تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۴۴۱۰۷۱
رئیس اداره امور عشایر گچساران گفت؛

فرسودگی و کمبود تجهیزات آبرسانی به عشایر گچساران / بسته بودن ایل راه ها و مشکلات عشایر

۰
فرسودگی و کمبود تجهیزات آبرسانی به عشایر گچساران / بسته بودن ایل راه ها و مشکلات عشایر
کبنا ؛
رئیس اداره امور عشایر گچساران در خصوص کمبودها و مشکلات آبرسانی به عشایر گچساران گفت: آبرسانی سیار به 2 هزار خانوار مناطق عشایری شهرستان گچساران با پنج تانکر فرسوده وضعیت نامطلوبی را ایجاد کرده است.
به گزارش کبنا نیوز، امروز سه شنبه (18 آبان ماه 1400) امیرعباس سعادت با بیان اینکه «نیاز است پنج دستگاه تانکر دیگر نیز به آبرسانی سیار اضافه شود» اظهار داشت: همچنین با توجه به مسافت های طولانی، سخت گذر و پراکندگی مناطق عشایری گچساران اعتباری برای تعمیر تانکرهای آبرسان موجود قرار داده شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون روزانه ۶ تا ۹ سرویس آب به مناطق عشایری گچساران منتقل می یابد.
رئیس اداره امورعشایر گچساران تصریح کرد: سالیانه چهار میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به مناطق عشایری این شهرستان اختصاص می یابد.
سعادت ناهمواری راه های عشایری شهرستان را از دیگر مشکلات این قشر دانست و افزود: با توجه  به نامناسب بودن زیرساخت های ایل راه ها نیاز دائم به بازگشایی وجود دارد اما  امسال اعتباری برای انجام بازگشایی راه ها اختصاص نیافته است.

وی ابراز داشت: امسال بازگشایی ۳۰۰ کیلومتر راه مناطق عشایری گچساران پیش بینی شده اما اعتباری برای انجام عملیات بازگشایی اختصاص نیافته است.
سعادت مجموع اعتبارات ابلاغ شده به امور عشایر گچساران برای انجام خدمات عمرانی در سال جاری را ۶ میلیارد ریال عنوان کرد وافزود: این اعتبار از محل ارزش افزوده مالیات تحقق یافته که پاسخگوی نیاز برنامه های پیش بینی شده این اداره نیست.
عشایر این شهرستان شامل طوایف بویراحمد علیا و سفلی، ترک های قشقایی و دره شوری در مناطقی مانند دریلا، آبگندی و کلاغ نشین سکونت دارند.
این قشر مولد سالانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، ۶ هزار و ۴۸۰ تن انواع فرآورده‌های لبنی، ۱۵۰ تن پشم و ۲۵ تن گوشت سفید تولید می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1