تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۴۵۷۱۶
در پیامی ویدیویی؛

زلنسکی به مادران روسی: فرزندانتان را به جنگ نفرستید

۰
زلنسکی به مادران روسی: فرزندانتان را به جنگ نفرستید
کبنا ؛ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، در پیامی ویدیویی که صبح شنبه در تلگرام منتشر کرد، از مادران سربازان روس خواست نگذارند فرزندانشان را به جنگ بفرستند. او به‌خصوص خطاب به مادران سربازان وظیفه گفت: «ببینید پسرتان کجاست. نگذارید او را به اوکراین عازم کنند تا کشته یا اسیر شود.»
به گزارش کبنا به نقل از ایسنا، او افزود: «اوکراین خواستار این جنگ وحشتناک نبود و نیست. ولی هر چه لازم باشد برای دفاع از خود انجام خواهد داد.»
ایالات متحده روز جمعه ویکتور وکسلبرگ، یک میلیاردر روس، سه تن از اعضای خانواده سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و قانونگذارن روس را در تازه‌ترین دور از تحریم‌ها بابت حمله ۲۴ فوریه روسیه اعمال کرد.
زلنسکی پس از اینکه چند تن از رهبران اتحادیه اروپا از پیگیری سریع درخواست کشورش برای پیوستن به این اتحادیه خودداری کردند، از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا انتقاد کرد.
رهبران اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در ورسای فرانسه برای بحث در مورد پاسخ خود به تهاجم روسیه و مسئله عضویت اوکراین ملاقات کردند و در نهایت تصمیم گرفتند که سریعاً آن را پیگیری نکنند. زلنسکی در ۲۸ فوریه، چند روز پس از تهاجم روسیه، درخواست کرد اوکراین به اتحادیه اروپا بپیوندد. عضویت در اتحادیه اروپا معمولاً سال‌ها طول می‌کشد و معمولاً یک فرآیند طولانی و محتاطانه است که شامل تضمین عدم وجود فساد، حقوق بشر و ثبات اقتصادی در کشور می‌شود.
زلنسکی در بیانیه روز جمعه خود گفت: "تصمیم گرفته شده را چگونه ارزیابی می‌کنیم؟ خیلی ساده است: باید قوی‌تر باشد. این چیزی نیست که ما انتظار داریم. "
وی گفت: اتحادیه اروپا باید اقدامات بیشتری انجام دهد. باید برای ما، برای اوکراین و برای خودش کار‌های بیشتری انجام دهد.»
او از رهبران اتحادیه اروپا خواست تا به "صدای ملت‌های خود" گوش دهند.
زلنسکی در مورد نشست ورسای به شکلی رمزآلود صحبت کرد. او بدون توضیحی گفت: "ما می‌دانیم که در این نشست چه گفته شد. همه رهبران چه گفتند. چه کسی به طور خاص صحبت کرد. چه کسی حمایت کرد. چه کسی سکوت کرد.
استونی، مجارستان، لتونی، لیتوانی و لهستان موافق تسریع درخواست اوکراین هستند، در حالی که فرانسه، آلمان، اسپانیا و هلند موافق نیستند. به گزارش رویترز، آندری پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی در این نشست گفت: هیچکس یک شبه وارد اتحادیه اروپا نشد. مارک روته، نخست‌وزیر هلند نیز اظهاراتی را مطرح کرد که یک چارچوب زمانی بسیار طولانی‌تر را پیشنهاد کرد و به نقل از دویچه وله گفت: من می‌خواهم روی این موضوع تمرکز کنم که امشب، فردا چه کاری می‌توانیم برای ولودیمیر زلنسکی انجام دهیم و الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا چیزی درازمدت است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که نمی‌خواهد "روال الحاق با کشوری را که در حال جنگ است باز کند"، اما افزود: "اگر در را ببندیم و بگوییم هرگز، ناعادلانه خواهد بود. "
نام شما

آدرس ايميل شما

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
1