تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۱۵
کد مطلب : ۴۴۲۸۷۱
اولین فرماندار دولت رئیسی در چرام با خبرنگاران برگزار شد

توفیقیان: دوره آزمون و خطا در عرصه مدیریت سپری شده است / چرام از قافله توسعه عقب افتاده است / اگر همه باهم باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم

۰
توفیقیان: دوره آزمون و خطا در عرصه مدیریت سپری شده است / چرام از قافله توسعه عقب افتاده است
کبنا ؛فرماندار چرام گفت: عرصه آزمون و خطا در دوره مدیریت سپری شده است و جامعه بیش از هر زمان دیگر به آرامش اجتماعی نیاز دارد.
به گزارش کبنا؛ سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار چرام روز دوشنبه (۶ دیماه ۱۴۰۰) در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه شهرستان اظهارداشت: به معنای واقعی کار خبرنگار روشنگری و آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی است.
 وی با اشاره به اینکه بیان واقعیت‌ها و اینکه ما چگونه موضوعی را پخته و به جامعه تحویل دهیم و بازخورد آن چه باشد بیان کرد: خبرنگاران ضعف‌ها را شناسایی و برای رفع آنها اقدام می‌کنند، اگر این اتفاق بیفتد به عنوان عنصر سازنده می‌تواند ایفای نقش کند.
توفیقیان عنوان کرد: خبرنگاران باید حقیقیت را بیان کنند و در انعکاس واقعیت‌های جامعه ابهامی وجود نداشته باشد.
 نماینده عالی دولت در شهرستان چرام با اشاره به اینکه خبرنگار دیده‌بان است و دیده‌بان اجتماعی؛ فرهنگی و سیاسی است است تاکید کرد:, خبرنگار نباید تحت تأثیر کپی برداری باشد بلکه وقتی مطلبی می‌تواند ذهن افکار عمومی را تحریک کند و دنبال کند یک موضوع را آنوقت رسالت ما محسوب می‌شود.
 وی با اشاره به اینکه کار شما و رسالت شما در عرصه تولید و توزیع خبر و حتی تعریف ذائقه‌های عمومی برای پذیرش اخبار بیشتر از آنکه به علم مربوط شود به فن و هنر و مهارت مربوط است بیان کرد: مسأله در جامعه باید تبیین شود و در معرفی واقعیت‌ها ابهامی نباشد.
توفیقیان با تاکید بر نقش رسانه در جوامع امروزی اضافه کرد: با این وسعت شهرستان و محرومیت جز با کمک رسانه‌های دلسوز نمی‌توان به مردم خدمت کرد.
وی رشد و توسعه شهرستان، عمران و آبادانی بیشتر، کاهش بیکاری را از جمله اهداف مشترک فرمانداری، اصحاب رسانه و همه مردم شهرستان عنوان و اظهار امیدواری کرد که با تعامل و همراهی هم و در حد توان بتوانیم در رسیدن به این اهداف موفق عمل کنیم
 سید عبدالرحمان توفیقیان اظهار کرد: خبرنگاران باید بحث تهیه گزارش‌های انتقادی سازنده در چارچوب آموزه‌های دینی و اسلامی و با احترام را در دستور کار قرار دهند.
وی اضافه کرد: خبرنگاران به دلیل جایگاه حساس و سرنوشت‌ساز خود نقش مهم، کارساز و سازنده‌ای را در جامعه به عهده دارند که باید از ظرفیت‌های لازم برای انجام رسالت خود به نحو مطلوب بهره ببرند
 فرماندار چرام با اشاره به اینکه جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به آرامش اجتماعی نیاز دارد تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود ایجاد معرفت و امید به زندگی در جامعه باید اولویت نخست اخبار رسانه‌ها باشد.
سید عبدالرحمان توفیقیان با اشاره به اینکه عرصه آزمون و خطا در حوزه مدیریت سپری شده است بیان کرد: باید با تکیه بر عقلانیت و خرد جمعی با کمک و مشارکت هم در تعامل با دولت و مردم تصمیمات صحیح بگیریم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان گفت: چرام ظرفیت‌های خوبی دارد اما اینکه چگونه در بسترهای مناسب متولیان امر را به کار وادار کنیم بر عهده خبرنگاران هست
توفیقیان گفت: ما در عرصه بیان واقعیت‌های اجتماعی؛ قهر و لجبازی و فاصله گرفتن معنایی ندارد و اگر همه با هم باشیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: نقش تعیین کننده ما زدودن زنگارهای اخلاقی؛ فرهنگی و روانی از چهره شهرستان ومردم است.
فرماندار چرام گفت: رسانه‌ها به موضوع آسیب‌های اجتماعی؛ علت‌های خودکشی و زمینه‌های فرهنگی و دعواها بپردازند.
 وی با اشاره به ریشه نزاع‌های ما در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: چرا ادبیات ما اینجور است که وقتی در جلسه‌ای هستیم می‌خواهیم با خشم و عصبانیت خود را نشان دهیم چرا ادبیات ما نرم نیست. 
وی تاکید چرام از قافله توسعه نسبت به سایر شهرستان‌ها عقب افتاده است و مورد بی توجهی قرار گرفته است و نیازمند همکاری و همدلی همه نخبگان و معتمدین و اصحاب رسانه و قلم است که نگاه‌ها را به چرام تغییر دهیم.
 وی افزود: انتظار داریم که فرصت‌ها را ازدست ندهیم و جز سودای خدمت به چیز دیگری فکر نکنیم.
 وی با اشاره به خاطره‌ای گفت: در قهوه خانه‌ای آقایان مرعشی و باهنر را دیدم که چایی می‌خوردند و قلیانی هم می‌کشیدند من به شوخی گفتم مردم را به جان هم می‌اندازید و اینجا کنار هم هستید آنها گفتند شما از ما هم یاد بگیرید برای مسائل و منافع استان با هم باشید.
در این دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه با معرفی و حوزه فعالیت خود به بیان دیدگاهها، نقطه نظرات در موضوعات مختلف شهرستان پرداختند.











نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
فایل های مرتبط
1