تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۹۵۶
گزارش ویژه کبنا

چرام ؛فرماندار بومی یا غیربومی/مطالبه شهروندان چرامی چیست؟

معرفی ۵گزینه بومی برای فرمانداری شهرستان چرام
۱
۰
چرام ؛فرماندار بومی یا غیربومی/مطالبه شهروندان چرامی چیست؟
کبنا ؛انتخاب فرماندار بومی خواسته اصلی و‌جدی مردم چرام است تا بتواند مشکلات شهرستان را شناسایی و به مسئولان استانی و کشوری انتقال دهد و برای حل آنها راه عملی پیدا کند.
 
 
به گزارش کبنااز چرام ؛این روزها زمزمه تغییر فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد به گوش می رسد و‌ یکی از شهرستان هایی که با توجه به عملکرد فرماندار آن در اولویت تغییر است فرمانداری شهرستان چرام است.
 
نقش مدیریتی فرمانداران در شهرهای کوچک حساسیت بالایی دارد و فرماندار بومی نسبت به پیشرفت شهر خود شناخت کافی دارد و تلاش مضاعفی بکار می گیرد و دلسوزی بیشتری نسبت به مردم و دیار خود دارد
 
متاسفانه در چندسال گذشته تاکنون عملکرد ضعیف فرماندار فعلی ؛ موجب نارضایتی عمومی شده و باعث شد که چرام در حوزه های مختلف از سایر شهرستان ها عقب بیفتد.
 
ناتوانی مدیریتی در بیان و عملکرد فرماندار فعلی کاملا مشخص بود بطوری که در جلسات استانی و یا حضور مدیران کشوری در چرام به علت ناتوانی در بیان و مطالبه گری باعث شد که چرام از قافله توسعه عقب بماند .
 
ناتوانی در ایجاد امنیت پایدار شهرستان باعث شده که شهروندان چرامی در پی انتصاب فرماندار بومی قوی و متعهد باشند‌.
 
تعدادی از شهروندان چرامی در گفت و گو با کبنا نظرات خود را در خصوص انتخاب فرماندار بومی یا غیر بومی بیان کردند.
 
پ.ب شهروند سرفاریابی با اشاره به دلایل انتخاب فرماندار بومی برای شهرستان چرام بیان کرد:فرماندار بومی درد مردم را بهتر می داند و ایجاد تعامل وارتباط با اقشار مختلف مردم باوجود فرمانداری از جنس مردم چرام راحت تر است.
اگر چه تجربه برخی از فرمانداران بومی در چرام تلخی هایی را در اذهان مردم ایجاد کرده اما واگذاری سکان مهمترین دستگاه اجرایی به گزینه ای که از اقبال عمومی در شهرستان برخوردارباشد می تواند سبب تغییرات اساسی و روان شدن چرخ توسعه در دیار چشمه بلقیس شود
وی افزود:بپذیریم که بافت جمعیتی چرام و کثرت نخبگانی از هردو جریان اصلاح طلب و اصولگرای بویژه نخبگانی که تمام قد از دولت ایت الله رییسی حمایت کرده اند فرماندار سفارشی غیربومی را بر نمی تابد و دور باطل دیگری در این باره اغاز خواهد شد
 
م.م شهروند چرامی در گفت و گو با کبنا در خصوص دلایل خود برای انتخاب فرماندار. بومی چرام بیان کرد:با توجه به شرایط عشیره ای و قبیله ای شهرستان چرام میطلبد که که یک فرماندار بومی مقتدر و دارای سوابق اجرایی متعدد استانی باشد و با زیست بوم چرام آشنا باشد که بتواند با نخبگان و معتمدین شهرستان تعامل و ارتباط داشته باشد تا بتواند چرخ توسعه شهرستان را به حرکت درآورد.
 
ع.ع شهروند چرامی در خصوص دلایل خود برای انتخاب فرماندار بومی گفت : اگر فرماندار از شهرستان چرام باشدبه دلیل آشنایی با مناطق روستایی و شهری چرام و راه وروش زندگی وبرخورد طوایف چرام و استفاده از ظرفیت بزرگان برای اصلاح اختلاف عدیده منطقه چرام ، بخصوص در این شرایط بحرانی و درگیری‌ها می تواند به آرامش منطقه کمک کند.
 
ح.ص در خصوص دلایل انتخاب فرماندار. بومی گفت :فرماندار بومی می بایست همه مردم را ببیند و اینکه مقتدر باشد چرا که فرماندار ذلیل وضعیف نمی تواند به پیشرفت و تعالی شهرستان کمک کند.
براساس این گزارش ..شهرستان چرام در طول چندسال گذشته چندین فرماندار. به خود دیده است که با نگاهی به شرایط کنونی و مشکلات عدیده ای که وجود دارد می توان به عملکرد آنها پی برد .
فرمانداری چرام به کسی نیاز دارد که دارای مدیریت و جسور و قدرت لابیگری با مدیران استانی و کشوری داشته باشد.
در صورت انتخاب یک فرماندار بومی قوی باعث افزایش اعتماد عمومی و خلق امید در جامعه می شود.
شنیده ها حاکی از معرفی ۵گزینه از فرزندان بومی چرام جهت تصدی فرمانداری این شهرستان جهت نماینده عالی دولت در چرام می باشد که شانس دو نفر از آنها که خارج از چرام و‌استان مسئولیت دارند بیشتر است و باید منتظر ماند و دید که کدام یک می تواند سکاندار حساس ترین فرمانداری کهگیلویه بزرگ باشد.
آیا وزیر کشور؛استاندار و نماینده مردم در مجلس به مطالبه عمومی مردم چرام برای انتخاب و انتصاب یک فرماندار بومی و قوی توجه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه برا فرمانداری چرام باید از سرفاریاب مرکزی انتخاب بشه زیلایی ها ناتوان بودند
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1