کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛

اتمام پروژه توسعه میدان گلخاری توسط شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران

21 اسفند 1400 ساعت 9:44

پروژه توسعه میدان گلخاری که از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفته بود با تدبیر مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به انجام رسید.


پروژه توسعه میدان گلخاری که از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفته بود با تدبیر مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به انجام رسید.
به گزارش کبنانیوز، مهرداد کاهکش، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد که متناسب با برداشت نفت از مخازن استحصالی، تولید و فشار مخزن کاهش و در بعضی نواحی چاه‌ها با محدودیت تولید، افزایش میزان نمک یا گاز اضافی، مواجه می‌شوند. پس از انجام مطالعات روی مخزن گلخاری و مناسب بودن ظرفیت افزایشی آن سه پروژه تعویض خط لوله نفت خروجی تفکیک گر از ۸ " به ۱۲" ، نصب سه دستگاه تلمبه HPS و تعویض دستگاه تفکیک کننده گاز از نفت با ظرفیت ۱۸ به ۵۰ ه ب ر مطرح شد. به منظور تسریع در افزایش تولید، ابتدا راهکار جایگزینی لوله‌ ۱۲ " ، خرید و نصب تلمبه ها در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با تفکیک گر قدیم، اجرا و عملیات راه اندازی هر دو بخش انجام گرفت.
وی افزود: با عنایت به عدم تفکیک گاز از نفت، پایین بودن ظرفیت تفکیک گر قدیم و ایجاد قفل گازی طول مسیر با آینده نگری افزایش توان تولید در سال ۱۳۹۸، نصب تفکیک گر با ظرفیت  ۵۰ ه ب ر تا اسفند ماه سال جاری پیگیری گردید.
مدیر عامل در پایان گفت: با تلاش تمامی ادارات ذی‌ربط به ویژه مجری محترم طرح های نفت، خطوط لوله جریانی، تفکیک گر جدید، خطوط لوله نفت، خطوط لوله گاز، تجهیزات کنترل فشار، سطح مایع و مایع بیش از حد نصب شد و بررسی های میدانی و بازنگری نهایی تطبیق با مدارک ساخت، انجام گرفت و با یاری خداوند متعال و همت همکاران خستگی ناپذیر پس از عملیات نشت یابی و هوا زدایی، این پروژه راه اندازی و با موفقیت به اتمام رسید.

 


کد مطلب: 445700

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445700/اتمام-پروژه-توسعه-میدان-گلخاری-توسط-شركت-بهره-برداری-نفت-گاز-گچساران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1