کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست با سازمان همیاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد؛

هشدار معاون استاندار: شهرداران بدانند این سفره اختصاص اعتبار همیشه پهن نیست / در یاسوج اعتبار گرفتیم، شهرداری اقدامی انجام نداد!

10 بهمن 1400 ساعت 10:20

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو مسئله اولویت شهرداری‌ها بود که کار خاصی در این زمینه صورت نگرفت


معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو مسئله اولویت شهرداری‌ها بود که کار خاصی در این زمینه صورت نگرفت
به گزارش کبنانیوز از یاسوج، امروز یکشنبه (10 بهمن ماه 1400) کیامرث حاجی‌زاده در نشست با سازمان همیاری شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزی که به استان آمدم شهرداری‌ها با انباشت بدهی به نیروها مواجه بودند.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انباشت نیروهای غیرمتخصص در شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها از نیروهای غیرمتخصص انباشته شدند بعد می‌خواهند دولت، قانون و استانداری مشکلاتشان را حل کنند.
وی بیان کرد: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی هستند و حقوق جاری نیروها براساس درآمد پایدار شهرداری‌ها است، یکسال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده به استان اختصاص و میان شهرداری‌ها توزیع شد.
حاجی‌زاده عنوان کرد: در چهارماه اخیر با پیگیری‌های استاندار بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان از محل آلایندگی و ارزش افزوده جذب و میان شهرداری‌ها توزیع شد.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: طی یکسال ۸۰ میلیارد و ۴ ماه اخیر ۵۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها تزریق شده اما از آنها گلایه داریم.
حاجی‌زاده عنوان کرد: سال گذشته اعتبار گرفتیم و به شهرداران اعلام کردیم ساماندهی فضای سبز، ورودی و خروجی شهرها و مبلمان شهری اولویت باشد اما کار خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در یاسوج، خود ما ورود کردیم اعتبار گرفتیم و به راهداری دادیم تا در این زمینه‌ها کار کند، در گچساران و دهدشت هم تا حدودی کار انجام شده اما بقیه شهرداری‌ها اقدامی انجام ندادند.
وی عنوان کرد: شهرداران بدانند این سفره اختصاص اعتبار همیشه پهن نیست و باید به فکر درآمد پایدار باشند، در همه شهرهای استان زمینه درآمد پایدار وجود دارد.
وی بیان کرد: طبق قانون ۷۰ درصد اعتبارات باید برای احداث زیرساخت‌ها هزینه شود و حقوق پرسنل باید از درآمد پایدار شهرداری‌ها پرداخت شود.
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از به نتیجه رسیدن دو طرح جامع شهرهای یاسوج بزرگ و دهدشت خبر داد و افزود: طرح جامع این شهرها در شورای عالی شهرسازی مصوب شده و به زودی ابلاغ می‌شود.
وی در پایان با بیان اینکه دولت به سازمان همیاری شهرداری‌های استان هم کمک‌های خوبی داشته خاطرنشان کرد: این سازمان به مانند شهرداری‌ها به فکر درآمد پایدار باشد.
 


کد مطلب: 444093

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/444093/هشدار-معاون-استاندار-شهرداران-بدانند-این-سفره-اختصاص-اعتبار-همیشه-پهن-نیست-یاسوج-گرفتیم-شهرداری-اقدامی-انجام-نداد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1