کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سریال نویسی از دوران نماینده‌ای که به وزارت نفت رسید، تا نماینده‌ای که از نفت، منفعت مردم را خرید

بخش چهارم) درد جوانان کهگیلویه؛ راه‌های بسته را باید باز کرد

23 آبان 1400 ساعت 8:33

متأسفانه منادیان تحقیر و تضعیف کهگیلویه بزرگ، چون فکر توسعه نداشته و مبانی تحول را نمی‌دانند، نه تنها برای گسترش آن اقدامی نکردند بلکه مردم کهگیلویه بزرگ که سالها است اسیر غوغاسالاری محورمیت خواهان بوده‌اند، باید بدانند که پایه‌های برق فشار قوی را در وسط این باند عبور داده‌اند تا امکان توسعه و ضرورتِ وجودِ چنین طرحی را درکهگیلویه بزرگ محو کنند و چشم تنگ نظری را بر خدمات انقلاب و نظام گِرد کنند.


ادامه از قبل ...
 در بخش سوم، به موضوعات فرهنگی و تبیین عملکرد سردار هاشمی پور در این حوزه پرداختیم و با ارائه‌ی آمار مستند و گزارش متقن از خدمات 4 ساله‌ی ایشان، به این نتیجه رسیدیم که انقلابی بودن به انجام وظیفه و مردمی بودن است. مردمی بودن یعنی انجام دستاوردهایی که آینده‌ی مردم را برای رسیدن به کمال مطلوب تضمین نمایند. تمامی خدمات سردار هاشمی پور را در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی، باید با عملکردهای 16 سال نمایندگی پرطمطراق آقای نماینده در کهگیلویه بزرگ، که بسی مشابهت با دولت 8 ساله شیخ حسن روحانی دارد، مقایسه کرد.
بیشتر بخوانید:

بخش دوم

بخش اول

بخش سوم) انکار کنندگان حقآبه سد مارون 2 بخوانند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد / هنوز هم نمی‌گذارد فرهنگ توسعه را یاد بگیریم؟ چرا؟

آنچه در بخش‌های گذشته به منصه‌ی ظهور رسید، تعریفی عملیاتی از خدمات سردار هاشمی پور، نماینده‌ای انقلابی در تراز جمهوری اسلامی بود که تجلی عینی حقیقت سرباز ولایت است. اینکه سردار هاشمی پور توسط جوانان نخبه و دانشگاهیان دلسوز ملت، به عنوان بخشی از گفتمان انقلاب و نظام معرفی شده است، بیانگر اتمام جهل و تفرقه و آغاز دانایی و سعادت طلبی جامعه ما است. بنابراین، ایدئولوژی جوانان کهگیلویه و ایده‌های سردار هاشمی پور با تغییر نگرش منفعت طلبانه و اعلام حمایت چند سرجوخه بازنشسته به سمت رقیب، متعالی‌تر شده است و طوفان فکری نخبگان و دانشگاهیان کهگیلویه بزرگ، برای تسری گفتمان عمران و آبادانی «هاشمی پور» به خارج از مرزهای استان کهگیلویه و بویراحمد، در تداوم نسل‌ها باقی خواهد ماند. نکته قابل تأمل در این عملکردها این است که کمتر خدمتی را می‌بیند که از درآمدهای دولت استفاده شده باشد. استفاده از پتانسیل بخش‌های خصوصی، نهادهای غیردولتی و خیرین مهربان ایران اسلامی، در آن سطح از گستردگی خدمت، تنها از عهده‌ی مردان انقلابی و دلسور مردم و نظام بر می‌آمد که سردار هاشمی پور به عنوان الگویی از مکتب انقلاب و امام و رهبری، به انجام رساندند. این در حالی است که تمام اقداماتی که در دوره‌ی 16 ساله‌ی نماینده‌ی فعلی انجام گرفته است، اگر نماینده هم نداشتیم عملاً مشکلی ایجاد نمی‌شد و دولت این وظیفه را داشت که در چنان سطح محدودی، عملکرد داشته باشد.
در بخش‌های آتی سعی داریم که مصدایقی از شاخص‌های توسعه را به زبان عملکردهای متقن و عینی تشریح کنیم تا پویش انقلابی نگریستن به مدیران برجسته کشورمان را تفکری ملی ببخشیم. تفکری که سال‌ها قبل می‌توانست به عنوان فرهنگ کار و خدمت باشد. ولی متأسفانه مدیریت تهی از تدبیر و رویکردِ خدمت در کهکیلویه بزرگ نخواستند که محرومیت از کهگیلویه رخت بربندد تا نخبگان را فراری، استعدادها را مغلوب و بهره جویی از سرمایه‌های کهگیلویه را مشی خود سازند و با تحصیلاتی ابتدایی، ثمره‌ی 16 سال نمایندگی‌اش، محرومیت بیشتر، بیکاری فراگیرتر، خودکشی گسترده‌تر و البته برای خود، انتقال به وزارت نفت باشد.
آیا چنین مدیری از بازرسی، پیگیری و پاسخگویی به قانون واهمه دارد؟ آیا چنین مدیری خوف از خدا را در مقابل بیچارگی ملتش می‌فهمد؟ آیا چنین مدیری به خود اجازه داده است که یک صفحه از نهج البلاغه مولا علی (ع) را مطالعه کرده باشد تا وظایف مدیران در تراز اسلام را بداند؟ حاشاااا....
درد ما جوانان کهگیلویه آنجا بیشتر می‌شود که هنوز هم هستند کسانی که در هر لباسی و کوستی، دانشگاهی یا روحانیت بوده ولی به این بی دردی‌های اعتراض نمی‌کنند. آیا حق ما این است که با داشتن تحصیلات عالیه در بهترین دانشگاه‌های این مملکت بیکار باشیم و آقای نماینده به حقوق مجلس و درآمدهای آن چنانی قانع نشده باشد و خود را به گنج المال نفت برساند؟ چطور می‌توانید به دستاوردهای نداشته‌اش اعتراض نکنید و صرفاً بر مبنای توهمات عده‌ای سودجو، راه توسعه را بر خود مسدود کنید؟
علی ایحال، چون راه گم کرده‌اید و به بیراهه رفته‌اید، بخشی از خدمات سردار هاشمی پور در حوزه راه سازی را مرور می‌کنیم تا مسیر بازگشت امید را به سرعت بپیمائید و از استعدادهای سوخته و نخبگان محروم مانده از توسعه عبرت بگیرید و گفتمانِ سردار «هاشمی پور» را بر «سردر» فکر و ذهنمان حک کنید.
راه سازی و گردشگری:

  1. برای اولین بار بافت فرسوده شهر دهدشت ردیف دار شده و در سرفصل بودجه قرار گرفته است. با درایت و سختکوشی سردار هاشمی پور، از ابتدای سال 1399 در نظام بودجه ریزی کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
*- ردیف دار شدن یک طرح یعنی اینکه دولت موظف است هرگاه بودجه سالیانه خود را به مجلس تقدیم می‌کند، الزاماً و حتماً می‌بایست مبلغ ریالی تخصیص آن پروژه را اعلام نماید. یعنی تعیین کند که در سال جاری، چه میزان اعتبار مالی را برای احداث یا تعمیر و تجهیز آن پروژه در نظر گرفته است. بنابراین سردار هاشمی پور، با تفکر و درک مبانی و مصادیق فرهنگی، باقت قدیمی شهر دهدشت را به مسئولان فرهنگی کشور معرفی و آن را ردیف دار نمود.
این هدیه‌ای بزرگ به تاریخ و تمدن این مملکت است که در دوره‌ای کوتاه، کسی که زبانِ فرهنگ و ادب این مردم را می‌فهمد، دهدشت باستانی را در زمره‌ی آثار فرهنگیِ صاحبِ بودجه‌ی معین کشورمان قرار داده است. این مهم را تنها دانشگاهیان درک می‌کنند که از این پس، مرزهای فکری مدیران فرهنگ دوست با بیهوده گویان قدرت طلب را به مردم معرفی خواهند کرد.
  1. توسعه زیرباکس جاد پاتاوه – دهدشت که کریدور شمال به جنوب را 130 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند. پیشرفت فیزیکی این جاده در سال ۹۵ و همزمان با سفر رئیس‌جمهور، ۵۰ درصد ذکر شد. با مقایسه روند احداث این طرح بزرگ و راهگشا در عرصه ملی و استانی، از سال ۷۳ تا ۸۶، کمتر از ۲۰ کیلومتر در مناطق غیر کوهستانی و مابین سال‌های ۸۶ تا ۹۵ و پس از ۲۲ سال به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسید. اما با وجود تحریم اقتصادی کشور و افت نقدینگی دولت، در کمتر از ۴ سال این پروژه به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مناطق کوهستانی رسید.
الف) قطعه اول این محور از گندی خوری تا لوداب افتتاح شد.
ب) اختصاص ۷۰ میلیارد تومان با پیگیری‌های سردار هاشمی پور از دفتر مقام معظم رهبری برای شتاب بخشی در اجرای این جاده ملی که برای تکمیل قطعه سوم این طرح هزینه شد.
ج) تکمیل قطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر که دارای ۱۱ دهنه پل به طول 1100 متر و ۵ تونل جمعاً به طول ۵۲۰۰ متر بود.
  1. ساخت 6 کیلومتر تونل و 12 پل خاص با حجم گسترده‌ای از موانع طبیعی بر رودخانه‌های مارون و شور
    مطالعه، تأمین اعتبار و زیر سازی و توسعه جاده‌ی لنده به تشون به طول 34 کیلومتر مربع که شهرستان لنده را از بن بست دائمی خارج نموده و به خوزستان متصل نمود. با تلاشهای مستمر و پیگیرهای مجدانه سردار هاشمی پور، این جاده در طرح توسعه ملی قرار گرفت و در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا قبل از شروع دوره نمایندگی سردار هاشمی پور تنها کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. پایان دوره‌ی 4 ساله نمایندگی سردار هاشمی پور، تیرهای آن آماده نصب بود و با سربلندی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
    توسعه و تکمیل 11 کیلومتر جاده لنده به تراب
     توسعه و زیرسازی جاده منطقه توریستی و گردشگری دَمِه از توابع شهرستان چرام
    توسعه و اجرای عملیات هموارسازی جاده آب حیاط- سپیدار در شهرستان چرام
    توسعه ادامه جاده سراسری پاتاوه- دهدشت به سمت خیرآباد که طرح 4 بانده کردن این مسیر، با تدبیر و تلاشهای متعهدانه سردار هاشمی پور، در ردیف طرح‌های ملی قرار گرفت و در بودجه توسعه ملی سال 1399 ملحوظ شده بود و بعد از دوره 4 ساله‌ی نمایندگی سردار هاشمی پور، می‌بایست به مناقصه می‌رفت.
     توسعه، تعریض و تجهیز جاده دهدشت_ سوق. تنها با حضور سردار هاشمی پور، جاده خون یا همان محور دهدشت- سوق، پس از ۲۰ و اندی سال، چهار بانده، روکش و خط‌کشی شد.
    جاده چرام_دهدشت. در پایان دوره 4 ساله‌ی نمایندگی سردار هشمی پور، این جاده بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
    واریانت آب حیات. پایان دوره 4 ساله‌ی نمایندگی سردار هاشمی پور، بیش از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. کد اجرایی واریانت آب حیات در سال ۹۷ از سپیدار جدا و مستقل شد و در حال حاضر دارای ردیف بودجه‌ای مشخص است. پیش‌تر به نام پروژه یاسوج_سپیدار و سپیدار_آب حیات رسمیت داشت اما هم‌اکنون در بودجه مستقل به نام واریانت آب حیات سندیت دارد.
    جاده دیشموک به تنگ چویل و پل خاص. با پیگیری مهندس هاشمی پور، ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نفت به جاده تنگ چویل اختصاص داده شد که پل رود ایک تکمیل گردید و پل تنگ چویل با بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در پایان دوره نمایندگی، تحویل داده شد.
    ردیف دار کردن جاده‌ی چهار خطه دهدشت_پادوک در بودجه سال ۹۹. سال ۹۸ مجوز پروژه اخذ و در سال ۹۹ در بودجه قرار گرفت. قرار بود که در ابتدای سال 99، فرایند مناقصه پروژه انجام بگیرد. انشاءالله
    تعمیر و روکش آسفالت جاده‌های دهدشت به سرفاریاب، و جاورده به دیشموک.
    _ جاده منطقه‌ی سردسیری دَمه در بخش سرفاریاب. قرارداد طرح از طریق مناقصه با پیمانکار به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان منعقد و عملیات کلنگ زنی صورت گرفته و روند کار از سمت میان تنگان آغاز شد.
    _ ۱۰ کیلومتر جاده در بخش چاروسا توسط دستگاه‌های مکانیکی وزارت نفت انجام، که در پایان دوره نمایندگی 4 ساله‌ی سردار هاشمی پور، دارای پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد بود.
    _ جاده روستای بلربیشه. بهسازی و آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تحویل داده شد.
    _ جاده تنگ صولک. بهسازی و آسفالت به‌صورت کامل انجام گرفت.
    _ روکش جاده چنگلوا_سوق به‌طور کامل انجام شد.
    احداث جاده طسوج. حدود ۱۰ کیلومتر توسط بنیاد مسکن آسفالت گردید و بقیه کار تا امامزاده گل‌بهار در حال انعقادِ قراردادِ مجدد با بنیاد مسکن بود که دوره‌ی نمایندگی سردار هاشمی پور به پایان رسید.
    تعریض خاک‌برداری جاده دلی مهرنجان به طول ۱۵ کیلومتر
    _ تعریض و خاک‌برداری دلی خیارکار
    _ تعریض و خاک‌برداری و رفع موانع حادثه‌خیز جاده چاسخار (آب‌برم به گراب)
    _ تعریض، خاک‌برداری و تعمیر جاده بیدانجیر
    _ زیرسازی جاده پاقله–دژکوه و در پایان دوره نمایندگی سردار هاشمی پور دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد بود.
    _ جاده لیراب دیشموک به‌طور کامل انجام شد.
    _ جاده امامزاده یحیی (ع) زیرسازی به‌طور کامل صورت گرفت.
    _ عملیات خاک‌برداری جاده رودریش_آجم به طول ۶ کیلومتر توسط دستگاه‌های مهندسی شرکت نفت انجام شد و سرجمع دو کیلومتر از جاده‌ی مذکور باقی‌مانده بود.
    _ پروژه ۲۲ روستا در سطح شهرستان بهمئی در سال ۹۶ با پیگیری‌های سردار هاشمی پور با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان رسماً کلنگ زنی شد. مدت اجرای پروژه ۱۲ ماه و محل تأمین اعتبار وزارت نفت بود. در این پروژه روستاهای، (پشت کوه طهماسب به طول ۷ کیلومتر، اسلام‌آباد بابا احمد به طول ۱۵۰۰ متر، سر لیکک به طول ۱۵۰۰ متر، تنگ ابدال به طول ۷۰۰ متر، سر گرک به طول ۱۰۰ متر و ابنیه فنی، گرمانشاد به سمت سرآسیاب به طول ۳۰۰۰ متر، بنه آخوند به طول ۲۵۰۰ متر، پاراه هیرمی ۲۲۰۰ متر، مورون ۱ به طول ۹۵۰ متر، مورون ۲ به طول ۶۰۰ متر، گچ بلند به طول ۹۰۰ متر، برم الوان به طول ۵۰۰ متر، نرمیانه به طول ۵۰۰ متر، کچلون به طول ۵۰۰ متر، منیزور به طول ۳۰۰۰ متر، مونگیره به طول ۴۰۰ متر، نرمون به طول ۶۰۰ متر، سید صالح به طول ۱۸۰۰ متر، بنه پیر به طول ۵۰۰۰ متر، بادام دان به طول ۶۰۰ متر، نارستان به طول ۱۰۰۰ متر).
    بهسازی و آسفالت روستاهای شهرستان‌های چهارگانه مستلزم تأمین قیر بود که مهندس هاشمی پور روند آسفالت روستاها را با مساعدت وزارت نفت پیگیری و به انجام رساند. این روستاها شامل(لیرتلخک، تل مَرغ، صنوگان، چهاب، فیلگاه، خلیفه‌ای، دزک، آدرکان، تل زری، دم مهد، دهنوتل مَرغ، دره لبک، جاورده، سادات مشهدی، دوریزگان، کلایه علیا، خیارکار، چنگلوا، طولیان، کلایه سفلی، راک، برج علیشیر، چیر، چهارمه سفلی، چهارمه علیا، دشت مازه، دره گلالی، بی منجگان، ضرغام آباد، کوشک ابول، چغل، نهضت آباد، روشن‌آباد، سرپری، دارگنده، اکبرآباد، تنگ صولک، چاهبردی و لیرتلخک، جمعاً به متراژ ۵۳۸۳۳۷ مترمربع که تقریباً مبلغ 24 میلیارد تومان هزینه شد. با این اقدام انقلابی، تعداد ۴۶۹۴ خانوار از نعمت راه آسفالته روستایی برخوردار شدند.
باند اضطراری؛
باند اضطراری دهدشت یعنی برخورداری از فکری خلاق و توسعه نگر. یعنی درک جوان تحصیلکرده ای که مدت زمان خدمت و زیرساخت‌های توسعه را از اسلاف خود مطالبه خواهد کرد. باند اضطراری آغاز دانش تخصصی برای آبادانی کهگیلویه بزرگ بود. این اقدام سردار هاشمی پور، تحولی در ساختار اقتصادی با نگاه فرهنگی و انقلابی بود. می دانیم که راه هوایی می‌تواند امید به توسعه محوری را در مدیران کهگیلویه بزرگ و بلکه استان کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآورد. کددار شدن این طرح نوظهور در بودجه سال ۹۹ به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بیانگر پویایی کهگیلویه و فرزندان دیار آریوبرزن بود. با تصویب این طرح، دیوارکشی فرودگاه انجام و امکان توسعه آن نیز تدوین گردید.
متأسفانه منادیان تحقیر و تضعیف کهگیلویه بزرگ، چون فکر توسعه نداشته و مبانی تحول را نمی‌دانند، نه تنها برای گسترش آن اقدامی نکردند بلکه مردم کهگیلویه بزرگ که سالها است اسیر غوغاسالاری محورمیت خواهان بوده‌اند، باید بدانند که پایه‌های برق فشار قوی را در وسط این باند عبور داده‌اند تا امکان توسعه و ضرورتِ وجودِ چنین طرحی را درکهگیلویه بزرگ محو کنند و چشم تنگ نظری را بر خدمات انقلاب و نظام گِرد کنند.
و این راه بسته را باید باز کرد...
ادامه دارد...
 -------------------------------------------
نویسندگان؛ استعدادهای سوخته

 


کد مطلب: 441234

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441234/بخش-چهارم-درد-جوانان-کهگیلویه-راه-های-بسته-باید-باز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1