تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۴۴۵۷۰۰
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خبر داد؛

اتمام پروژه توسعه میدان گلخاری توسط شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران

۲
اتمام پروژه توسعه میدان گلخاری توسط شركت بهره برداری نفت و گاز گچساران
کبنا ؛پروژه توسعه میدان گلخاری که از سال ۱۳۹۵ در دستور کار قرار گرفته بود با تدبیر مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران به انجام رسید.
به گزارش کبنا نیوز، مهرداد کاهکش، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران اذعان کرد که متناسب با برداشت نفت از مخازن استحصالی، تولید و فشار مخزن کاهش و در بعضی نواحی چاه‌ها با محدودیت تولید، افزایش میزان نمک یا گاز اضافی، مواجه می‌شوند. پس از انجام مطالعات روی مخزن گلخاری و مناسب بودن ظرفیت افزایشی آن سه پروژه تعویض خط لوله نفت خروجی تفکیک گر از ۸ " به ۱۲" ، نصب سه دستگاه تلمبه HPS و تعویض دستگاه تفکیک کننده گاز از نفت با ظرفیت ۱۸ به ۵۰ ه ب ر مطرح شد. به منظور تسریع در افزایش تولید، ابتدا راهکار جایگزینی لوله‌ ۱۲ " ، خرید و نصب تلمبه ها در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با تفکیک گر قدیم، اجرا و عملیات راه اندازی هر دو بخش انجام گرفت.
وی افزود: با عنایت به عدم تفکیک گاز از نفت، پایین بودن ظرفیت تفکیک گر قدیم و ایجاد قفل گازی طول مسیر با آینده نگری افزایش توان تولید در سال ۱۳۹۸، نصب تفکیک گر با ظرفیت  ۵۰ ه ب ر تا اسفند ماه سال جاری پیگیری گردید.
مدیر عامل در پایان گفت: با تلاش تمامی ادارات ذی‌ربط به ویژه مجری محترم طرح های نفت، خطوط لوله جریانی، تفکیک گر جدید، خطوط لوله نفت، خطوط لوله گاز، تجهیزات کنترل فشار، سطح مایع و مایع بیش از حد نصب شد و بررسی های میدانی و بازنگری نهایی تطبیق با مدارک ساخت، انجام گرفت و با یاری خداوند متعال و همت همکاران خستگی ناپذیر پس از عملیات نشت یابی و هوا زدایی، این پروژه راه اندازی و با موفقیت به اتمام رسید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
جراحي ارزي در اختيار پاستور

جراحي ارزي در اختيار پاستور

​​​​​​​بدين‌ترتيب درحالي‌كه از ماه‌ها پيش نيز هر گاه بحث از حذف ارز ترجيحي به درازا مي‌كشيد ...
1