تاریخ انتشار
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۱۸
کد مطلب : ۴۴۵۰۸۸
فرماندار کهگیلویه از پروژه انتقال آب سد کوثر بازدید کرد

مردم و مسئولین کهگیلویه همچنان: امید به سقایی قرارگاه خاتم

۱
۰
مردم و مسئولین کهگیلویه همچنان: امید به سقایی قرارگاه خاتم
کبنا ؛ فرماندار کهگیلویه بمنظور بررسی آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه «انتقال آب از سد کوثر» از این پروژه بازدید کرد.
 به گزارش کبنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کهگیلویه، سید عبد العزیز موسوی در نشستی با مسئولان طرح با بیان اینکه پروژه هم اکنون در فاز یک درحال لوله گذاری و فعال می‌باشد اظهار کرد: با توجه به برنامه پیش بینی شده و در صورت تخصیص; فاز یک با طول ۲۸ کیلومتر تا پایان ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد.
 وی افزود: پروژه دارای ۵ مخزن با مجموع ظرفیت ۴۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب و شامل سه ایستگاه پمپاژ بوده که یکی از این مخازن احداثان به اتمام رسیده و دو مخزن در مرحله احداث فعال می‌باشند.
 فرماندار کهگیلویه با ابراز ناخشنودی از تأخیر و کندی در اجرای پروژه عنوان کرد: با وجود دستاوردهای عظیم قرارگاه خاتم در امر عمران ابادانی کشور به سرانجام نرسیدن این پروژه تاکنون مبهم به نظر می‌رسد.
 وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم با تکیه بر ظرفیت بالا پروژه‌های مشابه در استان‌های دیگر را در شرایط سخت‌تر، زودتر از موعد پیش بینی شده تکمیل کرده است، تصریح کرد: قرارگاه با به سر انجام رساندن طرح‌های توسعه‌ای عظیمی که در این شهرستان شروع کرده است برای همیشه در ذهن تاریخ کهگیلویه به یادگار خواهد ماند.
 وی افزود: انتظار می‌رود قرارگاه بعنوان پیمانکار دولت اعتماد و رضایت مردم را بر دلایل فنی و مالی پروژه ترجیح دهد و مشکلات را مرتفع نماید.

 گفتنی است: پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف با جمعیت ۲۴۰ هزار نفر شامل ۱۵۳ هزار نفر شهری و ۸۷ هزار نفر روستایی با هدف تأمین ۱۶ میلیون و ۹۴۰ هزار مترمکعب کلنگ‌زنی شده است. در این طرح در مجموع ۱۷ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ۸۶۰ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ۳۴۵ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تأمین خواهد کرد.







 
نام شما

آدرس ايميل شما

ماکان مسکن ملی دهدشت
Iran, Islamic Republic of
به عمل کار برآید نه به حرف کبنا پیگیری کن اداره راه وشهرسازی متولی مسکن ملی وبنیاد مسکن دهدشت واستان پای کار نیستند الان مسکن ملی دهدشت رها شده آب برق گاز فاضلاب ندارد بنیاد مسکن دهدشت گفته 17.000.000 میلیون بابت مدیریت از مالکان مسکن ملی دهدشت باید گرفته شود قبلا هم 6.000.000 میلیون گرفتند سایت ثبت اسناد دهدشت قطع شده کی جوابگو ست ما نمی توانیم وام جدید 300.000.000 میلیونی مسکن ملی خود را دریافت کنیم.بدهکاریم
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
واقعیات جنگ اوکراین 

واقعیات جنگ اوکراین 

یک استاد تاریخ دانشگاه گفت: «پوتین منتظر یکی از رهبران قویِ اروپا است تا رو در روی او ...
بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

بازتاب منفي گفت و گوی تلفنی رئيسي با پوتين

 پس از حمله روسیه به اوکراین روز پنجشنبه سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر ...
1