تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۲
کد مطلب : ۴۴۳۹۵۶
با همکاری دستگاه قضایی و حوزه هنری استان؛

راه اندازی کمپین نه به اسلحه، نه به نزاع، نه به خشونت در کهگیلویه و بویراحمد

۲
۱
راه اندازی کمپین نه به اسلحه، نه به نزاع، نه به خشونت در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛با همکاری دستگاه قضایی و حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد جمعی از هنرمندان هم استانی کمپین نه به خشونت، نه به اسلحه، نه به نزاع به راه انداختند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، قریب 2 هفته از شروع طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان می گذرد و فضا برای اراذل و اوباش ناامن شده است اما مردم هم لازم است در کنار مسئولان در این موضوع مشارکت داشته باشند.
نظام خانواده در کنار سایر نظام های اجتماعی مانند مدرسه، دانشگاه، جامعه و قشرهای مختلف هریک به سهم خود در ایجاد فضای امن برای داشتن آرامش و آسایش جامعه تأثیر گذارند.

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص برخی اقدامات خشونت آمیز و استفاده از سلاح در استان و باز نشر گسترده ی این کلیپ ها در فضای مجازی اظهار داشت:  متاسفانه در استان پخش چند کلیپ دارای صحنه های تیراندازی و خشونت بودند متأثر شده بود و یک احساس ناامنی، ناشی از باز نشرها در استان، تشدید شده است.
ملک حسینی گفت: اقدامات قضایی نظامی و انتظامی در این مدت انجام شد، اما یکی از کارهای زیبا و ماندگاری که با زبان هنر به میدان آمد، کار نمایش و نقاشی در خصوص امنیت جامعه است که در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به صحنه آمده است.
وی افزود به منظور تکمیل بخشی از اقدامات دستگاه قضایی و نیروی مقتدر انتظامی این اقدامات نیاز به تکمیل یک زنجیره دارد و امروز هنرمندان با احساس مسئولیت و دغدغه‌ای که داشتند به میدان آمدند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار کرد: در تابلوهای نقاشی این نقاشان، حرف‌های زیادی برای گفتن از استفاده نابجا از سلاح در یک مراسم عروسی یا عزا وجود دارد که چه خسارت‌های زیانباری را برای خود فرد و خانواده های بی گناه ایجاد کرده و چه افرادی که با اسلحه هایی که در دست خودشان بود، کشته شدند و یا چه افراد بی‌گناهی که، در اثر سهل انگاری این افراد، کشته شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه بیان داشت:  بسیاری از پرونده‌هایی که در استان به سمت دادسرا سرازیر و به یک پرونده قطور منتهی می‌شوند و یا یک نزاع دسته جمعی و یا قتلی اتفاق می‌افتد، نشأت گرفته از یک اختلاف بسیار کوچک به علت مسائل مالی و یا تصادف و یا فحش و ناسزایی کوچک است که یک لحظه اتفاق می‌افتد و نیازمند این است که همه ی ما، در اندیشه هایمان تغییری ایجاد کنیم، و فرهنگ‌سازی کرده و والدین و نهادهای مرتبط نیز پای کار بیایند.
مدعی‌العموم مرکز استان در ادامه گفت: هنرمندان گروه تئاتر نمایش خیابانی استان امروز به زیبایی نشان دادند که استفاده ناروا و ناصواب از اسلحه در یک مراسم عروسی و عزا، ممکن است فرد را مورد حمله قرار دهد و یا آن فرد به عنوان قاتل دچار مسائلی می‌شود که خانواده‌اش هم بی تأثیر نیستند.
وی افزود: گروه نمایش خیابانی که در محوطه دادسرا اجرای هنر نمایش داشتند با زبان هنر، به همه ی مردم این پیام را انتقال دادند که بسیاری از پرونده‌های نزاع، قتل و استفاده از سلاح، ریشه در یک بحث و اختلاف کوچک دارد، و با یک دقیقه صبر و سکوت مان آن خشم کنترل و تمام می‌شود اما با رفتارهای غلط و کشاندن سایر اعضای خانواده، بستگان و فامیل به این دعواها، شاهد ایجاد یک نزاع دسته جمعی و ممکن است به قتل نیز منجر شود.

مدعی العموم مرکز استان ادامه داد: با اصلاح یک فرهنگ و کنار گذاشتن بی مورد و غیر ضروری استفاده از سلاح می توان از  طلاق، بی سرپرستی یا بد سرپرستی فرزندان و یا مجازات جلوگیری کرد که متأسفانه در استان، بسیاری از مراسمات شادی به خاطر استفاده نابجا از اسلحه، تبدیل به مراسم عزا شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تشکر از هنرمندان، در ادامه اظهار داشت: هنرمندان با احساس دغدغه ای که نسبت به مسئله ی امنیت داشتند امروز پای کار آمدند و گروه های مختلف هنری در سطح شهر و جامعه و مردم به نوبه خود فرهنگ‌سازی خواهند کرد و همه ی اقشار، نخبگان و سازمان‌های مختلف، برای تغییر در این فرهنگ پا به میدان عمل بگذارند.
سید علی ملک حسینی در پایان گفت: امروز با زبان هنر هنرمندان گفتند با زبان اصلاح، و پرهیز از یک سری خرده فرهنگ ها یا مسائل ضد فرهنگی و با کنترل خشم و آموزش صبر و تحمل به فرزندانمان، می توان این مسائل را که برخی اوقات گریبانگیر مردم می شود، به شدت کاهش داد.

شریف اسلامی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه اجرای نمایش و نمایشگاه نقاشی گفت: امروز هنرمندان حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفتند در راستای کمک به اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی همانطور که مردم می دانند طی هفته های اخیر اتفاقات نگران کننده‌ای در سطح شهر ما افتاده است پا به میدان گذارند.
 وی گفت: درگیری هایی امنیت روانی جامعه و شهروندان را به هم زده و هنرمندان استان تصمیم گرفتند که در راستای مسئولیت اجتماعی خودشان و برای بهبود فضای اجتماعی با زبان ماندگار و تأثیرگذار هنر، این را به مردم خوب استان ت متذکر شوند.
این مسئول حوزه هنری استان در ادامه اظهار داشت: خشونت به نفع هیچ کس نیست و ما در جامعه ای زندگی می کنیم که نیاز به همدلی و مهربانی داریم. امروز هنرمندان با آثار خودشان در حوزه تجسمی و نقاشی با هنرمندان گروه نمایشی با اثر خودشان و اجرای نمایش این پیام را به جامعه دادند که باید به خشونت و اسلحه و نزاع، نه بگوییم و در کنار هم، همدل و همزبان باشیم.

اسلامی اظهار امیدواری کرد: امید است مردم مان نیز این پیام را به دیگران برسانند تا جامعه ای بهتر، برای زندگی بهتر داشته باشیم.
وی افزود حوزه هنری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مصمم شدند 3 نمایش خیابانی در شهر یاسوج به اجرا گذارند و گروه های موسیقی و نمایش خیابانی نیز در این هفته، اجرای های خوبی را در سطح شهر خواهند داد.
وی گفت: نقاشی و گرافیک نیز از برنامه‌های است برای پویش نه به خشونت، نه به نزاع، و نه به اسلحه، در نظر گرفته شده است.
اسلامی گفت:  امروز ۸ نفر از نقاشان و گروه نمایش به اجرای نمایش  پرداختند و در روزهای آینده نیز هنرمندان بیشتری به این گروه ها افزوده خواهند شد.
شریف اسلامی رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان اظهار داشت: این آثار در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشته می‌شوند تا بتوانند تأثیر خود را بر جای بگذارند و نمایشگاه نقاشی نیز دایر خواهد شد.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
لر اونم کهگیلویه وبویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
مشکلات اجتماعی با کمپین حل نمیشه
اقایان پنبه را از گوشهاتون بیرون بیارین
 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

 کنایه رئیسی به خاتمی / دلار 4200 تعیین تکلیف شد

به گفته ابراهیم رئیسی بخشی از کالاها از سبد 4200 حذف و در مقابل کارت اعتباری توزیع می‌شود....
‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

‌زنان پاشنه آشیل‌دولت‌های سابق

بعد از دولت آقای هاشمی انحراف از دولت آقای خاتمی و با ورود به کنوانسیون رفع تبعیض علیه ...
ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

ابهام در لايحه رتبه‌بندي معلمان

سخنگوي شوراي نگهبان افزود: «در ماده ۶ نيز از آنجا كه مشخص نبود، چنانچه پس از اعمال رتبه‌بندي،...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1