تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۴۴۱۸۳۷
استاندار کهگیلویه وبویراحمد؛

«شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی» نیازمند حمایت همیشگی است

۰
«شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی» نیازمند حمایت همیشگی است
کبنا ؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: گفتمان، انتظار و فرهنگ مهدویت، امید را در دل مردم زنده می ‌کند و بر تقویت نگاه مسئولین به بنیاد مهدویت تاکید جدی دارم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز سه شنبه (9 آذرماه 1400) سیدعلی احمدزاده در جلسه شورای بنیاد مهدویت استان اظهار داشت: این بنیاد هر چند یک بنیاد مردمی است که با حمایت و فعالیت خیرین اداره می ‌شود، اما در حمایت و پشتیبانی به این بنیاد نباید غفلت کرد.
وی تصریح کرد: این بنیاد می تواند با تعامل و همکاری همه ادارات و به خصوص نهادهای فرهنگی زمینه ساز رشد معنوی نسل های جوان و نوجوان و جامعه بوده و فعالیت‌های مهم و بیشتری را در ترویج فرهنگ مهدویت نهادینه سازی کند.
احمدزاده با بیان اینکه، اقدامات بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در ترویج معارف مهدوی فوق العاده ارزشمند است تاکید کرد: شورای سیاست گذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت های مهدوی نیازمند حمایت همیشگی است.
استاندار گفت بر تقویت نگاه مسئولین به بنیاد مهدویت تاکید دارم و جریان فرهنگ، گفتمان‌ و انتظار مهدویت باید وارد زندگی‌ مردم شود تا امید و نشاط به جامعه ببخشد و در خواست کرد: که من را به عنوان عضو افتخاری این بنیاد قبول کنید.
احمدزاده با بیان اینکه، انقلاب اسلامی و نظام دینی ما راهگشا و در جهت ایجاد جامعه مهدوی حرکت می کند، گفت: در این راستا نیاز به هم افزایی و یاریگری همه دستگاه ها می باشد و وظیفه ای است که باید انجام داده شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر تقویت آموزه انتظار به عنوان یک ظرفیت بین‌الادیانی تاکید کرد و گفت: با برنامه های سازنده می ‌توان دل‌ها و افکار را نزدیک به هم کرد و مسیر را در جامعه توسعه، تعمیم و گسترش داد و شما در این مسیر هم نیازمند حمایت و هم نیازمند برنامه سازی هستید.
وی تاکید کرد: برای تامین زمین احداث مسکن و منابع مالی جهت ساخت و استقرار و فعالیت این بنیاد از هر کوششی دریغ نخواهم کرد و وظیفه خود می دانم که در این مسیر بطور اساسی گام بردارم.
استاندار با بیان اینکه، در شرایط حساس کنونی، انتظارت از این بنیاد ارزشمند فوق العاده است و باید زمینه گسترش آموزه های مهدوی را برای اقشار مختلف مردم فراهم کرد، افزود: امروز بیش از هر زمانی به تعمیق مباحث مهدوی به عنوان پایه و اساس و مبنای کارها نیاز  مندیم.
وی، فعال شدن بنیادهای مهدوی را مانع ای برای ظهور فرقه‌ های انحرافی به خصوص معاندین و وهابیت و بهترین روش مقابله با آنها دانست و گفت: بنیادی که متولیان و فعالان آن و گروه‌های مختلف مردمی در مسیر ترویج و فرهنگ مهدویت تلاش می کنند باید تقویت شود.
 احمدزاده، تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را یکی از رسالت های مهم و اساسی بنیاد مهدویت دانست و گفت: این بنیاد که دارای اعضایی قدرتمند، آگاه و مسلط است در پی ایجاد معرفت مهدوی با استفاده از تدبیر و برنامه ‎ریزی های کوتاه و بلند مدت باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: برای تقویت و رسیدن به اهداف بلند و متعالی این بنیاد ارزشمند از هر کوششی دریغ نخواهم کرد چون از وظایف همه ما این است که در فرج و ظهور حضرت امام عصر(عج) سهم خود را در گسترش فرهنگ مهدویت و زمینه سازی برای قرب به امام زمان(ع) ادا کنیم.
مسئول بنیاد مهدویت استان هم، مهمترین آرمان مهدوی را اقامه عدالت در جامعه اسلامی بیان کرد و به روایت معروف پیامبر اکرم (ص) که فرمودند: یملاء الله به قسطا و عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا اشاره کرد و گفت: آیات و احادیث، مسیر ولایت و هدایت را روشن کرده است.
حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم تصریح کرد: معرفی موضوع ظهور حضرت حجت(عج) به جوانان،  معارف مهدویت و انتظار، آموزش، ترویج سبک زندگی مهدوی، تاکید بر پیوند با آموزه‌های شهدا و پیروی از ولایت فقیه و تلاش در راستای جهانی سازی معارف ناب شیعی از اهداف تأسیس بنیاد مهدویت است.
وی اظهار داشت: برخی در مورد مهدویت هم می ‌گویند که نام امام زمان (عج) در قرآن نیامده است، اما در حالی که آیات و روایات و احداث زیادی از قران کریم، پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) در این خصوص آشکارا روشنگری می کنند.
موسوی اعظم به اشارات ۷۲ آیه و ۵۴۰ حدیت در خصوص مهدویت گفت: فهرست آیات مهدویت آیاتی از قرآن که ۷۲ مورد است در تفسیر آنها به مباحث مرتبط با مهدویت مانند ظهور، قیام، غیبت و حکومت حضرت مهدی(عج) اشاره شده است و در تفسیر یا تأویل این آیات، به روایاتی از اهل بیت استناد شده است.
حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم بیان کرد: در آیات و احادیث مهدوی به این نکته تذکر داده شده که تلاش و کوشش دشمنان دین این است که پیوسته نور خدا را به خاموشی بکشانند، اما پروردگار چاره‌ ای اندیشیده که نورش را منور بدارد.
وی با اشاره به اینکه، مهدویت، انتظار و ظهور نیازمند پشتوانه روایی، عقلی، فلسفی و سیاسی دارد، افزود: این مسئله نیازمند پشتیبانی همگانی دارد و اما رسالت طلاب نسبت به حضرت ولی عصر(عج)، در سطح بالایی می باشد.
حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم تصریح کرد: این بنیاد در روشنگری، معرفت افزایی و بصیرت افزایی در سهم خوب تلاش می کند و اما نیازمند نگاه بیشتر مسئولین به مهدویت است.
دبیر بنیاد مهدویت استان هم گفت:  بنیاد مهدویت در سال ۷۹ با پیشنهاد حجت الاسلام قرائتی به مقام معظم رهبری تاسیس و از سال ۸۰ فعالیت خود را در ۳ بحث آموزش، پژوهش و تبلیغ آغاز و اقدام به کادرسازی وتربیت نیرو کرد.
به گفته محمدظاهر سیاوش، بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) در استان‌های کشور زیر نظر ولی فقیه، تحت عنوان شورای سیاست ‌گذاری بنیاد فعالیت می‌ کند و برای اینکه فعالیت‌های چشمگیری داشته‌ باشیم نیازمند همکاری و همراهی مسئولین است.
وی اظهار داشت: نهم ربیع‌الاول به‌عنوان سرآغاز امامت حضرت مهدی(عج) بهترین فرصت و اوج فعالیت ها برای تجدید عهد و بیعت با آن حضرت و توجه خاص به عهد و میثاق با امامی که حاضر و ناظر می باشد و همکاری دستگاه ها در اجرای برنامه های این مناسبت ضروری است.
سیاوش تاکید کرد: فعالان مهدویت با دل و جان و بدون هرگونه توقعات مالی و با نیت خادمی امام زمان (عج) پا به این عرصه گذاشته اند و نباید دغدغه مکان و بودجه داشته باشند و این درخواستی است که ما برای تقویت بنیه این بنیاد ضروری می دانیم و انتظار کمک و مساعدت داریم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
1