کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت؛

معاون اقتصادی استانداری عقب‌تر از دولت کنونی 

سید محمد قاضی نیا

11 اسفند 1400 ساعت 15:17

بازدیدی که در ۹ اسفند ۱۴۰۰ توسط برخی مدیران استانی و معاونت اقتصادی استاندار صورت گرفت، تشریفاتی بوده و عملا ارتباطی با مسائل فنی و مدیریتی نداشته است.


در بازدیدی که در ۹ اسفند ۱۴۰۰ توسط برخی مدیران استانی و معاونت اقتصادی استاندار صورت گرفت معاونت استاندار عنوان کردند که تامین آب پایدار از سد کوثر اهمیت داشته و این مشکل با تعامل شرکت آب منطقه ای این مشکل بعداز مدت ها برطرف و این اقدام به بهره برداری می رسد.
در جواب به ایشان  باید عنوان کرد که پتروشیمی گچساران در سال ۱۳۸۴ مصوبه گرفت و در سال ۱۳۸۵ کلنگ زنی شد. تامین آب پتروشیمی در فاز اول و دوم آن به میزان حدود ۱۷ میلیون مترمکعب از محل سد کوثر در قالب تخصیص آب صنعت ابلاغیه وزارت نیرو دارد. خط انتقال آب پتروشیمی از محل سد تا مجتمع پتروشیمی با هماهنگی آب منطقه ای در دهه ۹۰ مطالعه شد و در حال حاضر تکمیل و اجرا شده است. ایستگاه پمپاژ آن نیز در روستای پادوک در مجاورت سد مکان یابی و در حال تکمیل می باشد و قرار داد تامین آب آن هم به آب منطقه ای در سنوات گذشته منعقد و امضا و فقط محل انشعاب آن که محل اتصال به خط اصلی لوله سد است باید در یک موقعیت مناسبی از نظر فنی با نظر کارشناسان در واقع پیش بینی میشد که هم اکنون آن فرآیند توسط کمیته ای متشکل از آب منطقه ای و پتروشیمی در حال انجام است. این بازدید هم یک بازدید تشریفاتی بوده که در محل سد حضور یافته و عملا ارتباطی با مسائل فنی و مدیریتی نداشته است. در سال ۱۴۰۱ قبل از افتتاح پتروشیمی افتتاح آبرسانی از سد کوثر به پتروشیمی انجام خواهد شد که یک پروژه بزرگ در کنار پروژه پتروشیمی می باشد. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد طرح آبرسانی به مجتمع پتروشیمی پیشرفت فیزیکی داشته است. بنابراین اگر مشکلی بوده چطور بیش از ۹۰ درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشته است‌. از یک طرف به نظر می رسد معاونت اقتصادی اولین بار است با اینگونه طرح ها مواجه می شود و از طرفی بهتر است معاونت اقتصادی استاندار اهتمام برای طرح های نو و جدید داشته باشند و طرح های قبل خود به خود جلو رفته اند و در حال نهایی شدن هستند.


کد مطلب: 445314

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445314/معاون-اقتصادی-استانداری-عقب-تر-دولت-کنونی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1