی برای نظام است.
وی یادآور شد: نگاه دستگاه قضایی در رویه یکی دو سال اخیر اساساً ذات فرهنگی داشته، زیرا تقویت بنیه اعتماد اجتماعی ریشه در نگرش فرهنگی دارد که دستگاه قضایی این مهم را مورد توجه قرار داده است.
درخشان با اشاره به اینکه دادستان مرکز استان همواره نگاه فرهنگی به مسائل اجتماعی و عمومی دارد، ادامه داد: نگاه و تمرکز به رسانه‌ها و مسائل فرهنگی را در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است که این مایه دلگرمی برای مدیران دستگاه فرهنگی و مردم استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جای خالی دستگاه قضایی در شورای فرهنگ عمومی استان به خوبی احساس می‌شود، تاکید کرد: هیچ جامعه شناس و آسیب شناسی بهتر از قاضی با آسیب‌های اجتماعی نمی‌تواند در زمینه مسائل و آسیب‌های فرهنگی جامعه اطلاع عمیق داشته باشد.
وی جریان سازی رسانه‌ای در زمینه مسائل اساسی استان را در دوره جدید مدنظر دانست و خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم کمیته تولید محتوای مطلوب در فضای مجازی جهت مصرف فرهنگی سالم جامعه تشکیل و از ظرفیت دستگاه قضایی نیز در این راستا استفاده خواهیم کرد.

درخشان گریزی به کمیت و کیفیت رسانه‌ها در استان زد و گفت: در زمینه ساماندهی رسانه‌ها در استان برنامه‌هایی در دستور کار داریم که ضمن تقویت رسانه‌ها به بعد قانونی بودن فعالیت رسانه‌ها توجه ویژه‌ای خواهد شد.
 در ادامه این نشست، «سیدعلی ملک حسینی» با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اعتقاد داریم که مسئولیت تبریک ندارد بلکه اگر در پایان مسئولیت مدیری به درستی فعالیت خود را انجام داد باید به او تبریک گفت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن ترسیمی از وضعیت استان، گفت: استانی ۴۰ ساله هستیم و همه توسعه و زیرساخت‌های بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمد.
وی خاطرنشان کرد: به سرعت در این دوران 40 ساله رشد کرده و در تکامل نیروی انسانی نیز رشد فوق‌العاده‌ای داشتیم.
ملک حسینی ادامه داد: امروز دانشگاه دولتی ما جزء ۵۰۰ دانشگاه بین المللی دنیا بوده که این یک رتبه مطلوب برای استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
این مسئول قضایی ضمن تاکید بر اینکه منکر برخی بی عدالتی‌ها نیست، افزود: ولی نظام و انقلاب اسلامی به مردم و استان کهگیلویه و بویراحمد توجه خاصی داشته که در این سال‌ها شاهد پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف استان هستیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه باید به دنبال نوآوری و ایجاد کار و تلاش برای مردم باشیم، افزود: باید مسائل و معضلات جامعه آسیب شناسی شود و در این راستا رسانه‌ها نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند.
ملک حسینی هزینه ساخت و سازها به ویژه در زمینه راه سازی در این استان را به نسبت سایر استانها بالا دانست و گفت: استان ما در رده بندی‌های امنیتی وضعیت بهتری نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: فراوانی جرم‌های شرارت بار در استان پایین بوده و این نشان از برخورد دستگاه قضایی با جرائم است.
وی تصریح کرد: دستگاه قضایی در زمینه فساد درون مجموعه بدون تعارف و فساد بیرون از مجموعه برخوردهای لازم را خواهد داشت.
ملک حسینی در ادامه، انتخاب مدیری از بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی و آشنا با کار فرهنگی و هنری را ستود و گفت: بیشترین بازتاب مثبت در انتصابات اخیر، انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و با توجه به اینکه محل حساسی می‌باشد، مایه خوشحالی است که مدیرکل جدید محبوبیتی بین اهالی فرهنگ دارد.
این مسئول قضایی استان ضمن تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی باید به جایگاه واقعی خود برسد، یادآور شد: باید نوآوری در برنامه‌های فرهنگی و هنری وجود داشته باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را در جامعه بر جای بگذارد.
وی زبان دنیا را زبان فرهنگ، هنر و رسانه دانست و افزود: فرهنگ و رسانه باید به کمک دستگاه قضایی آمده تا در راستای کاهش مسائل، معضلات و آسیب‌های اجتماعی بتوان گام ارزنده‌ای برداشته شود.

ملک حسینی خاطرنشان کرد: با کمک هنرمندان در زمینه «نه به اسلحه و نه به خشونت» برنامه‌های خوبی اجرا شد و این نشان می‌دهد که ظرفیت فرهنگ و هنر می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اثرگذاری لازم را داشته باشد.
این مسئول ضمن تاکید بر اینکه باید با برنامه‌های فرهنگی و هنری تاثیرگذار ذائقه مردم را تغییر دهیم، گفت: می‌توان با اجرای موسیقی، استفاده از ظرفیت گروه‌های طنز و اجرای برنامه‌های اسلامی جهت شاد کردن مردم گام‌های ارزنده را برداشت.
وی اظهار کرد: همه ما در حوزه فرهنگ در استان و چه در شهرستان‌ها یکی هستیم و امنیت هر یک از شهرستان‌های استان امنیت کل استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.
ملک حسینی تاکید کرد: اعتقاد دارم همه مشکلات جامعه راه حل فرهنگی دارد، ضمن اینکه همه مردم استان ما مردمی خوب، خون گرم و متدین هستند و برخورد قضایی و انتظامی درشان چنین مردمی نیست.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بر تولید محتوای مطلوب و تاثیرگذار در فضای مجازی از طرف فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و گفت: باید کاری کنیم که فرهنگ ارشاد اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد بدرخشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازتاب
Iran, Islamic Republic of
اگر دردی از درد مردم کم کند تاثیر دارد، در حالیکه هیچ تاثیری ندارد
فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
1