تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۴۴۱۰۸۸
حبیب‌الله پیشوا عضو شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد:

زوایه بین مردم و حکمرانی را کم کنید / آقای استاندار؛ آیا امکان شناسایی فراموش‌شدگانی که لابی خدمت ندارند وجود دارد؟ / در پیروزی آقای رئیسی کسی نمی‌توانند خودش را فقط ذیحق در سهم‌خواهی بداند

۱
۱
زوایه بین مردم و حکمرانی را کم کنید / آقای استاندار؛ آیا امکان شناسایی فراموش‌شدگانی که لابی خدمت ندارند وجود دارد؟ / در پیروزی آقای رئیسی کسی نمی‌توانند خودش را فقط ذیحق در سهم‌خواهی بداند
کبنا ؛شامگاه سه‌شنبه (18 آبان ماه 1400) نشست شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد با سیدعلی احمدزاده استاندار این استان در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، در این نشست حبیب‌الله پیشوا، عضو شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: جناب آقای دکتر احمدزاده، استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد، بر حسب وظیفه و به عنوان یک شهروند به طور مختصر چند مطلب را خدمتت یادآوری می‌کنم، شرایط حکمرانی شما، استان، مملکت را می دانیم. شاید مطالب و موارد برای ثبت در حافظه تاریخ بماند ولی حداقل گفته باشیم.
1- جمعیت استان بر طبق آمار رسمی سال ۹۵ تقریباً ۷۱۳ هزار نفر و هم اکنون تقریباً نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر است. فرض کنیم ۵۵۰ هزار نفر واجد رأی دهنده می‌باشند، ۳۴۰ هزار نفر در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال شرکت که از این تعداد ۱۵۱ هزار نفر به آقای رئیسی و ۱۵۰ هزار نفر به آقای دکتر رضایی و مابقی به بقیه رأی دادند، یعنی اینکه نمایندگان مجلس، گروه‌های سیاسی (وحدت، ائتلاف، پایداری، عدالتخواهان، همه و همه) روی هم رفته توانستند نزدیک به ۴۰ درصد از آراء رأی دهندگان را برای آقای رئیسی به دست آورند.
2-با توجه به بند یک کسی یا کسانی نمی‌توانند فقط خود را ذیحق و محق در سهم خواهی 100درصدی یا حداکثری پیروزی جبهه انقلاب بدانند. [آقای دکتر این را گفتیم که کسی نخواهد از شما خیلی سهم خواهی کند.]


3- آقای دکتر، سعی کنید با انتخاب مدیران بر اساس تخصص و تدین و تعهد در جلوگیری از استخدام و گزینش‌های فله‌ای، قومی، قبیله‌ای و بدون ضابطه فاصله و زاویه بین مردم و حکمرانی را کم کنید.
4- اگر ممکن است، سعی شود از نیروهای تکراری، خسته، تابلودار طرفدار فلان، فلان فرد یا گروه و جریان استفاده نشود، بلکه از نیروهای کم حاشیه و تازه‌نفس استفاده شود.
5- ضرورت داشت اجازه داده شود تیم کاری جناب استاندار را خودش انتخاب کند. حالا اینجوری شده است حداقل مدعیان سهام افراد شایسته، کم حاشیه، با انرژی و مردم دار را به جناب استاندار معرفی کنند.
۶ -آقای دکتر، این مدت ملاقات‌ها، سرکشی به مناطق، رایزنی دیگران برای تصاحب مدیریت‌ها و ... اجازه ندادند که جامعه هدف شما را در مدیریت عالی استان از زبان خودتان بشنویم، چه برنامه‌ای برای توسعه، رشد و پیشرفت استان مدنظر است.
7-پالایش نخبگان، وقتی که مقامات عالی مقام نظام از جمله مقام معظم رهبری، روسای سه قوه وارد استان می‌شوند، عده‌ای به عنوان نخبگان دعوت می‌شوند که محل اشکال است. خواهشاً دستور دهید اسامی که در این جلسات به عنوان نخبه دعوت شدند ملاحظه و بررسی کنید آیا در میان این همه نخبه، وکلای دادگستری وجود ندارد؟ چرا از اقشاری مثل وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری و ... وجود ندارد.
آیا در میان کارشناسان رسمی دادگستری نخبه وجود ندارد؟
آیا در میان هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها، کارگران، بازاریان و خیلی دیگر از اقشار جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد نخبه وجود ندارد؟



آیا در میان این همه نیروی اصلاحات که بیش از نصف جمعیت استان هستند، نخبه وجود ندارد؟
مگر نه این است که نخبه کسی است که طرحی ارائه داده باشد که به درد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خورده باشد، خدمتی کرده باشد، کسی است که دیگران از وجودش بهره‌مند باشند، مگر نه این است که نخبه برند است در یک یا چند پروسه، آیا دعوت‌شدگان چنین ویژگی‌هایی را دارا هستند؟
8- مهاجرت فیزیکی از روستاها به شهرها و مهاجرت فکری که برگشت به عصبیت و تعصب قوم‌گرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد، در کنار آسیب‌های متعدد اجتماعی دیگر، خطر جدی برای آینده این استان است. تشکیل کارگروهی برای بررسی علل و عوامل این موارد پیشنهاد می‌گردد.
9- در استان کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ زیربنای محور توسعه است، چندین سازمان و ارگان رسمی فرهنگی، ده‌ها و بلکه بیشتر هیئت‌های مذهبی، چندین گروه و تشکل فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات محور فعالیتشان سر و سامان دادن به امور فرهنگی جامعه است، اما خروجی متاسفانه به گونه دیگری است، پیشنهاد تشکیل کارگروه فرهنگی برای سر و سامان دادن بخشیدن به موضوعات فرهنگی استان مورد تقاضا است.
و آخر کلام و مطلب: جناب آقای استاندار در ایام گذشته (خطابم به استاندار و دولت خاص نیست بلکه همه است) خیلی افرادی که شایستگی نداشتند مورد لطف و محبت قرار گرفتند و متعاقباً خیلی از کسانی که شایستگی معیار و ضابطه برای خدمت داشتند نادیده گرفته شد شدند، می‌دانم درخواست سختی است ولی آیا امکان شناسایی فراموش شدگانی که لابی خدمت نداشتند و ندارند وجود دارد؟
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
درود بر دکتر پیشوا که بسیار شیوا و منطقی صحبت کردند. بیش تر مشکلات این استان از رعایت نکردن همین چند بند هستش.
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1