تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب : ۴۴۳۳۱۶
کبنا گزارش می‌دهد

فرماندار جدید شهرستان بویراحمد منصوب شد / مراسم معارفه در هفته جاری برگزار می‌شود ( + روزمه )

۵۴
۶
فرماندار جدید شهرستان بویراحمد منصوب شد / مراسم معارفه در هفته جاری برگزار می‌شود ( + روزمه )
کبنا ؛با پیشنهاد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حکم احمد وحیدی وزیر کشور، شهرام مهدوی‌مطلق به عنوان فرماندار شهرستان بویراحمد منصوب شد.
به گزارش کبنا، حکم شهرام مهدوی مطلق به عنوان فرماندار شهرستان بویراحمد توسط وزیر کشور امضاء شده و مراسم معارفه وی در همین هفته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.
سید جواد هاشمی معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: آقایان؛ شهرام مهدوی مطلق و عبدالعزیز موسوی به عنوان سرپرستان فرماندارهای بویراحمد و کهگیلویه منصوب شدند.
فرماندار جدید بویراحمد را بهتر بشناسیم
به گزارش کبنا، مهدوی مطلق لیسانس جغرافیای سیاسی از دانشگاه امام حسین، و دارای مدارک تحصیلی ارشد و دکترای تخصصی در رشته مطالعات خاورمیانه و شمال آفریقا می‌باشد.
وی دوره‌های مختلف مدیریت و فرماندهی را نیز در دانشکده‌های علوم و فنون نظامی طی کرده و همواره یکی از فرماندهان موفق بوده و چندین بار به عنوان پاسدار نمونه و فرمانده موفق در جشنواره‌های سپاه و بسیج معرفی و تشویق شده است.
مسئول سیاسی تیپ دانشجویی دانشگاه امام حسین در تهران و مسئول بسیج دانشجویی مرکز استانی دانشگاه امام حسین، مسئول و مؤسس مرکز علمی پژوهشی و فناوری سپاه فتح استان، مسئول سازمان‌های بسیج فرهنگیان، بسیج دانش آموزی و مسئول بسیج دانشجویی استان، مدیر موسسه علمی آموزشی رزمندگان و مشاور رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور از جمله مسئولیت‌های او در استان ک و ب و کشور بود.
مهدوی مطلق در سال ۹۸ از طرف دکتر سعید محمد فرمانده وقت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان مسئول دفتر جذب نخبگان و استعدادهای برتر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه منصوب شدند. که تعداد قابل توجهی از نخبگان سراسر کشور را در قرارگاه خاتم بکارگیری نمودند و از دی ماه ۹۹ به عنوان جانشین معاونت منابع انسانی و معاونت آموزش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران منصوب شدند.
او مؤلف دو کتاب (تأثیر عوامل ژئوپلتیک در قدرت مندی ترکیه پس از جنگ سرد) و (بررسی مدیریت سازمان با رویکرد پویایی سیستم منابع انسانی) و نویسنده چندین مقاله علمی پژوهشی و مجری چندین طرح پژوهشی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و امنیتی است.
علاوه بر مسئولیت‌های رسمی، مهدوی مطلق، مدرس دانشگاه، عضو قرارگاه مبارزه با فساد کشور و مسئول شورای راهبردی قرارگاه مبارزه با فساد استان، مسئول نهضت اجتماعی جوانان استان، عضو انجمن پاسداران اهل قلم سپاه و از تحلیل گران ارشد حوزه سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
وی در دوران مسئولیتهای سابق خود، همواره مروج روحیه جهادی، انقلابی و مردمی بوده و شیوه مدیریتی او تاکنون مبتنی بر جوان گرایی و استفاده از جوانان بوده است.
دوران حضور او در بسیج دانشجویی استان، نه تنها جایگاه این سازمان و دانشجویان بسیجی را به تراز قابل ستایشی در حوزه اندیشه‌ای و ...رساند، بلکه با راه اندازی جلسات و کرسی‌های آزاد اندیشی و تشکیل قرارگاه‌های دانشجویی، جنبش دانشجویی استان را از درگیری‌های درونی در دانشگاه، به یک جریان قوی مطالبه گر استاتی تبدیل نمود که زبانزد خاص و عام هست و هم اکنون هم ادامه دارد. ورود علنی و بی محابای دانشجویان تشکل‌های دانشجویی استان در مسائل کارگری و تلاش برای حل مشکل آنها از جمله کارگران سد چم شیر، جمعه بازار یاسوج، استخدام‌های فله‌ای فامیلی، موضوع پتروشیمی سقاوه، کارخانه قند یاسوج و اتخاذ مواضع محکم انقلابی در برابر دگراندیشان، راه اندازی مجامع جوانان مؤمن انقلابی در دانشگاه‌های استان و راه اندازی قرارگاه‌های دانشجویی در حمایت از حقوق مردم بدون ملاحظه کاری از جمله فعالیت‌های دوران مدیریت وی در بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد بود، به طوری که یک شبکه بزرگ از جوانان و ادوار دانشجویی همه تشکل‌های انقلابی دانشجویی استان و حتی خارج از استان، هم اکنون در استان شکل گرفته که مخرج مشترک آنان فعالیت در دوره مسئولیت وی در بسیج دانشجویی می‌باشد. طبق شنیده‌ها، مهدوی از حامیان اصلی جریان عدالتخواهی استان و کشور نیز می‌باشد و بارها در دفاع از این تشکل مردمی و دانشجویی اقدام و اتخاذ موضع داشته است و وی  نیز همواره مورد حمایت جریانات عدالتخواهی نیز بوده است.
تعدادی از همین شبکه جوان، از ابتدای استقرار دولت سیزدهم پیگیر حضور وی در سطح استانداری و یا معاونت سیاسی استانداری و فرمانداری در استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.
 برخی معتقد بودند و حتی اعلام کردند که علت عدم از اقای مهدوی برای حضور در معاونت سیاسی استانداری، نوع گفتمان تند انقلابی گری وی در مواضع سیاسی و روحیه سازش ناپذیری با جریانات سیاسی و ... بود، اما از آنجا که قطعاً مهدوی با چراغ سبز آقای روشنفکر و پیشنهاد استاندار، برای فرماندار بویراحمد انتخاب شده است، این فرضیه که روشنفکر به دلیل نوع نگرش و رویکرد آقای مهدوی و نزدیکی وی با اصول گرایان و جبهه فرهنگی انقلاب در استان، مخالف حضور وی  بود را، به شدت رد کرده است و نشان می‌دهد که روشنفکر برای بکارگیری نیروهای اصیل و گفتمانی انقلاب در استان آمادگی کامل دارد و برخی معرفی مهدوی به فرمانداری بویراحمد را نشانه نگاه کاملاً انقلابی نماینده بویراحمد و دنا و خط بطلانی بر ذهنیت‌های سیاسی به وی و جریان ندای وحدت می‌دانند.
ضمن اینکه مهدوی هیچگاه گزینه شورای ائتلاف استان برای مناصب دولتی نبود و برای معاونت سیاسی استانداری هم گزینه شورای ائتلاف استان کس دیگری بود.
هرچند که مهدوی از فرزندان منطقه محروم لوداب و به نوعی هم منطقه‌ای روشنفکر محسوب می‌شود، اما آقای مهدوی در دوران فعالیتش در بسیج دانشجویی که یک سازمان فرهنگی اجتماعی و سیاسی در بسیج محسوب می‌شود، نشان داده که در هیچ جریان و جناحی هضم و تعریف نمی‌شود، حال باید دید که حضور وی در جایگاه فرماندار مرکز استان که با استقبال بی نظیر جوانان انقلابی و دانشجویان روبرو شده است، چگونه خواهد بود. هر تحلیلی که در این خصوص باشد، اما انتخاب مسئول بسیج دانشجویی استان که پرچمدار مبارزه با دگراندیشی و فساد بود، به فرماندار مرکز استان به عنوان نقطه ثقل سیاسی استان با حمایت علنی آقای روشنفکر موجی از امید به نسل میانی و حسن عملکرد برای نماینده بویراحمد و دنا خواهد بود.
انتخاب آقای مهدوی به فرمانداری بویراحمد، ذهنیت جوانان انقلابی، تحول خواه و عدالت خواه را هم در اعتماد به جوانان و هم در اعتماد به نیروهای انقلابی نسبت به نماینده بویراحمد، استاندار استان تا حد زیادی خوشبین کرده است که امیدواریم این روند در سایر شهرستان‌های استان و سایر ارکان حکمرانی استان نیز فراهم شود.
البته آن طور که شنیده شده، آقای مهدوی از ابتدا خیلی راغب به حضور در استان و سمت فرمانداری نبود، ولی با رایزنی‌های متعدد از جانب شخصیت‌های مختلف و خصوصاً شبکه‌ای از جوانان در استان و حمایت نماینده بویراحمد، این مسئولیت را پذیرفته هست.
لازم به ذکر است وی از نیروهای مؤثر و نزدیک به دکتر سعید محمد، فرمانده پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و دبیر مناطق آزاد هست. قطعاً اگر به استان نمی‌آمد، چه بسا در یکی از مناطق آزاد کشور مشغول به کار می‌شد، نزدیکان به او معتقدند که وی، خدمت در شهرستان و منطقه خود و مردم محروم شهرستانش را بر سایر پیشنهادهای دیگر خارج از سپاه ترجیح داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر مهدوی عزیز.
رحمان
Iran, Islamic Republic of
دکتر مهدوی، از نظر سلوک شخصی و اخلاق، بسیار متواضع می باشند. ایشان هم پیش از عمل «تصمیم گیر» توانمندی است و هم پس از عمل «تحلیل گر» حائز اهمیتی است.
احمد
Iran, Islamic Republic of
سپاه و پاسداران
Iran, Islamic Republic of
درود بر این حسن انتخاب
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهدوی انقلابی و فساد ستیز
موسوی هم هییی خنثی
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بیشتر با این متن رزومه سازی براش شده تا رزومه داشتن
Europe
دروغی نوشته شده؟
بی نوم
Romania
بویراحمد=لوداب بقیه هیچ
طایفه سرکوهیکی
United States
تشکرداریم ازدکترروشنفکربابت انتخاب دکترمهدوی انشاالادرانتخابات آینده باتمام توان این محبت شماراجبران خواهیم کرد دکترروشنفکرعزیز
مبارکه
Iran, Islamic Republic of
بله مبارکه
جناب روشنفکر
انشالله مبارکه...!!!!؟؟؟؟؟
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
جنگ جنگ تا پیروزی
Iran, Islamic Republic of
بفرمایند چه برنامه ای برای رفع معضلات و مشکلات بویراحمد دارند ؟؟؟
ول هندا
Iran, Islamic Republic of
مشکلاتش ده چنه امبلا ؟؟ ایشان برای فرموندهی اومدن
Iran, Islamic Republic of
آیا خودشان برنامه ای دارند؟؟خودشان بخشدار انتخاب میکنند ؟خودشان مدیر انتخاب میکنند ؟ یا فقط رابط نماینده مجلس هستند؟
Iran, Islamic Republic of
آیا خودشان برنامه ای دارند؟؟خودشان بخشدار انتخاب میکنند ؟خودشان مدیر انتخاب میکنند ؟ یا فقط رابط نماینده مجلس هستند؟
Iran, Islamic Republic of
با برند سپاه رفتی پس خیلی مراقب باش
Iran, Islamic Republic of
بیچاره بویراحمد
Romania
بیچاره آدم عقده ای بویراحمدخیلی هم بایدخداراشکرکنه
زینب
Romania
خوشابه حال مردم بویراحمدواقعا مردباایمان وباخداومتواضع وفروتنی فرماندارشهرشون شدخوشابه سعادتشون
Romania
خوش به سعادت بویراحمدواقعا مردباخدایی فرماندارشهرشون شد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده لطفا به وضایف خودت که نظارت و قانون گذاری است عمل کن
دخالت نمایندگان در انتصابات امر غلطی است که متأسفانه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری باب شده است و در استان کهگیلویه و بویراحمد نمایندگان محترم مردم به خصوص نماینده شهرستانهای بویر احمد، دناو مارگون شدت دارد. اگر استاندار مستقل عمل كند و تلاش كند بر مبنای شايسته سالاري و معيارهاي دولت اقدام به انتخاب و انتصاب مديران کند با مخالفت شدید این نماينده روبرو مي‌شود با نگاهی به پروسه انتخاب و انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان این موضوع برای همه مردم و اصحاب رسانه به وضوح مشاهده شد. به نظر می رسد اقدامات نمایندگان استان بيش از آنكه در جهت توسعه استان باشد بيشتر در جهت هماهنگي در موضوع انتصابات بوده است و تاکنون هیچ اقدام محسوسی برای حل مشکلات مردم انجام نشده است. كه اين براي نمايندگان محترم چندان به صلاح نبوده ونيست و قطعا در نظر شورای محترم نگهبان و مردم برای انتخابات آینده تاثیر خواهد داشت. اگر تلاش نمايندگان به خصوص نماینده مرکز استان که علی الظاهر هنوز وظایف نماینده و نمایندگی را درک نکرده است وقتی كه براي انتخاب و انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان گذاشتند،براي وصول مطالبات وپيگيري مشكلات عدیده و حوزه خود بود چه بسا براي مردم نتيجه اي مفيد داشت اما دريغ وافسوس...متأسفانه رسم شده است كه مي‌گويند شخصی كه مدير دستگاه ایکس است نيروي فلان نماينده است، يا مي گويند چرا بخشدار يا رئیس اداره فلان عليرغم عملكرد ضعيف عوض نمي‌شود مي‌گويند چون نيروي فلان نماينده است كه اين مي‌تواند بزرگترين ضربه به توسعه استان محروم و سرشار از منابع کهگیلویه و بویراحمد باشد چه دلیلی دارد يك نماينده اين همه براي فاميل و یا هم طایفه ای و يا پوستر چسبان ستاد انتخاباتي‌اش كار را به جايي برساند كه حتي به وزير يك دستگاه در مجلس تذكر دهد تا بتواند به هدفش برسد.اگر نمایندگان عقلانیت و موازین شرعی را در نظر بگیرند باید خواسته مردم را بدانند و باید بدانند که مردم چرا به آیت الله رئیسی رای داده‌اند؟ یک سال و اندی تا پایان مجلس یازدهم باقی مانده ،مجلسی که متاسفانه در موارد کثیری به عقلانیت کم توجهی می‌شود و نمایندگان استان که باید پیگیر مسائل ومشکلات مردم باشند و دغدغه آنها حفظ و ارتقا منافع ملی باشد به فکر منافع حزبی و شخصی خود هستند. نماینده محترم لطفاً درک کنید که دخالت مجلس در امر اجرایی دولت شائبه تداخل قوا را پیش خواهد آورد و این مسئله اصل مسئولیت پذیری و پاسخگویی را به چالش می‌ کشد. وظیفه وکیل مردم بررسی صلاحیت وزرا است و نظارت بر عملکرد آنها به نفع مردم است و دخالت در انتصاب مدیران و تحمیل کردن افراد به استاندار دیگر مشورت نیست و حالت زورگویی به خود خواهد گرفت و بدترین حالت در اداره استان ،وارد کردن فشار به استاندار و تعیین مدیران از سوی ایشان است. مردم انتظار دارند وكلاي خود در مجلس سعي كنند كه براي توسعه استان اقدامات اساسي انجام دهند و وقت خود را صرف مسائل جزئي و حاشيه اي نكنند و البته برعملكرداستاندار و ديگر مديران نظارت داشته باشند و اما اين همه درگير عزل و نصب‌ها از استاندار تا مدير يك مدرسه روستايي نشوند، اگر اين روش را ادامه دهید نمي‌توان انتظار چندانی به جبران عقب ماندگي‌ها و توسعه استان محرومان داشت، البته نكته مهم اينكه اگر نمايندگان سعي كنند نيروهاي نخبه و تحصيل كرده از هر گروه و جناحي را در دستگاه‌ها و شركت‌هاي بزرگ در سطح كشور و حتي ديگر استان‌ها معرفي كنند يك افتخار است اما نبايد در مسائل داخلي كه چندان وظيفه آنها نيست خود را درگير كنند بلكه در عملكردها نظارت داشته باشند و سعی کنند مشكلات و راهكارهاي توسعه استان را در مجلس و در پايتخت با رايزني و پيگيري حل كنند و كمتر به فكر عزل ونصب ها وموارد مشابه باشند.چرا كه زمان به سرعت سپري شده ومي شود ومدت بسيارزيادي باقي نمانده است كه وكلاي مردم دوباره به آراي اين مردم نيازمندند و مقوله عزل و نصب ها كه شب و روز ذهن آنها را مختل نموده ديگربه ياري آنها نخواهد آمد و تنها تنها عملكرد آنها درحل مشكلات مردم به دادشان خواهد رسيد.
آقایان نماینده ویژه نماینده مرکز استان قطعا در پایان دوره نمایندگی مردم و به خصوص جوانان از شما خواهند پرسید سهم ایجاد اشتغال در استان و شهرستان را؟
قطعا از شما خواهند پرسید چه قدمهای مثبت و عملی در جهت توسعه استان در بخش های مختلف برداشتید؟
قطعا از شما خواهند پرسید چرا مانع نخبگان استان و شهرستان در به دست گیری مدیریت استان شدید؟
قطعا از آمار خودکشی، و طلاق در بین جوانان در دوره شما خواهند پرسید؟
و قطعا جوانان به خاطر سوءمدیریت های و انتصاب مدیران ناکارآمد از شما خواهند پرسید؟
و یقین بدانید که مردم و به ویژه جوانان بصیر عملکردتان خواهند سنجید و دیگر به شاعر رای نخواهند داد.
انشاءالله ظل توجهات حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف در پرتو ولایت و رهبری فرزانه در مسیر خدمتگذاری به این ملت پیروز و مستدام باشید.
Iran, Islamic Republic of
با این متن به این بزرگی باید خودت نماینده بشی.....درضمن اگر نماینده مدیر انتخاب نکنه پس کی انتخاب کنه ..دربین نمایندگان تنها دکتر روشنفکر هستن که فردی یک رو خوش اخلاق وفعال می باشندالکی قول نمیدهن تا کار را یک سره نکنند...
همشهری
India
برادر بزرگوار ضمن خسته نباشید و تایید کلیات فرمایشات جنابعالی
این موارد اولا از اول انقلاب هم در استان ما و در کل کشور بوده و هست و خواهد و مربوط به یه شهر و یه نماینده نیست
دوما این نمایندگان محترم حتی اگر دلشون هم بخواد نمیتونن جز این روال کاری انجام بدن
چون از ماست که بر ماست
Romania
درودبراین انتخاب احسنت واقعا عالیه خوش به حال مردم بویراحمدواقعاخوش شانس هستن
Iran, Islamic Republic of
نماینده تو این انتخاب نقشی نداشته ....
دنا
Iran, Islamic Republic of
اخییی بخدا بعد دکتر کناری د فرماندار ندیم ی رگ و دکتر کناری هم نیارم اما خدایش مدیر بی
کلا پرستیژ مدیریت داشت.....


محسن
Iran, Islamic Republic of
درود بر این انتخاب
مملکت نیست
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی پیشمون میشه بهشت . آخ و بخت ای مردم و ای مملکت که باید به حالشون گریست
یاخدا
Iran, Islamic Republic of
فکر نمی کنم روشنفکر نقشی در انتصاب ایشان داشته باشد و احتمالا زورش نرسیده مجبور است بپذیرد.
ناظر
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای روشنفکر خودش انتخابش نکرده بود نمی گذاشت ایشون فرماندار بشن درضمن،ایشون هم ولایتی دکتر روشنفکر هستن
سرچنار
Iran, Islamic Republic of
مردی یک‌رنگ‌تر وصادق تر از زارعی ندیدم.
دو دوره با ایشان‌بودم و از بد روزگار گرفتار شدم...
Iran, Islamic Republic of
یاد زارعی با شرف بخیر
Iran, Islamic Republic of
وه چه پر طمطراق نوشتید یه کلام یه پاسداره ک مدرک گرفته
Europe
اگر پاسدار نبود مشکلی نداشت؟
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه باز هم سید خدا و فریاد مردم کهگیلویه بزرگ برسه.
لوداب
Iran, Islamic Republic of
بنویسدروشنفکربخوانیدهدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه دیگه کیه چکاریه
Iran, Islamic Republic of
اصلا ایشون در حد دهیار هم‌نیست
خدایی با انتخاب چنین افرادی جایگاه فرمانداری پایین میاد
حیف اون افرادی که قبلا فرماندار بویراحمد بودند حالا مث ابن اقا جایگزینش بشه
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز از کجا داری میسوزی
Iran, Islamic Republic of
به آرزوی دنیوی خود رسید
Europe
اینقدر ازش شناخت داری که بتونی همچین حرفی بزنی؟
Iran, Islamic Republic of
فک کنم جایگاه قبلیشون بالاتر از این بوده
علی
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم عالی
حمید
Iran, Islamic Republic of
جالبه در کهگیلویه باید راک یا سوقی یا طولیانی باشی تا پست بهت بدهند...اگه به موحد رای نداده باشن ولی سید باشن باز هم پست می گیرن
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
سی سی مه آدم قحطی بود . من باورم شده انتخاب استاندار بوده شما چی........
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
سی سی مه آدم قحطی بود . من باورم شده انتخاب استاندار بوده شما چی........
خانم دکتر
Iran, Islamic Republic of
سی سی مه آدم قحطی بود . من باورم شده انتخاب استاندار بوده شما چی........
Romania
آخی سکته نکنید
United States
چرا همه مسولان میگن طالب این پستها نبوده اند ولی ماهها رایزنی داشته اند
عادل
Iran, Islamic Republic of
انچه نوشته اید به یک فرماندار ربطی ندارد برای حمله نظامی خوب است
جوانان بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کناری که بعد از ایشون بویراحمد فراموش شد حالا حالا زود به خدمات دکتر کناری .پی ببرید انشالله که هر جا هستن سلامت پایدار سربلند باشند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
قرآن او پاییز نیخره.....
Iran, Islamic Republic of
آرزوی موفقیت و سلامتی دارم برای دکتر احمدی واقعاً آدم با ایمان وبا اصالت بود امیدوارم جناب دکتر مهدوی ضمن تبریک به شما آرزوی سربلندی داریم برایتان به درگاه ایزد منان.
مارگون
Iran, Islamic Republic of
روزل خوبو یادش بخیر روزگار ..
ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

ادغام رشته‌های «تجربی»، «ریاضی» و «انسانی»؟

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، گفت: ادغام رشته‌های شاخه نظری در حال بررسی کارشناسی ...
زخم کهنه تورم

زخم کهنه تورم

تورم دو‌رقمی سال‌های زیادی از نیم‌قرن گذشته گریبان اقتصاد کشور را گرفته و گاه ایران را ...
متهمان چای «دبش» کجایند؟

متهمان چای «دبش» کجایند؟

در جدول پیوست مشخص است که میزان ارز اختصاص یافته به گروه صنعتی دبش طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ...
1