تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۴۱۴۵۳
سریال نویسی از دوران نماینده‌ای که به وزارت نفت رسید، تا نماینده‌ای که از نفت، منفعت مردم را خرید

​​​​​​​بخش پنجم) هنوز هم نمی‌گذارد فرهنگ توسعه را یاد بگیریم، چرا؟ / توسعه پایدار از قلندران حقیقت بر می‌آید

۸
۰
بخش پنجم) توسعه پایدار از قلندران حقیقت بر می‌آید
کبنا ؛ادامه از قبل....
در بخش چهارم، با تأکید بر اقدامات انقلابی برآمده از تخصص گرایی و اندیشه‌ی متعهدانه سردار هاشمی پور در حوزه راهسازی و گردشگری، بخش دیگری از تحولات توسعه محور ایشان را مرور کردیم. سپس به احداث باند اضطراری فرودگاه رسیدیم و نگاه خسته و وامانده از آینده نگری نماینده فعلی شهرستانهای کهگیلویه بزرگ را نیتی برای حذف، مسخ و معدوم نمودن هر نشانه‌ای برای رفع بن بست‌ها و چالش‌های توسعه، بیان کردیم.
اکنون نگاه ویژه سردار هاشمی پور به دو بخش کشاورزی و تأمین آب شرب را مرور می‌کنیم تا تفاوت در عملکردهای با برنامه ریزی تخصصی و لمپن بازی‌های تهی از منطق و درایت را بیشتر بدانیم.
همگان بر این باوریم که کهگیلویه بزرگ، سرزمین آب‌های روان، سدهای بزرگ، دشت‌های حاصلخیز، کوهستان‌هایی که زیستگاه گیاهان و جانواران بی شمارند و شهرهایی که پرورشگاه مردمانی مستعد و متخلص به فضائل علمی و حکمت و خردورزی است، شایسته نام محرومیت و بن بست و ذلالت نیست.

بیشتر بخوانید:

بخش دوم

بخش اول

بخش سوم) انکار کنندگان حقآبه سد مارون 2 بخوانند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد / هنوز هم نمی‌گذارد فرهنگ توسعه را یاد بگیریم؟ چرا؟

بخش چهارم) درد جوانان کهگیلویه؛ راه‌های بسته را باید باز کرد / هنوز هم نمی‌گذارد فرهنگ توسعه را یاد بگیریم؟ چرا؟آیا علت و علل این ناکامی‌ها را جویا شده‌ایم؟

آیا از قهر و کینه توزی منفعت طلبان با تمام استعدادهای کهگیلویه بزرگ، سؤال کرده‌ایم؟
آیا از بن بست شهرهای لنده و سوق و لیکک و قلعه رئیسی و دیشموک و سرفاریاب، جویا هستیم؟
آیا از دشت خشک و کویر مانند «کلاچو»، شکوه‌ای داشتیم؟
بی آبی لیکک، کم آبی شهر دهدشت و چرام، محور دهدشت-سرفاریاب به باغچه جلیل، تأمین برق حومه غربی و شهر دهدشت، محور گاز دهدشت به دیشموک، پتروشیمی دهدشت، جاده سرآسیاب به لنده و ...، بخشی کوچک از هزاران سؤالی بود که سالها قبل باید بهره مند می‌شدیم ولی جور ظالم و جهل منفعت طلبان نگذاشتند که مطالبه گری را یک فرهنگ بدانیم، ولی متأسفانه قومگرایی و قبیله محوری را عامل بیچارگی مردم کردند. ناچاراً، از این درد هم می‌گذریم تا درمانگر خود باشیم.
خدمات سردار هاشمی پور در حوزه کشاورزی؛
  1. مطالعه، توسعه و تصویب و تهیه زیر ساخت‌های سد آبریز (مارون 2). این سد با برآورد تخصصی کارشناسان مربوطه، بالغ بر 7/245 میلیون لیتر مکعب آب خواهد داشت که سدی آبی-برقی خواهد بود. با اینکه 17 نماینده استان خوزستان در تلاش بودند تا از احداث این سد جلوگیری نمایند، اما با تدبیر و اندیشه خدمتگزاری سردار هاشمی پور، این طرح در ۸۱ جلسه کاری در وزارت نیرو و بازدید از محل احداث سد در منطقه آبریز، حق‌آبه 7 /245 میلیون متر مکعب برداشت آب از رودخانه مارون گرفته و تصویب گردید. سرمایه گذار بخش خصوصی آن مشخص، تجهیزات لازم از کشور کره جنوبی خریداری و دفتر فنی و محل اداری آن به نام مدیریت آب کشور در شهر دهدشت راه اندازی شد.
از مجموع آب این سد، 2/ 135 میلیون لیتر مربع آب از پشت سد برای کشاورزی صحرای کلاچو و چرام برداشته خواهد شد. همچنین 25 مگابایت برق از توربین‌های سد گرفته می‌شود و به شبکه برق شهرستان اضافه می‌شود. این طرح نیز از مهمترین مطالبات مردمی است که خود شاهد بودند، ولی بار هم دم خروس از بی فکری بعضی‌ها بیرون آمد و خیلی زود طوطی صفتان سعی داشتند که حق آبه آن را کتمان کنند. (مکاتبات پیوست مبیین این حقیقت است که روسیاهی برای عده‌ای عزت است).
 
 

 
 
 
  1. توسعه و استمرار عملیات احداث سد کوه بُرد، آب ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه را تأمین می‌کند که پس از 90 درصد پیشرفت فیزیکی تحویل داده شد. چنانچه این سد جزء مطالبات توسعه طلبانه مردم می‌بود، می‌بایست نهایتاً طی 2 الی 3 ماه به بهره برداری برسد.
    تأییدیه سد بالیاب در بهمئی و برآورد میزان اعتبار مورد نیاز. الیته به دلیل اتمام دوران نمایندگی سردار هاشمی پور، این طرح می‌بایست یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه می‌بود که متأسفانه گسترده‌ی فعالیت منفعت طلبان اجازه احقاق حق را به مردم نمی‌دهد و آقای نماینده فعلی نیز، هنچنان از ارباب توسعه ستیز خواهند بود....
    توسعه و احداث سد تفریحی- گردشگری سرپری. آب این سد می‌تواند بیش از هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهدشت غربی، سوق و چنگلوا را تحت پوشش قرار دهد.
تأمین آب شرب؛
-توسعه، مطالعه و اجرای عملیات تأمین آب شرب شهرهای چرام، دهدشت، سوق و لنده از آّب پشت سد کوثر. مطالعات این سد از سال 1389 صورت گرفته بود که با قراردادی بالغ بر 000/000/000/000 /2 ریال، قرارگاه خاتم متعهد شد که لوله گذاری مسیرهای چهارگاه را به اتمام برساند. هم اکنون مخازن تمام شده و تمامی محورها تا قبل از اتمام فعالیتِ سردار هاشمی پور در مجلس شورای اسلامی, طرف قرارداد مشغول انجام تعهدات خود بودند.
مردم شهرستانهای چرام و کهگیلویه می‌دانند که اگر به هر دلیلی آب چاه‌های چرام که تأمین کننده آب شرب این مناطق می‌باشد، خشک شد، چه فاجعه‌ای بوجود خواهد آمد. درصد بالایی از این طرح هم انجام گرفته که باقیمانده آن می‌تواند از مهمترین مطالبات مردمی باشد که خود توسعه و آبادانی شهرستانهای کهگیلویه برزگ را نخواستند.
-توسعه و احداث تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب. مردم این منطقه فراموش نکرده‌اند که در سالیان گذشته چه مشکلاتی داشتند و چگونه بود که همواره باید آب گِل آلود میل می‌کردند. ولی به برکت جمهوری اسلامی که خود در سرنوشت آن سهیم هستند، خدمتگزارشان «حاج عدل هاشمی پور» تصفیه خانه را تأمین اعتبار نمودند و عملیات آن را آغاز و به مردم تقدیم کردند.
-یکی از مهمترین اقدامات کم نظیر سردار هاشمی پور، عملیاتی نمودن آب شرب قلعه رئیسی و دیشموک بود. مطالعات آب این مناطق با پیگیرهای متعهدانه سردار هاشمی پور صورت گرفت و در ردیف توسعه ملی تأمین آب چهار شهر (چرام، دهدشت، سوق و لنده) قرار گرفت، منتهی آب شرب شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک و روستای در مسیر، با اعتباری بالغ از 000/000/000/ 100 میلیارد ریال از رودخانه گندمکار تأمین خواهد شد.
-آب رسانی از سد کوثر به شهر لیکک و روستاهای مسیر با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی. پروژه در سال ۸۹ (دوره نمایندگی حاج آقای بزرگواری)، کلنگ زنی شد. تأمین دو مخزن انجام شد. تا قبل از نمایندگی سردار هاشمی لوله گذاری اصلاً انجام نشده بود. ۳۵ کیلومتر لوله از ۵۴ کیلومتر لوله لازم خریداری و بخش عمده‌ای از لوله گذاری نیز انجام شد. پروژه مذکور در حال حاضر نیز فعال می‌باشد.
-آب رسانی به بیش از 40 روستا شمال غرب دهدشت (با حضور وزیر نیرو جناب دکتر اردکانیان افتتاح شد)
- افتتاح آبرسانی به روستای توگبری از طریق حمایت و کمک خیرین با تأمین خرید لوله
در اندیشه امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب، اندیشه محرومیت ستیزی و توسعه محوری تنها از مردان بزرگ همت و دنیا گریز بر می‌آید. این ذات اصلاح طلبی و ماندگاری بر اصول انقلابی است که صحنه گردانان میادین جنگ و رهپویان راه خمینی کبیر (ره)، با خون خود و در میاق با ملت ایران امضاء کرده‌اند.
بنابراین، باور به عمل انقلابی و آینده نگری بر مدار توسعه پایدار، نگرشی است که از قلندران حقیقت بر می‌آید. امروز مردم کهگیلویه بزرگ نیاز داشتند تا برای همیشه‌ی تاریخ، چهره‌ی نقاب گرفته‌ی منفعت طلبان را برای مردم بازنمایی کنند و فتوحات 4 ساله‌ی سردار هاشمی پور را همچون رؤیایی در نظرش نمایان کنند.
و این رنج بی پایان و محنت رنج آور را تا پایان انزوای ابر غمبار کهگیلویه بزرگ ادامه خواهیم داد.
ادامه دارد...
-------------------------------------------------
نویسندگان: استعدادهای سوخته
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بخشوده
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرفتان و تشکر از اطلاعات دقیقتان. خدا میداند مردم کهگیلویه ظلم بزرگی به خودشان کردند
رشد نو کیسه ها
Iran, Islamic Republic of
دوران هاشمی دوران رشد نو کیسه های بود که مث قارچ رشد کردن
پروژه پاتاوه دهدشت دو بار تامین اعتبار شد اما کجا رفت
الکی از کاه کوه نسازید کاسه لیسان روزگار مانع پیشرفت کهگیلویه شدند و می‌شوند.
نمایندگان فقط خود و خانواده‌هایشان را می‌بینند.
در ضمن نماینده فعلی و قبلی پشت صحنه دستشون تو یه کاسه هست
این دعوای سوری برا سرگرمی ما مردم مظلوم و صادق هست
امید
Iran, Islamic Republic of
تموم شد؟خیلی تاثیر گذار بود
امید
Iran, Islamic Republic of
بیا‌ پایین
سپنتا
Iran, Islamic Republic of
سلام
اقای کمایی کلا مبلغ عدل هاشمی شدی !!!
کاملا مشهوده حداقل در لفافه تعریفش کن یه خورده بو داره خخخخخخخ
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
کاش مردم استان قدر زحمات سردار هاشمی رو میدونستن . بنده بعنوان کسی که به عینه خدمات و زحمات ایشان را رصد میکردم آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای ایشان دارم .
ساسام
Iran, Islamic Republic of
"اندیشه محرومیت ستیزی و توسعه محوری تنها از مردان بزرگ همت و دنیا گریز بر می‌آید."
Iran, Islamic Republic of
قلندران حقیقت؟!؟!؟!؟!؟!
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1