کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست ستاد کرونا شهرستان بویراحمد برگزار شد

مدیرانی که خون‌شان رنگی‌تر است / معلولان از بیکاری رنج‌ می‌برند / فرماندار بویراحمد: به دنبال عاقبت بخیری هستم

14 آذر 1400 ساعت 19:10

 نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد با دو دستورالعمل رعایت پروتکل‌ها در مدارس و وضعیت اصناف این شهرستان به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرشتان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد که در این نشست فرماندار بویراحمد به شدت از بخشدار مرکزی بویراحمد گلایه و از ریختن زباله در ورودی شهر یاسوج نیز ابراز نگرانی کرد.


 نشست ستاد کرونای شهرستان بویراحمد با دو دستورالعمل رعایت پروتکل‌ها در مدارس و وضعیت اصناف این شهرستان به ریاست مجید احمدی فرماندار شهرشتان بویراحمد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد که در این نشست فرماندار بویراحمد به شدت از بخشدار مرکزی بویراحمد گلایه و از ریختن زباله در ورودی شهر یاسوج نیز ابراز نگرانی کرد.
به گزارش کبنا؛ در این نشست کورش دلشاد رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان اینکه ۹۲ درصد دانش‌آموزان و ۸۰ درصد معلمان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفت: با کمبود مواد گندزدایی در مدارس مواجه هستیم متاسفانه کل اعتبار سالانه بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۶۰ میلیون تومان است که باید میان بیش از دو هزار مدرسه در استان توزیع شود.
 وی با بیان اینکه سرویس بهداشتی و آبخوری‌های مدارس مناسب نیستند و این موضوع را به نوسازی هم اطلاع داده‌ایم، افزود: بوفه همه مدارس تعطیل است.
 وی با اشاره به تعداد ۵۹۶ مدرسه و ۷۰ هزار دانش‌آموزی که در مدارس شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند، گفت: در رسیدگی و نظارت بر این مدارس هیچ‌گونه کوتاهی صورت نگرفته است.
 وی بیان کرد: اعلام کردیم دانش‌آموزانی که هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت نکردند سر کلاس درس حاضر نشوند.
 علی ارشدی رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۳ هزار واحد صنفی را رصد کردیم و طی ۴ ماه اخیر یک هزار و ۱۰۰ واحد را پلمب کردیم که در تاریخ تأسیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۶۲ تاکنون این میزان پلمب بی‌سابقه بوده است.
 وی بیان کرد: عمده تخلفات این واحدها گران فروشی، کم فروشی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.
 ارشدی خاطرنشان کرد: مسئولان خصوصاً بانک‌ها اصنافی که از بیماری کرونا متضرر شدند را مورد حمایت قرار دهند.
رهام ولایتی رئیس بهزیستی شهرستان بویراحمد ضمن قدردانی از مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در واکسیناسیون جامعه معلولان افزود: فضای ادارات برای تردد معلولان مناسب نیست.
 وی بیان کرد: اشتغال معلولان مغفول مانده و نادیده گرفته شده، معلولان از بیکاری رنج می‌برند درخواست می‌کنیم متولیان پای کار بیایند و به فکر اشتغال معلولان باشند.
 رئیس اداره بهزیستی بویراحمد بیان کرد: در این هفته شاغلین معلول در دستگاه‌ها مورد تجلیل قرار گیرند و از ظرفیت سایر معلولان که گاها انسان‌های توانمند و تحصیلکرده ای هستند استفاده شود.
مجید احمدی فرماندار شهرستان بویراحمد در جمع‌بندی نشست ستاد کرونا با بیان اینکه خدمت‌گزاران مردم در فرمانداری بویراحمد هیچ‌گونه نگاه سیاسی و قومی ندارند، گفت: ابتدای برای رضای خداوند، حفظ نظام اسلامی خدمت می‌کنیم و دنبال عاقبت بخیری هستیم.
 احمدی با بیان اینکه ورودی شهر یاسوج در تصرف زباله‌ها بود و چهره زشتی به مرکز استان داده بود گفت: بیش از ۴ ماه بود درگیر این بودیم دیروز بعد از اینکه زباله‌ها جمع‌آوری شدند در همان مکان ماندم، تعدادی می‌آمدند و در همان مکان زباله می‌گذاشتند از آنها دلیل کارشان را پرسیدم اکثراً می‌گفتند مکانی که زندگی می‌کنند امکانات بهداشتی و سطح زباله ندارد.
 وی بیان کرد: به این نتیجه رسیدم که مشکل از خود ما است و این یک ضعیف است. چرا نباید بخشدار مرکزی در این نشست باشد چرا عدم حضور بخشدار مرکزی مکاتبه نمی‌شود. عده‌ای از مدیران در جلسه حضور دارند عده‌ای هم نیامدند مگر خونشان از بقیه رنگین‌تر است، عدم حضور مدیران به منزله اهمیت ندادن به مردم است.
 وی بیان کرد: اگر ورودی شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد دوباره از زباله پر شود با دهیاری‌ها برخورد می‌کنیم. دهیاری‌ها موظف به رفع مشکلات نبود امکانات در روستاها هستند.
 احمدی با اشاره به وضعیت قبرستان شرف‌آباد یاسوج و ازدحام مردم در این شرایط کرونایی گفت: به عنوان نهاد صادر کننده مجوز تشییع و دفن شهرستان فشارهای زیادی بر ما وارد می‌شود که خارج از ساعت مشخص شده مجوز صادر می‌کنیم اما انتظار داریم خود صاحبان مراسم مراعات و مراسم را با حداقل جمعیت برگزار کنند. 
به گزارش کبنا، احمدی‌کیش بخشدار مرکزی شهرستان بویراحمد 11 آبان ماه 99 با حکم حسین کلانتری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی این شهرستان انتخاب شد و هنوز که هنوز است حکم بخشداری او مورد تأیید قرار نگرفت.


کد مطلب: 442034

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/442034/مدیرانی-خون-شان-رنگی-تر-معلولان-بیکاری-رنج-می-برند-فرماندار-بویراحمد-دنبال-عاقبت-بخیری-هستم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1