تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۴۵۶۷۷
در نشست قرارگاه امنیت غذایی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

معتمدی‌پور: سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار با گلخانه‌داران وارد مراوده شود/ نمره قبولی جهاد کشاورزی در تنظیم بازار 

۱
۰
معتمدی‌پور: سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار با گلخانه‌داران وارد مراوده شود
کبنا ؛سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار باید با تولیدکنندگان بخش کشاورزی از گلخانه‌داران بهمئی تا باغداران کاکانی ارتباط برقرار کند و محصولات آن ها را خریداری کند.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در نشست قرارگاه امنیت غذایی این استان اظهار کرد: استان ما به لحاظ تولید چه از حیث کمیت و چه کیفیت مشکلی ندارد و نگاه سرمایه‌گذار میدان میوه و تره‌بار باید به سمت تامین نیاز میدان از تولیدات همین استان باشد و در این راستا پویاتر و بهتر عمل کند.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: به عنوان مثال در شهرستان بهمئی و در مجتمع‌های گلخانه‌ای این حوزه تولیدات خوبی داریم که لازم است این تولیدات در میدان میوه و تره‌بار همین استان و بدون واسطه به مردم عرضه شود تا هم تولیدکننده ما دغدغه فروش محصولاتش را نداشته باشد و هم میوه و سبزی باکیفیت و ارزان‌تر به دست مردم برسد.
وی از مدیرانش در شهرستان‌ها خواست تا به عنوان یک تسهیل‌گر، به ایجاد و حفظ ارتباط تولیدکنندگان با بخش بازار کمک کنند تا شاهد رونق تولید، کاهش نقش دلالان و در نهایت آرامش بازار باشیم.
معتمدی‌پور با اشاره به قانون انتزاع محصولات کشاورزی، یادآور شد: در همین مدت همکاران من نشان دادند که به خوبی قادر به مدیریت بازار از مزرعه تا سفره به نحوی که هم مصرف‌کننده سود ببرد و هم تولیدکننده، هستند و به همین دلیل به همه آن‌ها خداقوت می‌گویم.
وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۴۰۰ تن مرغ منجمد و بیش از ۱۲۰ تن گوشت قرمز به منظور تنظیم بازار، تامین و توزیع شد.
وی ادامه داد: هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما باید انصاف داشت و گفت که وضعیت بازار روند بسیار بهتری پیدا کرده و این حاصل مدیریت واحد و یکپارچه بر زنجیره ارزش تولید محصولات کشاورزی است.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جریان کمبود امکانات و برخی نقایص هستم، توضیح داد: فعلا سیاست بر این است که با همین شرایط و با روحیه جهادی، به وظیفه سنگین خود در تامین امنیت غذایی استان بپردازیم و قول‌هایی داده شد که برخی تجهیزات و امکانات مورد نیاز عوامل مرتبط با بازار در سال آتی مرتفع شود.
معتمدی‌پور گفت: انگیزه همکارانم از یک سو و رضایت و رفاه بیشتر مردم از سوی دیگر برایم مهم است و در این شرایط باید دست در دست هم به گونه‌ای رفتار کنیم که کمبودها نتواند در انجام این رسالت خطیر، خللی ایجاد کند.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: به صورت روزانه بازار و عملکرد همکاران رصد و ارزیابی می‌شود و همه مدیران جهاد بدانند که در این جنگ اقتصادی برای تامین امنیت غذایی، تایم اداری و غیراداری و جمعه و شنبه معنایی ندارد و همه ما باید باانگیزه و رفتار انقلابی و جهادی پای کار باشیم تا در این آزمون مهم سربلند بیرون بیاییم.
وی با بیان اینکه هر مدیری خسته و بی‌انگیزه است، فردا صبح استعفایش را روی میزم بگذارد، ادامه داد: برای من کار و خدمت مهم است نه بهانه و توجیه، لذا اگر مدیری احساس می‌کند نمی‌تواند به ویژه در شرایط حساس پایان سال، کنار برود تا افراد باانگیزه و توانمند جایگزین آنها شوند.
وی افزود: عملکرد همکاران تنظیم بازار در عمده شهرستان‌ها رضایت‌بخش است اما در شهرستان بویراحمد با توجه به حجم بالای کار و تقاضای بیشتر، این رضایت بیشتر است و از همه آنها قدردانی می‌کنم.
وی از مدیران شهرستان‌ها خواست تا ضمن افزایش تعامل با دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات و صمت، مبادی تخلف را از همان ابتدا ببندد و افرادی را به عنوان مباشر معرفی کنند که علاوه بر پاکدستی، دارای شرایط قانونی لازم و وضعیت مالی مناسب باشند.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تامین نهاده‌های دامی کشاورزان اشاره کرد و با اعلام خبر افزایش تولیدات کنسانتره کارخانجات فعال استان، گفت: علاوه بر کیفیت و کمیت در تولیدات، آنچه اهمیت بیشتری دارد، تامین نیازهای دامداران در زمان مناسب و به موقع است که در همین راستا سهمیه کارخانجات تولید نهاده های دامی تا زمانی که به ۸۰ درصد تعهداتشان عمل نکردند، آزاد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

کشاورز
Iran, Islamic Republic of
معتمدی پور
خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

خاتمي، تشكيلاتي‌تر از روحاني و احمدي‌نژاد

«احمدي‌نژاد مصداق سياستمدار اپورتونيست است و با اسب زين‌ كردن آماده ورود به ميدان است....
24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

24 سال انتظار براي خانه‌دار شدن

بر اساس گزارش‌هاي رسمي زمان خانه‌دار شدن براي افراد در سال 99 به بيشترين ميزان خود رسيده ...
جراحي ارزي در اختيار پاستور

جراحي ارزي در اختيار پاستور

​​​​​​​بدين‌ترتيب درحالي‌كه از ماه‌ها پيش نيز هر گاه بحث از حذف ارز ترجيحي به درازا مي‌كشيد ...
1