تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۴۵۵۸۳
کبنا گزارش می دهد؛

انتقاد رئیس دامپزشکی گچساران از شهرداری: دامپزشکی گوشت های با مشکل بهداشتی و شرعی را مهر نخواهد کرد / یک جریان در شهرداری خواستار حذف نظارت بهداشتی بر کشتارگاه است

۴
۰
انتقاد رئیس دامپزشکی گچساران از شهرداری: دامپزشکی گوشت های با مشکل بهداشتی و شرعی را مهر نخواهد کرد / یک جریان در شهرداری خواستار حذف نظارت بهداشتی بر کشتارگاه است
کبنا ؛چندین سال است که کشتارگاه گچساران با مشکلات عدیده بهداشتی مواجه است و بارها در رسانه ها به این موضوع پرداخته شده، هر بار شبکه بهداشت و درمان نیز به این موضوع پرداخته اند و اعتراض و انتقاد کرده اند. با وجود اعتباری که دو سال گذشته به کشتارگاه تخصیص داده شد، اما امروز رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گچساران سخنان حساس و نگران کننده ای در خصوص وضعیت نامناسب این کشتارگاه در جلسه شورای اداری متذکر شد. در صورتی که کشتارگاه پس از اینهمه تبلیغات شهرداری، هنوز هم در وضعیت غیربهداشتی باشد، این وضعیت برای مردم گچساران قابل قبول و قابل تحمل نخواهد بود، چرا که غیربهداشتی یا غیرشرعی بودن کشتارها، چیزی جز بازی با جان و شرایط اخلاقی و مذهبی مردم نیست.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز چهارشنبه (۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰) افشارنژاد در جلسه شورای اداری در انتقاد از شهرداری اظهار کرد: در صورتی که دستورالعمل های بهداشتی در کشتارگاه نقض شود، سلامت انسان ها به خطر می افتد و بیماری های زیادی از جمله سی سی اچ اف و ... زندگی افراد را تهدید می کند. 
افشارنژاد اظهار کرد: مالکیت کشتارگاه با شهرداری است و متاسفانه مورد بی توجهی شهرداری قرار دارد. 
وی گفت: در جلسات متعدد به شهرداری تذکر داده شده، اما شهرداری به تذکرات بهداشتی اهمیتی نمی دهد و حاضر نمی شود مشکلات کشتارگاه را حل کند. 
افشارنژاد بیان کرد: یک جریان در شهرداری آگاهانه یا ناآگاهانه خواستار حذف نظارت بهداشتی بر کشتارگاه است.
رئیس اداره دامپزشکی گچساران گفت: دامپزشکی گوشت های با مشکل بهداشتی و شرعی را مهر نخواهد کرد.
افشارنژاد اظهار کرد: دامپزشکی ۷ ماه بدون حقوق، فی سبیل الله و بخاطر سلامت مردم، کارشناس در کشتارگاه قرار داده، و شهرداری هیچ حمایتی نکرده و حتی در کار کارشناس کارشکنی می کند. 
وی گفت: شهرداری دو سال پیش ۲ میلیاردو ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهبود وضعیت بهداشتی کشتارگاه گرفت،  ولی می بینیم که مشکلات بهداشتی کشتارگاه همچنان وجود دارد و تغییری نکرده، یکی از موارد این است که ذبح روی زمین انجام می شود.
افشارنژاد بیان کرد: مشکلات متعددی وجود دارد که مکاتبات زیادی انجام داده ایم، مکاتبات موجود است و توجهی هم نمی شود.
افشارنژاد در پاسخ به خبرنگار کبنا نیوز مبنی بر اینکه آیا تاکنون مواردی بوده که ایراد شرعی یا بهداشتی داشته باشد و دامپزشکی مهر کند؟ گفت: خیر تاکنون موردی نبوده، مهر دامپزشکی برای مردم مورد اعتماد است. 
سرپرست شهرداری دوگنبدان در این جلسه در پاسخ به انتقادات رئیس دامپزشکی گچساران گفت: احساس می کنم مهمترین معضل شهرستان و استان و کشور ما کشتارگاه گچساران شده است، یاسوج می رویم معاون عمرانی می گوید کشتارگاه چه شد؟، در شهرستان می گویند کشتارگاه چه شد؟، شاید خصومت شخصی باشد و گرنه کشتارگاه ما از کشتارگاه شهرستان های اطراف وضعیت بهتری دارد.
نویدی اظهار کرد: بحث ناظر شرعی نیز حل شده و هر شب در کشتارگاه حضور دارند، تنها مسئله ای که وجود داشت مربوط به بحث دامپزشک ناظر است. در قانون شهرداری وظیفه تامین ناظر کشتارگاه برعهده دامپزشکی است، گویا در قانون دامپزشکی اینطور گفته شده که تامین ناظر بهداشتی کشتارگاه با شهرداری است، که ما هم نسبت به این موضوع اقدام کرده ایم.
در انتها فرماندار از هر دو طرف درخواست کرد به منظور تعیین تکلیف وضعیت جلسه ای با حضور فرماندار، بعد از جلسه شورای اداری تشکیل دهند.
 
خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مه اوستیسو مهر ایکه...اخ تا قیومت
امید
Iran, Islamic Republic of
عجب دامپزشکی تا حالا گوشتهایی که مهر میزدید مشکل دار بودند !!!!!
بابا بهداشت که هیچ ئکنه گوشت حروم خورده باشیم.....
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر یعنی قبلا گوشت های مشکل دار را مهر میکردید وا اسفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای افشاری این چند سال کجا بودی الان پیدا شدی جند دسته گل به اب دادی یه ماه نمی شه کارش کرد خانه ازبنیاد ویرانه است
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

FATF، پرونده‌ای برای بایگانی؟

دولت روحانی تا واپسین لحظات عمر خود پیگیر تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام بود اما ...
1