تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۴۲۸۱۷
گزارش مردمی؛

پاسخ مسئولان به ثبت نامی‌های طرح مسکن ملی در گچساران: منازل را خودتان بسازید! / سرگردانی و پاسکاری در شأن مردم نیست

۲
۰
پاسخ مسئولان به ثبت نامی‌های طرح مسکن ملی در گچساران: منازل را خودتان بسازید! / سرگردانی و پاسکاری در شأن مردم نیست
کبنا ؛
طرح مسکن ملی یا «طرح اقدام ملی‌مسکن» در دولت یازدهم برای دهک های پایین جامعه از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح شد و ثبت نام ها شروع شد. در گچساران نیز دو فاز از طرح مسکن ملی ثبت نام شده است، اما اتفاقی که در گچساران افتاده آنطور که گفته می شود در هیچ جا سابقه دار نبوده، مسئولان امر در حالی که گرانی مصالح ساختمانی سر به فلک کشیده، پس از یک سال به ثبت نامی های فاز دوم مسکن ملی گفته اند منازل را خودتان بسازید! پس در این شرایط دولت در این طرح چه کاری برای مردم کرده است؟ برای یافتن پاسخ به این سوال با رئیس بنیاد مسکن گچساران تماس گرفته شد که پاسخگو نبود.
جمعی از شهروندان گچسارانی به دلیل سرگردانی و عدم پاسخ دهی مسئولان جلوی فرمانداری اعتراض کردند.
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز یکشنبه (5 دی ماه 1400) یکی از این شهروندان در گفت و گو با خبرنگار کبنا نیوز گفت: ما 55 نفر اکثرا از اقشار محروم جامعه هستیم که طلافروختیم، ماشین فروختیم، وام گرفتیم و سال گذشته با وعده دولت و بنیاد مسکن که گفته بود منازل طرح مسکن ملی دوطبقه است و ساخت آن هم به بنیاد مسکن محول شده بود پول واریز کردیم، اما الان زیر همه چیز زده اند، شهرسازی گفته است زمین نداریم، باید منازل چهارطبقه شوند، بنیاد مسکن هم می گوید باید خودتان منازل را بسازید.
این شهروند ثبت نامی طرح ملی مسکن اظهار کرد: آنطوری که ما پیگیری کرده ایم، طرح مسکن ملی در تهران و جاهای دیگر اصلا اینطور نیست که «شخصی ساز» باشد، اصلا شخصی ساز معنی ندارد، منازل سه طبقه معنایی ندارد، فقط ما داریم آسیب می بینیم، ما چطور خانه بسازیم، دولت قرار بوده با ارز دولتی خودش مصالح بیاورد خانه بسازد.
وی گفت: ما چطور خانه بسازیم، اگر بخواهیم خودمان خانه بسازیم حتی اگر 200 میلیون با وام جور کنیم، الان یک خانه بخواهیم بسازیم حداقل 1 میلیارد هزینه دارد، حداقل 400 میلیون باید اضافه تر پول بدهیم، تا بتوانیم خانه بسازیم، کدام آدم عاقلی یک میلیارد پول برای مسکن ملی می دهد؟ کی به ما وام می دهد؟ اگر قرار بود خودمان خانه بسازیم که نمی آمدیم مسکن ملی ثبت نام کنیم! اگر پول داشتیم که نمی آمدیم مسکن ملی ثبت نام کنیم.
وی ادامه داد: به استاندار، فرماندار، بنیاد مسکن مراجعه کردیم، هیچ جوابی نمی دهند، پاسکاری می کنند.
یکی از این معترضان که استادبنا است، گفت: یک سیمانی که 17 هزارتومان بود الان 40 هزارتومان بود، اگر پارسال 40 میلیون یه زمین در آبگرمو خریده بودیم الان زمینم 200 میلیون قیمت داشت.
یکی دیگر از معترضان اظهار کرد: فاز یک نزدیک 8 ماه است که ورشکست شده و کاری انجام نمی شود، ما که فاز دوم هستیم هیچ کس هیچ جوابی به ما نمی دهد، با این شرایط چرا برای فاز سوم فراخوان زده اند؟ چه گُلی به سر ما زدند؟ چرا از اعتماد مردم سوءاستفاده می کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

احسان
Iran, Islamic Republic of
از اعتماد مردم سو استفاده شد.
علی خلیلی
Iran, Islamic Republic of
اگه قرار نبود بنیادمسکن بسازه چرا. ازمردم آورده اولیه خواستن
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1