تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۴۵۳۴۰
کبنا گزارش می دهد؛

اعزام اولین گروه دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد به راهیان نور

۰
اعزام اولین گروه دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد به راهیان نور
کبنا ؛اولین گروه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عملیاتی راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، مراسم اعزام نخستین گروه دانشجویان کهگیلویه و بویراحمدی امروز در یاسوج برگزار، و نزدیک به ۲۵۰ دانشجو به سوی سرزمین نور حرکت کردند.
در این مراسم که با حضورفرمانده تیپ ۴۸ فتح، رییس دانشگاه یاسوج، فرماندار بویراحمد، مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، مسول بسیج اساتید در یاسوج برگزارشد،
سید مسعود پرهیزگاری، مسئول بسیج دانشجویی استان، با اشاره به شعار این کاروان بیان داشت: در سومین سال دوری از سرزمین نور، امسال با شعار «حالا نوبت ماست» راهی مشهد شهدای ایران خواهیم شد تا تجدید پیمان بکنیم با شهدایی که در ۸ سال دفاع مقدس، نه تنها تفنگ در دست گرفته و از مرزهای کشور دفاع کردند، بلکه افتخارات ماندگاری در عرصه های مختلف کسب کردند که امروز در جهان الگو و اسوه هستند.
وی با اشاره به پل خیبری به عنوان بزرگترین پل شناور جهان بدون ستون و پایه در دوران دفاع مقدس بیان داشت: دفاع مقدس پر است از نمونه های اعجاب آور نخبگانی که برای حل مسأله های کشور پایمردی کرده و به طرز اعجاب آوری افتخار آفریدند.
وی افزود: حالا نوبت ماست، یعنی اگر دیروز شهید اقایی وندای ترم دوم مکانیک دانشگاه شریف به عنوان طراح برد موشک‌های کرم ابریشم مطرح می‌شود، دانشجوی امروز ما هم میتواند برای حل یکی از مسائل یا مشکلات کشور پا پیش گذاشته و برای حل ان از هیچ تلاشی فروگذار نکند.
وی به برگزاری نخستین اردو بعد از سه سال اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۸۰۰ دانشجو در قالب سه کاروان، از ۱۱  تا ۲۰ اسفند از مناطق مختلف خوزستان بازدید خواهند کرد.
فرمانده تیپ ۴۸ فتح در این مراسم به بیان دلایل حمله عراق اشاره و شیوه های دفاعی ایران را مورد بررسی قرار داد.
سردار حسن حکمتیان، الگوی دفاع مقدس را الگویی قابل تکرار در دوران های مختلف دانست و گفت: جوانان امروز با تأسی از شهدای دوران دفاع مقدس، می توانند فاتحان خرمشهرهای امروز ایران باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1