تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۴۴۶۸۷
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان؛

۳۰ درصد بستری‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد را کودکان تشکیل می‌دهند

۱
۰
۳۰ درصد بستری‌های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد را کودکان تشکیل می‌دهند
کبنا ؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ۳۰ درصد بسترهای پاندمی کووید ۱۹و ویروس های جهش یافته استان کهگیلویه و بویراحمد را کودکان صفر تا ۹ سال تشکیل می دهند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدمهدی بانشی در نشست ستاد کرونای استان افزود: طی هفته گذشته ۱۴۲۵ بازدید در سطح استان داشتیم که ۳۷ صنف مختلف کرونا به مراجع قضایی معرفی و ۳۱ واحد متخلف نیز پلمب شدند.
وی با بیان اینکه نظارت ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی جهت مقابله با کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش پیدا کرده است، اظهارکرد: تا قبل از کرم‌های امیکرون کودکان صفر تا ۹ سال این استان کمترین ابتلا به کرونا را داشتند اما هم‌اکنون ۳۰ درصد بسترهای کووید ۱۹ استان را این گروه سنی تشکیل می دهند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که در گروه سنی صفر تا ۹ سال  برای دادن تست همکاری نمی کنند و و متاسفانه باعث می شود که در بیمارستان‌ها و برای بستری این گرو را ملاقات کنیم.
بانشی تصریح کرد: گروه سنی صفر تا ۹ سال واکسن کرونا نزده اند و در مدارس نیز تجمع داشتند که که اگر با این روند افزایشی پیش برویم استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تخت و دارو طی ۲۵ روز تا یک ماه آینده با مشکل و کمبود مواجه می‌شویم.
وی ادامه داد: در برخی شهرستان‌های استان هم اکنون در راهروها تخت گذاشتند و بیماران را بستری و سرم به آن ها وصل می کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، عنوان کرد: از رسانه ها و صدا و سیما انتظار داریم که این گروه سنی را آموزش دهند و جهت شناسایی این گروه کمک کنند تا تشخیص به موقع داده شوند و به بستری در بیمارستان منجر نشوند.
وی تاکید کرد: هم اکنون واکسیناسیون گروه ۵ تا ۱۲ سال مشکل اساسی مجموعه بهداشت و درمان کشور است چراکه از یک طرف این گروه سنی باید واکسینه شوند و از طرفی آموزش و پرورش اجازه ورود به تیم‌های ما نمی دهد.
وی یادآور شد: با بیان اینکه باید از تجمعات جلوگیری شود، تاکید کرد: به نظر می رسد که باید از مدارس ابتدایی، مراکز پیش دبستانی و مهد کودک ها را به مدت دو هفته جهت پیشگیری از کرونای اُمیکرون تعطیل کنیم تا به آرامش نسبی برسیم.
بانشی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین باید اماکن پذیرایی نمایشگاه ها و سالن های ورزشی در مدت مشخص تعطیل شوند و از برگزاری هرگونه مراسم در فضای بسته ممانعت و جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
متاسفانه اصرار بر باز بودن مدارس علت این وضعیت است
سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

سعید جلیلی اپوزیسیون دولت می‌شود؟

یک واقعیت غیر قابل انکار وجود دارد و آن هم این است که سعید جلیلی در روزهای پساروحانی ...
برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

برنامه‌هایی که بیشترین حجم اینترنت را در گوشی مصرف می‌کنند

میزان استفاده از اینترنت در برنامه‌های مختلف و محبوب در بین کاربران در این خبر بررسی ...
اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

اخراج استادان یا برکناری استثناها‌؟

قطع همکاری یا به زبان خودمانی اخراج دو استاد دانشگاه بهشتی و صنعتی شریف باعث شد تا جمعی ...
1