تاریخ انتشار
جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۴۳۷۷۰
اخبار محیط زیست؛

کاشت نهال توسط نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در منطقه خائیز / حجت الاسلام حسینی: مردم باید به فکر ذخایر طبیعت باشند

۰
کاشت نهال توسط نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در منطقه خائیز / حجت الاسلام حسینی: مردم باید به فکر ذخایر طبیعت باشند
کبنا ؛نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با حضور در منطقه حفاظت شده خائیز و کاشت نهال ضمن ابراز نگرانی از دست درازی به منابع طبیعی، گفت: مردم خودشان باید به فکر این ذخایر باشند با روند فعلی تا چند سال آینده دیگر خبری از برخی گونه‌های گیاهی و جانوری در استان نخواهد بود.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از ایرنا، روز جمعه (1 بهمن ماه 1400) آیت الله سید نصیر حسینی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله در منابع طبیعی و محیط زیست دارد گفت: نمی‌توان برای هر کوه و دشت و هر نقطه از استان محیط بان و قرقبان گذاشت و امکانات و تجهیزات هم برای این کار کافی و مهیا نیست.
وی افزود: مردم خودشان باید به فکر این ذخایر باشند با روند فعلی تا چند سال آینده دیگر خبری از برخی گونه‌های گیاهی و جانوری در استان نخواهد بود.
آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه زیبایی طبیعت استان بیش از هر چیز باید مد نظر باشد و خداوند این زیبایی را برای همه نسل‌ها خلقت کرده افزود: از مردم کهگیلویه و بویراحمد می خواهم که خودشان جلوی سودجویی‌ها در طبیعت را بگیرند چرا که طبیعت استان متعلق به همه مردم و نسلها است و اگر فرزندان خود را دوست داریم باید طبیعت را نیز پاس داشته و آن را مانند فرزندان خود تکریم کنیم.
 
امام جمعه یاسوج ادامه داد: باید با شروع فرهنگ سازی از کودکی، در مهدکودک‌ها و دبستان به بچه‌های استان خودمان یاد بدهیم که نباید محیط زیست و منابع طبیعی و این همه نعمت و موهبت را به بهای ارزانی تخریب کنیم.
وی با ابراز تاسف از برخی تخریب و دست اندازی  و همچنین آتش سوزی‌های گاه و بی گاه در استان گفت: در سالیان اخیر با وجود همه زحماتی که مسئولان برای پایش و حفاظت از منابع خدادادی استان کشیده‌اند اما عده ای به صورت سهوی و گاه عمدی ضررهای بسیار به محیط زیست و منابع طبیعی وارد کرده اند که بعضا غیر قابل جبران است.
نماینده رهبر انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان سرشار از گونه های گیاهی و جانوری بوده که بعضی از آنها، خاص خود کهگیلویه و بویراحمد است پس باید در حفظ و جلوگیری از انقراض این گونه ها کوشا باشیم.
حسینی با اشاره به شروع فصل رویش گیاهان در مراتع و کوهستانهای استان گفت: باید اجازه رشد و نمو به این گونه های گیاهی داده شود چرا که با روند و رویه فعلی چیزی از طبیعت باقی نخواهد ماند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

حراج جان

حراج جان

روزنامه شهروند در گزارشی آورد: ١٠ نفس، ١٠ زندگی تسلیم مرگ شدند. دوباره برف و کولاک قربانی ...
‌تجمعات آزاد می‌شود؟

‌تجمعات آزاد می‌شود؟

تا زمانی که تجمعات در شرایط عادی باشد و مردم مطالبات خود را مطرح کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد....
ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

ناگفته‌های جنایت‌های هولناک خرمدین از زبان همسرش

«من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که ...
فایل های مرتبط
1