تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۴۱۹۰۲
کبنا گزارش می‌دهد

سردار پاکپور: با عناصر مسلح ضدانقلاب قاطعانه برخورد می‌کنیم/ هوشیارانه از مرزهای کشور حراست می‌شود

۰
جزئیات ماجرای درگیری نیروهای مرزی ایران و طالبان
کبنا ؛ بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.
به گزارش کبنا، تسنیم نوشت، بعد از ظهر امروز در منطقه شغالک در نزدیک ولایت نیمروز بر سر یک سوءتفاهم مرزی درگیری میان نیروهای مرزبانی ایرانی و طالبان رخ داده است.
ماجرا از این قرار است که طی سالهای گذشته در داخل خاک ایران و در چند صدمتری مرز با افغانستان دیوارهایی برای مقابله با قاچاقیان و اشرار کشیده می‌شود؛ امروز برخی از کشاورزان ایران با عبور از این دیوارها ولی در داخل مرزهای ایران حضور داشته‌اند، اما به واسطه وجود این دیوارها نیروهای طالبان تصور می‌کنند که به مرز آنها تجاوز شده است.
پیرو این ماجرا نیروهای طالبان به سمت ایرانیان شلیک می‌کنند که این مسئله با تبادل آتش نیروهای ایرانی پاسخ داده می‌شود.
گفته می‌شود هم‌اکنون این درگیری‌ها پایان یافته و ایران در حال توجیه طالبان نسبت به خط مرزی است.
یک مقام مطلع در گفتگو با تسنیم تاکید کرد که اخبار حاشیه‌ای مبنی بر تصرف پاسگاه‌های مرزی ایران توسط طالبان از اساس کذب است. برخی تصاویر منتشر شده برای لحظات اولیه درگیری بوده و در حال حاضر نیروهای مرزی به طور کامل بر مرزهای کشور تسلط دارند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه با عناصر مسلح ضدانقلاب قاطعانه برخورد می‌کنیم، گفت: هوشیارانه از مرزهای کشور حراست می‌شود.

به گزارش کبنا، ظهر امروز با حضور سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه، سردار فرهنگ مستعد حصاری به‌عنوان جانشین فرماندهی و سردار باقرنژاد به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده قـرارگاه منطقه‌ای عاشورای استان‌های همجوار در تبریز معرفی شدند.
 سردار پاکپور در این مراسم اظهار داشت: امنیت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مرهون مجاهدت، ایثارگری و تجارب دوران دفاع مقدس است که میراث امام خمینی (ره)، شهدا و هم‌چنین هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و فداکاری فرزندان انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.
 
بیشتر بخوانید:

درگیری شدید بین مرزبانان ایرانی با طالبان (+ فیلم )

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اقدامات دشمنان در جهت خدشه وارد کردن به امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: فرزندان رشید و قهرمان ایران، همواره هوشیار و بیدار در راه پاسداری و حراست از مرزهای کشور و مبارزه با عناصر مسلح ضدانقلاب شجاعانه ایستادگی کرده و شهادت را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند.
 گفتنی است؛ قرارگاه منطقه‌ای عاشورا که شامل استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل است، از امنیت مرزهای شمال‌غرب کشور حراست و حفاظت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1