کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد

سرمایه عظیم کهگیلویه و بویراحمد در ورطه فراموشی / در کارخانه آرد یاسوج چه می‌گذرد؟ / از تلاش‌ شبانه‌روزی مدیر برای ابقا تا بکارگیری بی‌ضابطه نیروها / بی‌تفاوتی بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر

1 آذر 1400 ساعت 20:05

 کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از 400 نفر را دارد، متأسفانه به دلیل سوء مدیریت‌ها در سال‌های اخیر این کارخانه بزرگ ورشکسته و چرخش معیوب شده و سازمان بنیاد شهید کشور و سازمان اقتصادی کوثر علی رغم مطالبه‌گری رسانه‌ها و فعالین اجتماعی در سال‌های گدشته نسبت به این کارخانه عظیم که سرمایه ملی محسوب می‌شود، بی‌توجه است. این انتظار می‌رود که مسئولان دولت سیزدهم بر اساس شعارهای دولت برای رونق و شکوفایی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج گام‌های موثری بردارند.


 کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج که ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از 400 نفر را دارد، متأسفانه به دلیل سوء مدیریت‌ها در سال‌های اخیر این کارخانه بزرگ ورشکسته و چرخش معیوب شده و سازمان بنیاد شهید کشور و سازمان اقتصادی کوثر علی رغم مطالبه‌گری رسانه‌ها و فعالین اجتماعی در سال‌های گدشته نسبت به این کارخانه عظیم که سرمایه ملی محسوب می‌شود، بی‌توجه است. این انتظار می‌رود که مسئولان دولت سیزدهم بر اساس شعارهای دولت برای رونق و شکوفایی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج گام‌های موثری بردارند.
به گزارش کبنا، طی سال‌های اخیر خبرهای متعددی در خصوص مشکلات مدیریتی و تخلفات بهداشتی کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به منظور مطالبه گری و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و استانی، از طریق این پایگاه خبری منتشر گردید، لذا تاکنون اقدام مثمرثمر و بازدارنده‌ای از سوی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان مالک این سرمایه عظیم و مسئولین ارشد استانی صورت نگرفته است. هرچند با تغییرات اخیر در بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر، کورسوی امیدی نسبت به احیاء و راه اندازی واحدهای راکد کارخانجات آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج، روشن شده است.
در سفر ریاست محترم جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، مقرر گردید صنایعی که به نوعی نماد و پیشینه صنعت این استان می‌باشند هر چه سریعتر به چرخه تولید بازگردند.

بیشتر بخوانید:

سرنوشت کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج به کجا رسید؟ / سازمان اقتصادی کوثر این کارخانه را رها کرده

صنعتی که مزین به نام خانواده شهداء و ایثارگر است و به کام مدیرانی است که نزدیکان خود را بدون هیچگونه هماهنگی جذب نموده و از حقوق‌های آنچنانی برخوردارند، مدت زیادی نیست، یکی از فرزندان شهدا به دلیل فقر و بیکاری جلوی درب بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد خودسوزی نمود، دنیای خانواده و فرزندانش را تباه و آخرت خود را به خاطر جهل و جفای همین مدیران سوزاند، خبرها حاکی از آن دارد که روز گذشته بازرسان سازمان دارو و غذا، جلوی تولید این کارخانه را به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی همچون سالهای گذشته گرفته‌اند. مدیری که در جلسات، شعار حمایت از تولید می‌دهد اما بخاطر سوء مدیریتش تولید متوقف می‌گردد، مدیری که با پرداخت بیت المال به کارکنانی که موعد بازنشستگی شأن فرا رسیده تا تنها برای نشستن بر صندلی ریاست گزندی بر ایشان وارد نشود، حال اینکه ایشان تخصص صنعتی و سواد اقتصادی دارد یا نه، بماند، جناب آقای استاندار شما با وعده ایجاد تغییر و عدالت آمده‌اید، پس تا کی باید شاهد این تخلفات باشیم؟ مدیری که از سود یا زیان کارخانه خود خبر ندارد ولی به هر دری میزند تا با نزدیک شدن به مسئولین استانی چند صباحی دیگر بماند. جناب آقای استاندار، اینک که آبی از سوی سازمان اقتصادی کوثر گرم نمی‌شود خودتان دست بکار شوید، مشکلات بهداشتی این کارخانه با سفره مردم ارتباط دارد، مبادا روزی برسد که شرمنده فرزندان خودمان شویم،
نکته قابل تأمل این است که طی سال‌های اخیر، عدم بکارگیری مدیرانی کاردان و متخصص، متعهد و انقلابی، و بیگانه با این صنعت، وصله ناجور بر رزومه سازمان اقتصادی کوثر ایجاد نموده تا جایی که سازمان اقتصادی کوثر، این فرزند خوانده خود را به باد فراموشی سپرده است. متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌ها، بسیج دانشجویی، نیروهای خودجوش مطالبه گر و نهادهای دولتی زیربط، در یک دهه اخیر، مدیران سابق سازمان و نیز مدیران استانی، تدبیری برای راه اندازی این سرمایه عظیم به کار نبرده و امیدها به ناامیدی ختم گردید.



سفر ریاست محترم جمهور به استان زرخیز و اما فقیر و محروم را به فال نیک گرفته و با توجه به سرمایه‌های عظیم موجود در استان انتظار می‌رود مدیران تازه نفس سازمان اقتصادی کوثر با بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی، متخصص و متعهد با روحیه مطالبه گری و از میان جوانان خوشنامی که آشنا با صنعت، اقتصاد می‌باشند، قدم در راه توسعه، بازسازی و تولید گذاشته و با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب، بیش از پیش تلاش نمایند.
با راه اندازی واحدهای راکد این کارخانه، حداقل ۳۰۰ نفر مشغول به کار شده و کمتر شاهد خودسوزی و فقر و فلاکت فرزندان شاهد و ایثارگر خواهیم بود، ضمن اینکه محصولات این کارخانه به عنوان برند تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس، صادر شده و باعث ارز آوری خوبی به کشور گردد.
در پایان، امید آن می‌رود هر چه سریعتر نسبت به تعیین وضعیت مدیریت این صنعت و با راه اندازی واحدهای راکد این کارخانه، بیش از هر چیز روحیه کارآفرینی سازمان اقتصادی کوثر در این استان محروم نمایان گردد.


کد مطلب: 441571

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441571/سرمایه-عظیم-کهگیلویه-بویراحمد-ورطه-فراموشی-کارخانه-آرد-یاسوج-می-گذرد-تلاش-شبانه-روزی-مدیر-ابقا-بکارگیری-بی-ضابطه-نیروها-بی-تفاوتی-بنیاد-شهید-سازمان-اقتصادی-کوثر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1